R1150R - Gelukkige eigenaar
Moderator: GVN
R1150R - Gelukkige eigenaar
Zopas eigenaar geworden van een zwarte R1150R, 2002, heb al een paar motoren achter de rug, ben benieuwd wat deze mij zal brengen ... hij lijkt me zeer leuk! Een beetje gesurfd en zo kwam ik jullie forum, vandaar ... hallo! 
-
Iron Gonzo
proficiat

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
bekijk eens mijn site (onderaan zie WWW)blommys schreef:txs
nen rasechte kleitenaar blijkbaar ... dag buurman!
wie weet ken je mij niet en zeker op 8 januari naar de kerstboom inzameling komen he
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Blommys,
Welkom op ons forum ! En bij mij persoonlijk dan ook welkom bij de Roadster Rijders.
We geven je graag alle uitleg, op het forum, en over onze club.
Veel succes met je motorfiets en moge hij u veel plezier brengen
Welkom op ons forum ! En bij mij persoonlijk dan ook welkom bij de Roadster Rijders.
We geven je graag alle uitleg, op het forum, en over onze club.
Veel succes met je motorfiets en moge hij u veel plezier brengen
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Inderdaad. Let wel op, vermijd de stoppen die werken met een sleutel waarin twee kleine pinnetjes werden verwerkt. Ik heb die sleutel onlangs overgedraaid en ik ben een paar uur zoet geweest om die stop eruit te krijgenblommys schreef:leg eens uit "afsluitbare olievuldop" = dat voor de veiligheid dat er niemand iets zou kunnen indoen?
& een "aftermarket uitlaat" wat is dat?
txs
dirk
Een beter alternatief zijn de olievuldoppen die werken met een imbusleutel...
Laatst gewijzigd door Frank E op 27 dec 2004, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Bestaat er ook zo geen van BMW zelf die je kan afsluiten met de sleutel van de motorfiets ? Of ben ik verkeerd... Ik zag het op de optielijst en is ook niet zo duur, maar heb het nog niet aangeschaft... 

Die afsluitbare vuldop is om te vermijden dat flauweriken de standaard dop er af vijzen, en in het slechtste geval iets in je olie achterlaten... Heb al verhalen gehoord...
Het is er eentje van BMW, en da's inderdaad die met die twee pinnekes... Maar ik heb er nog geen problemen mee gehad...
De 'aftermarket' ('niet standaard') uitlaat is een 'Remus Revolution' die conform is met de huidige normen, maar met verwijderbare db-killer. De katalysator heb ik laten zitten (anders heb je nog extra euro's nodig voor zo'n Y-stuk) en enkel de 'slip-on' werd vervangen. Het is enkel een visuele en auditive tuning, want ik geloof niet in die marketing praatjes van PK-winst. Enfin, ik vind dat wel mooi staan en het geluid is iets dieper en iets luider. Je moet maar eens je standaard uitlaat er af vijzen en je moto starten, dan heb je het geluid van een volledig open uitlaat, en dat valt eigenlijk ook nog mee... De sound van de Remus zit dan tussen die van de standaard uitlaat en die zonder uitlaat...
Meer info op: http://www.hocoparts.nl/remus/products-main.html
Groeten - Wouter
De 'aftermarket' ('niet standaard') uitlaat is een 'Remus Revolution' die conform is met de huidige normen, maar met verwijderbare db-killer. De katalysator heb ik laten zitten (anders heb je nog extra euro's nodig voor zo'n Y-stuk) en enkel de 'slip-on' werd vervangen. Het is enkel een visuele en auditive tuning, want ik geloof niet in die marketing praatjes van PK-winst. Enfin, ik vind dat wel mooi staan en het geluid is iets dieper en iets luider. Je moet maar eens je standaard uitlaat er af vijzen en je moto starten, dan heb je het geluid van een volledig open uitlaat, en dat valt eigenlijk ook nog mee... De sound van de Remus zit dan tussen die van de standaard uitlaat en die zonder uitlaat...
Groeten - Wouter
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Wouter,
Niet vergeten dat je catalysator ook al wat geluid dempt, want het échte geluid heb je pas als je de cat ook loskoppelt van de uitlaatbuizen uit de cylinder... en vermogenswinst is ook niet het belangrijkste, meer de "sounds" maar met Y-stuk en Remus demper zou je toch een pk of 10 moeten winnen, kwestie van een "vrijere" uitlaat te hebben...
Groetjes
Niet vergeten dat je catalysator ook al wat geluid dempt, want het échte geluid heb je pas als je de cat ook loskoppelt van de uitlaatbuizen uit de cylinder... en vermogenswinst is ook niet het belangrijkste, meer de "sounds" maar met Y-stuk en Remus demper zou je toch een pk of 10 moeten winnen, kwestie van een "vrijere" uitlaat te hebben...
Groetjes

-
brit
ik weet van iemand die dit gedaan heeft + een andere chip. de man werd een vermogenswinst van 10-15 pk aangepraat. na deze eerder dure ingreep bleek dat de motor eraf werd gereden door een standaard 1150gs. what a jokeJüRgen schreef:met Y-stuk en Remus demper zou je toch een pk of 10 moeten winnen, kwestie van een "vrijere" uitlaat te hebben...
nog een voorbeeld: remus claimt met haar einddemper 4 pk meer op de 12gs. een aantal mensen in duitsland hebben de proef op de som genomen door hun 12gs met remus revolution demper op de dynojet te zetten. verrassend bleek hun motor tussen 2 tot 3 pk minder te hebben met de remus demper dan de standaardopgave. met de standaarddemper haalden ze wel de opgegeven waarde.
anderzijds: er zijn ook een al heleboel 12gs'en getest die hun pk's in standaardtrim ook niet halen...
@ JüRgen: Inderdaad, het weglaten van de katalysator zou nog wat meer db betekenen, maar ik vind de configuratie zoals ie nu is voldoende. Het oogt mooi, en m'n buren zijn nog steeds m'n vrienden... Misschien ben ik zelfs een beetje milieubewust zonder dat ik het weet door die katalysator te laten hagen... 
@ Rutger: Zoals ik al schreef, hecht ik geen geloof aan marketing praatjes. Ik denk wel dat je op deze manier vermogen kan winnen, maar dan moet ook het geheel afgesteld worden. Enneh, PK's zijn niet alles; het is meestal de piloot die voor het verschil zorgt...
Groeten - Wouter
@ Rutger: Zoals ik al schreef, hecht ik geen geloof aan marketing praatjes. Ik denk wel dat je op deze manier vermogen kan winnen, maar dan moet ook het geheel afgesteld worden. Enneh, PK's zijn niet alles; het is meestal de piloot die voor het verschil zorgt...
Groeten - Wouter
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Rutger,
Uiteraard is de perfecte uitlaat een combinatie van "vrijer" te zijn, en ook de nodige tegendruk, en dit wordt meestal door de fabrikanten over het hoofd gezien. Ik denk dat zonder Y-stuk al beter is, omdat je CAT nog de nodige tegendruk geeft.
Er werden op de R1200GS avond ook enkele voorbeelden aangehaald van de vermogensbank, omdat ze motoren hadden die meer pk's hadden, uiteraard zijn de waarden opgegeven ook altijd maar indicatief, wie gaat er nu zijn motor / wagen op een vermogensbank zetten bij een maagdelijk blok...
Veel hangt ook af van het inrijden, etc...
@ Wouter,
Welk model heb je genomen en welke kleur Roadster heb je, ik zie graag de carbon of titanium, maar het moet te combineren zijn op dat "deep- blue"...
Uiteraard is de perfecte uitlaat een combinatie van "vrijer" te zijn, en ook de nodige tegendruk, en dit wordt meestal door de fabrikanten over het hoofd gezien. Ik denk dat zonder Y-stuk al beter is, omdat je CAT nog de nodige tegendruk geeft.
Er werden op de R1200GS avond ook enkele voorbeelden aangehaald van de vermogensbank, omdat ze motoren hadden die meer pk's hadden, uiteraard zijn de waarden opgegeven ook altijd maar indicatief, wie gaat er nu zijn motor / wagen op een vermogensbank zetten bij een maagdelijk blok...
@ Wouter,
Welk model heb je genomen en welke kleur Roadster heb je, ik zie graag de carbon of titanium, maar het moet te combineren zijn op dat "deep- blue"...

JüRgen, ik heb de carbon demper genomen en vind die mooi staan op m'n zilvergrijze roadster. Als je wil kan ik je een fotooken doorsturen via mail... 
Er circuleren verhalen dat de carbon dempers van Remus wel eens zouden kunnen doorbranden, maar de vertegenwoordiger vertelde me dat deze problemen hen gekend, en ondertussen verhopen waren. Zodoende ben ik dan toch maar voor de carbon gegaan...
Groeten - Wouter
Er circuleren verhalen dat de carbon dempers van Remus wel eens zouden kunnen doorbranden, maar de vertegenwoordiger vertelde me dat deze problemen hen gekend, en ondertussen verhopen waren. Zodoende ben ik dan toch maar voor de carbon gegaan...
Groeten - Wouter
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Blommys,
De afsluitbare dopkan je uiteraard krijgen bij je dealer, maar zoals ik gelezen heb zouden er ook "third party' bestaan... ik weet niet wie die heeft, alleszinds is er een markt voor, wat de doppen zijn op vele boxermotoren dezelfde, dus "one fits all..."
Wat de dempers betreft, ik dacht een 350 EUR voor de demper "slip on", dus valt nog mee... ik denk dat je voor een originele BMW demper ook wel een aardige duit betaalt... destijds was het zelfs goedkoper onder mijn wagen een Hartge uitlaat te monteren vanaf de CAT in RVS!! dan een originele demper van BMW. En de Pk's en de sound nam ik er uiteraard graag bij
Popeye heeft destijds op zijn Suzuki GSX-F 750 ook een Laser 4-in-1 gestoken die goedkoper was dan de originele dempers van het merk...
Groetjes
De afsluitbare dopkan je uiteraard krijgen bij je dealer, maar zoals ik gelezen heb zouden er ook "third party' bestaan... ik weet niet wie die heeft, alleszinds is er een markt voor, wat de doppen zijn op vele boxermotoren dezelfde, dus "one fits all..."
Wat de dempers betreft, ik dacht een 350 EUR voor de demper "slip on", dus valt nog mee... ik denk dat je voor een originele BMW demper ook wel een aardige duit betaalt... destijds was het zelfs goedkoper onder mijn wagen een Hartge uitlaat te monteren vanaf de CAT in RVS!! dan een originele demper van BMW. En de Pk's en de sound nam ik er uiteraard graag bij
Popeye heeft destijds op zijn Suzuki GSX-F 750 ook een Laser 4-in-1 gestoken die goedkoper was dan de originele dempers van het merk...
Groetjes

Zo'n afsluitdop van BMW die ik hierboven beschreven heb, kost ongeveer een 30 euro. Ideaal voor onder de kerstboom (ik was vorig jaar zo'n gelukkige...
)
De prijzen van Remus staan vermeld op hun site. De officiele prijs voor een aluminium slipon (BTW in) is 369 euro; voor een carbon of titan slipon komt dit op 477 euro. Voor een Y-stuk ter vervanging van de katalysator betaal je nog eens op 300 euro extra.
Niet goedkoop, I know, maar 't is een hobby he...
Groeten - Wouter
De prijzen van Remus staan vermeld op hun site. De officiele prijs voor een aluminium slipon (BTW in) is 369 euro; voor een carbon of titan slipon komt dit op 477 euro. Voor een Y-stuk ter vervanging van de katalysator betaal je nog eens op 300 euro extra.
Niet goedkoop, I know, maar 't is een hobby he...
Groeten - Wouter
WouterRR schreef:Zo'n afsluitdop van BMW die ik hierboven beschreven heb, kost ongeveer een 30 euro. Ideaal voor onder de kerstboom (ik was vorig jaar zo'n gelukkige...)
Niet goedkoop, I know, maar 't is een hobby he...![]()
Groeten - Wouter
deze
als m'n bestelde rvspijp binnen is, begin ik er ook aan als winterprojekt
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.