iPod aansluiten op originele BMW-motoradio

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick

iPod aansluiten op originele BMW-motoradio

Bericht door p@rick »

Toevallig iemand op dit forum die z'n iPod met behulp van de Griffin Smartdeck ( http://www.griffintechnology.com/produc ... tdeckdock/ ) heeft aangesloten op de standaard BMW-radio ? Lijkt me handig om met de knoppen van de remote op 't stuur je iPod te kunnen bedienen...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
p@rick

Bericht door p@rick »

Pvde schreef:Yep,
Zie eens hier,
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =modulator
Houdoe
Patrick,

Met dit genre FM-modulators heb ik ook al geëxperimenteerd, maar de kwaliteit vind ik maar bedroevend, zowel in de auto als op de moto. Vrij veel ruis, en over lange afstanden onbruikbaar omdat je regelmatig van frekwentie moet veranderen. In de auto kan je dat nog min of meer doen tijdens het rijden, maar op de moto is dat allesbehalve handig.
De Smartdeck (die je trouwens alleen maar met 'n iPod kan gebruiken en waarover ik als overtuigd iPodgebruiker dus graag ervaringen zou horen) lijkt me erg handig omdat ik dan met de originele bmw-radio/cassette-afstandsbediening op het stuur de iPod zou kunnen bedienen (play, stop, skip vooruit, skip achteruit en volume, meer moet dat niet zijn tijdens het rijden)
Toch bedankt voor je reactie !
Greetz,

P@trick
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

@ Patrick,

Ik heb eveneens een iPod aangesloten via de cassettedeck van de BMW-radio doch niet via de Griffin Smartdeck.

Ik wil U niet teleurstellen maar volgens mij zal het onmogelijk zijn om de iPod te bedienen via de stuurbediening. :( Als je een cassette afspeelt kan je via de stuurbediening toch niet vooruit- of achteruitspoelen? Of wel? :?:
De Griffin Smartdeck krijgt zijn impuls door de draaiende beweging van de cassettedeck. Als je via de stuurbediening niet kan vooruit- of achteruitspoelen, vrees ik dat de Griffin Smartdeck geen signaal ontvangt en dus de iPod niet kan aansturen. Ik heb dit nog niet geprobeerd...dus alvorens over te gaan tot de aankoop zou ik dat toch eens checken.

Als het lukt laat eens iets weten aub. Hoe is de muziekkwaliteit met Griffin Smartdeck? Alvast bedankt.

mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

sven schreef:@ Patrick,

Ik heb eveneens een iPod aangesloten via de cassettedeck van de BMW-radio doch niet via de Griffin Smartdeck.

Ik wil U niet teleurstellen maar volgens mij zal het onmogelijk zijn om de iPod te bedienen via de stuurbediening. :( Als je een cassette afspeelt kan je via de stuurbediening toch niet vooruit- of achteruitspoelen? Of wel? :?:
De Griffin Smartdeck krijgt zijn impuls door de draaiende beweging van de cassettedeck. Als je via de stuurbediening niet kan vooruit- of achteruitspoelen, vrees ik dat de Griffin Smartdeck geen signaal ontvangt en dus de iPod niet kan aansturen. Ik heb dit nog niet geprobeerd...dus alvorens over te gaan tot de aankoop zou ik dat toch eens checken.

Als het lukt laat eens iets weten aub. Hoe is de muziekkwaliteit met Griffin Smartdeck? Alvast bedankt.

mvg, Sven
Sven,
Je hebt gelijk, ik dacht dat ik met de remote ook vooruit en achteruit kon skippen op het cassettedeck maar dat lukt dus niet. Ik ga dus op die manier de iPod niet kunnen bedienen, jammer maar daar is dus niets aan te doen. Met de toetsen op de radio kan ik de iPod dan weer wél bedienen, maar da's nogal onhandig tijdens het rijden.
Tot gisteren had ik mijn iPod rechtstreeks aangesloten op de intercom, en bediende ik de iPod tijdens het rijden met de Airclick van Griffin (echt een aanradertje). Enige nadeel hierbij is dat het volume beperkt blijft tot datgene dat de iPod zelf produceert, en dat kan op de moto wel eens te weinig zijn. Daarom dat ik me gisteren toch zo'n Smartdeck heb aangeschaft, via dit accessoire krijg ik toch een meer dan aanvaardbaar geluidsniveau in mijn helm (en overigens van erg goeie kwaliteit, wellicht mede omdat het geluid via de dock-connector van de iPod komt, en niet via de headphone-out). Via de mute-toets op het stuur kan ik altijd switchen van radio naar cassette/iPod en terug, het volume kan ik op het stuur regelen, en als ik dan al een wil skippen naar een volgend nummer, tja, dat doe ik dan wel via de airclick die ook binnen handbereik gemonteerd is.
Klinkt allemaal wat omslachtig, maar eigenlijk valt het best mee...
Greetz,

P@trick
frederik

Bericht door frederik »

als jullie willen naar de muziek luisteren, doen je dit dan niet beter vanuit uwen salon ?

sedert een paar jaar, geen muziek meer op de motor en ik moet zeggen op lange afstand dat ik véél rustiger en minder veemoeid ben dan voorheen. draag nu bovendien oordop in de oren. in het verleden teveel
last van gehoorgesuis (ondermeer door de radio)

maar als jullie willen doof worden, ik heb daar geen probleem mee zulle.

verder véél plezier
p@rick

Bericht door p@rick »

frederik schreef:als jullie willen naar de muziek luisteren, doen je dit dan niet beter vanuit uwen salon ?

sedert een paar jaar, geen muziek meer op de motor en ik moet zeggen op lange afstand dat ik véél rustiger en minder veemoeid ben dan voorheen. draag nu bovendien oordop in de oren. in het verleden teveel
last van gehoorgesuis (ondermeer door de radio)

maar als jullie willen doof worden, ik heb daar geen probleem mee zulle.

verder véél plezier
Allé, daar gaan we weer... Waarom is naar muziek luisteren op de moto gelijk aan doof willen worden ? Er zijn er verdorie (tien-)duizenden die met een boomcar rondboenken, ik denk dat die hun oren véél meer geteisterd worden dan die van de doorsnee motard die tijdens het rijden naar een muziekje luistert. Zelf luister ik al jaren naar muziek tijdens het rijden, gewoon met speakertjes in de helm ingebouwd en heb daar nog geen seconde spijt of last van gehad, in tegendeel, 'n lange saaie snelwegrit wordt er ineens véél aangenamer door.
Greetz,

P@trick
frederik

Bericht door frederik »

:-)))

uw reaktie was juist deze die ik had willen lezen.

goe bezig.

véél succes met uwen ipod

weet dat ik in de helm ook nog met baehr spullen zit. :lol:
Plaats reactie