Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Pol

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Pol »

adventurer schreef:
Pol schreef:Gaat dat vergelijk wel op ? Kijk maar eens naar de ligging van de kleppen van uw Ténéré en deze van een r1200r.

Iedereen roept altijd maar dat de BMW garage zo duur is... ik bevestig alleen maar dat je bij ELKE merkgarage wel eens een gepeperde rekening voorgeschoteld kan krijgen.

Een geschoolde BMW-technieker zal qua uurloon wel op gelijke hoogte zitten dan een geschoolde Yamaha, Honda, Suzuki- technieker zeker? :wink:
Dat is het hem juist .Het gros van uw +1000€ factuur zit (vermoedelijk) in het uurtarief dat vooral uitgaat naar dat kleppengedoe op de Ténéré. Ik durf aannemem dat uw kleppen dan ook gesteld zijn (wat inhoud dat de nokkenassen verwijderd werden) en preventief dan meteen maar de ketting en spanner eveneens venvangen werden. ( voorbarig op 40.000 km). De rest...tja ,ik heb 180 seconden nodig om bvb de remblokjes achteraan op een Ténéré te vervangen. Uiteraard kan je niet van een mecanicien verwachten dat hij aan zulk tempo 8 uren bezig is. Alle begrip voor.

Ik bedoelde dus dat je prijs /onderhoud van twee verschillende machines niet kan vergelijken. Succes verder met uw Sup. Ten. :wink:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

3 min om remblokken te vervangen :shock:
Ik heb al 3 min nodig om mij te bukken tegenwoordig.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Pol schreef:tja ,ik heb 180 seconden nodig om bvb de remblokjes achteraan op een Ténéré te vervangen.
Maar die mechanicien maakt wel de remklauw schoon. En dat ga jij niet redden in 3 minuten.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Pol

Bericht door Pol »

®win schreef:
Pol schreef:tja ,ik heb 180 seconden nodig om bvb de remblokjes achteraan op een Ténéré te vervangen.
Maar die mechanicien maakt wel de remklauw schoon. En dat ga jij niet redden in 3 minuten.
...of hij wringt de oude even tegen de schijf om de nieuwe er tussen te krijgen en hopla. Een gouden mecanicien dan die een halve rol WC papier gebruikt en remreiniger en wat Molykote 111 aan 15€ de 100gr.
Bestaan die dan echt nog ? Ik had deze reactie wel verwacht maar echt waar , in drie min. fiks je dat. :wink:
Pol

Bericht door Pol »

Dirk Pauwels schreef:3 min om remblokken te vervangen :shock:
Top chrono !! Ik kom het bij U doen. Voor een bakske ? :lol: :lol:
Pol

Bericht door Pol »

Pol schreef:
Ha ja ,we hebben het wel over de achterste remblokken hé.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Pol, blokkskes op den Tenere, of op den BMW? Als 't voor de Tenere is moogde da een dezer nekeer komen voordoen, die van mij zitten toch op 't einde :lol: :lol: :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels

Pol schreef:
Ik heb genen Tenere....maar een bakske water kunde krijgen :wink:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
adventurer

Bericht door adventurer »

Pol schreef:
adventurer schreef:
Pol schreef:Gaat dat vergelijk wel op ? Kijk maar eens naar de ligging van de kleppen van uw Ténéré en deze van een r1200r.

Iedereen roept altijd maar dat de BMW garage zo duur is... ik bevestig alleen maar dat je bij ELKE merkgarage wel eens een gepeperde rekening voorgeschoteld kan krijgen.

Een geschoolde BMW-technieker zal qua uurloon wel op gelijke hoogte zitten dan een geschoolde Yamaha, Honda, Suzuki- technieker zeker? :wink:
Dat is het hem juist .Het gros van uw +1000€ factuur zit (vermoedelijk) in het uurtarief dat vooral uitgaat naar dat kleppengedoe op de Ténéré. Ik durf aannemem dat uw kleppen dan ook gesteld zijn (wat inhoud dat de nokkenassen verwijderd werden) en preventief dan meteen maar de ketting en spanner eveneens venvangen werden. ( voorbarig op 40.000 km). De rest...tja ,ik heb 180 seconden nodig om bvb de remblokjes achteraan op een Ténéré te vervangen. Uiteraard kan je niet van een mecanicien verwachten dat hij aan zulk tempo 8 uren bezig is. Alle begrip voor.

Ik bedoelde dus dat je prijs /onderhoud van twee verschillende machines niet kan vergelijken. Succes verder met uw Sup. Ten. :wink:

Kleppen zijn NIET gesteld, doen ze bij mijn dealer pas op 60K.

Kettingspanner is niet preventief vervangen, maar uit noodzaak. 235€ exc BTW en plaatsing.

Samen met de remblokken is ook de schijf vervangen, en volgens beschrijving op de factuur, ook de zuiger van de remklauw gepolijst en de velgnaaf opgeschuurd. Als jij dat op 180sec kan denk ik dat ze je wel willen aannemen. :wink:

Dat je de prijs/onderhoud van twee verschillende machines niet kan vergelijken geloof ik graag. Maar dat bedoelde ik ook niet.

Men heeft het er altijd over dat BMW zo duur is in onderhoud, dat wilde ik even nuanceren.... niet meer, niet minder. :wink:
luc.w

Bericht door luc.w »

Vandaag 1000 km (gs)beurt laten doen......kostprijs 259€....en dat vinden sommigen hier niet veel of normaal !!
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Pol

Bericht door Pol »

Koppel!! schreef:Pol, blokkskes op den Tenere, of op den BMW? Als 't voor de Tenere is moogde da een dezer nekeer komen voordoen, die van mij zitten toch op 't einde :lol: :lol: :lol:

Grtz, Philip!
Geen probleem Philip. We doen verder over gsm. Heb uwe beste maat naar Mabbe gebracht om zijn nief machien . Jawadde !!! groetjes aan madame. :thumbleft:
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

luc.w schreef:Vandaag 1000 km (gs)beurt laten doen......kostprijs 259€....en dat vinden sommigen hier niet veel of normaal !!

Oef. 2018 GSA LC neem ik aan (uit je handtekening)?

Was bij mij € 181. Hebben ze wat bijzonders gedaan?
Groet,
Erwin

luc.w

Bericht door luc.w »

®win schreef:
luc.w schreef:Vandaag 1000 km (gs)beurt laten doen......kostprijs 259€....en dat vinden sommigen hier niet veel of normaal !!

Nee, is een Gs exclusive....en nee, enkel op full power gezet :-?
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
adventurer

Bericht door adventurer »

Dat vind ik een stevige prijs toch wel...
Johan V

Bericht door Johan V »

Onderhoud van R1200RT LC 30.000 Km € 204,00 bij BMW dealer in de buurt. (geen kleppen geregeld)
K1600 GT
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Jawadde. Die mecanicien had de diarree en heeft zijn toiletbezoeken ook aangerekend zeker. Ik heb voor de 1000 beurt van mijn 1600 GT 136 euro betaald.
Relax

Bericht door Relax »

luc.w schreef:
®win schreef:

Nee, is een Gs exclusive....en nee, enkel op full power gezet :-?
In Zottegem?
I respect your opinion. But I don't give shit.
st1100

Bericht door st1100 »

197€ hier. Zonder vrij zetten.....dat kost nog eens 44€
luc.w

Bericht door luc.w »

@Relax ...inderdaad in Zottegem :mrgreen:
Flat Twin Power

st1100 schreef:197€ hier. Zonder vrij zetten.....dat kost nog eens 44€
Vrij zetten was gratis bij mij. Zo zie je maar. Niettegenstaande er zogezegd vaste prijzen zijn met hun PE's zit er een enorm verschil op tussen dealers onderling.
Dirk Pauwels

Ach, je hebt veel uitgespaard met het gereduceerd vermogen aan BIV, dus je kan wel een paar duurdere onderhoudjes betalen nu :lol:
Flat Twin Power

:lol: :lol: :lol:
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Dirk Pauwels schreef:Ach, je hebt veel uitgespaard met het gereduceerd vermogen aan BIV [...]
Toch eigenlijk raar dat zo'n constructie wordt gedoogd. Zou in NL onbestaanbaar zijn ...
Groet,
Erwin

Pol

Bericht door Pol »

adventurer schreef: Kleppen zijn NIET gesteld, doen ze bij mijn dealer pas op 60K.

Kettingspanner is niet preventief vervangen, maar uit noodzaak. 235€ exc BTW en plaatsing.

Samen met de remblokken is ook de schijf vervangen, en volgens beschrijving op de factuur, ook de zuiger van de remklauw gepolijst en de velgnaaf opgeschuurd. Als jij dat op 180sec kan denk ik dat ze je wel willen aannemen. :wink:

Dat je de prijs/onderhoud van twee verschillende machines niet kan vergelijken geloof ik graag. Maar dat bedoelde ik ook niet.

Men heeft het er altijd over dat BMW zo duur is in onderhoud, dat wilde ik even nuanceren.... niet meer, niet minder. :wink:
Zuigers steken er al terug in en nee, dat kan ik niet op 180 sec. Heb ik ook nooit beweerd. :roll: (zijn niet van een Ténéré) Merci voor info betreffende prijs van de spanner.Amaai , kword toch mottig van al die prijzen tegenwoordig. 256 € voor een 1000 km van een gs !!! Staan de kosten van de nutsvoorzieningen van dealer ook op de factuur ? :lol:

Afbeelding
Pol

Bericht door Pol »

®win schreef:
Dirk Pauwels schreef:Ach, je hebt veel uitgespaard met het gereduceerd vermogen aan BIV [...]
Toch eigenlijk raar dat zo'n constructie wordt gedoogd. Zou in NL onbestaanbaar zijn ...
Het land van de compromissen. Wij hebben dan ook 6 (ZES) regeringen. Toppunt is dat ze er dan nog niet in slagen om een kleur van onze nummerplaten te kiezen. Wetenschappelijk bewezen dat zwarte lettertekens op een gele ondergrond het best zichtbaar zijn maar....dat zijn dan ook de kleuren van die leeuw op dat vlagske en dat ligt gevoelig voor die van 't zuiden. Helaba ,niet :lol: :lol: :lol: :lol: met ons .
Plaats reactie