Dat is het hem juist .Het gros van uw +1000€ factuur zit (vermoedelijk) in het uurtarief dat vooral uitgaat naar dat kleppengedoe op de Ténéré. Ik durf aannemem dat uw kleppen dan ook gesteld zijn (wat inhoud dat de nokkenassen verwijderd werden) en preventief dan meteen maar de ketting en spanner eveneens venvangen werden. ( voorbarig op 40.000 km). De rest...tja ,ik heb 180 seconden nodig om bvb de remblokjes achteraan op een Ténéré te vervangen. Uiteraard kan je niet van een mecanicien verwachten dat hij aan zulk tempo 8 uren bezig is. Alle begrip voor.adventurer schreef:Pol schreef:Gaat dat vergelijk wel op ? Kijk maar eens naar de ligging van de kleppen van uw Ténéré en deze van een r1200r.
Iedereen roept altijd maar dat de BMW garage zo duur is... ik bevestig alleen maar dat je bij ELKE merkgarage wel eens een gepeperde rekening voorgeschoteld kan krijgen.
Een geschoolde BMW-technieker zal qua uurloon wel op gelijke hoogte zitten dan een geschoolde Yamaha, Honda, Suzuki- technieker zeker?
Ik bedoelde dus dat je prijs /onderhoud van twee verschillende machines niet kan vergelijken. Succes verder met uw Sup. Ten.