Druppellader
Moderator: GVN
Druppellader
Ben pas inhet bezit van een R1200ST en vraag me af een druppellader echt nodig is . En indien ja , moet dit dan een lader van BMW zelf zijn of wat te denken van CTEK(XS800) maar die heeft dan wel geen aangepaste plug.Tot hoors.
Een druppellader is mij onmiddelijk aangeraden als ik mijnen Beemer kocht.
Als uw brommerke regelmatig bolt dan hoeft het niet direct.
Als hij echter een tijd stilstaat ( winter ) dan is het een kwestie van de batterij op pijl te houden.
Om de levensduur te verlengen is het zeker een goede zaak.
Mijn druppellader is niet van BMW.
Gr, Ironjakke.
Als uw brommerke regelmatig bolt dan hoeft het niet direct.
Als hij echter een tijd stilstaat ( winter ) dan is het een kwestie van de batterij op pijl te houden.
Om de levensduur te verlengen is het zeker een goede zaak.
Mijn druppellader is niet van BMW.
Gr, Ironjakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Diegene die ik heb is een (OPTIMATE 3).Pierre C schreef:ok bedankt zal dus ook maar opteren voor een gewone druppellader , die van BMW kost tweemaal zoveel
Met een stekkerke erbij voor den Beemer, 65 Euro.
Ge kunt de bijgeleverde kabels nog gebruiken om andere Bat. te laden.
Gr, Ironjakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

druppellader
over 2 jaar heb ik mij 1 aangeschaft bij BMW alles erop en eraan van het merk Landport power commander type 1800,65euro,of hoorde ni goe. 
Opgepast, R1200ST is uitgerust met het welbefaamde CANBUS systeem, zelfs met een speciale stekker van BMW gaat je Optimate de batterij niet opladen hoor. Sluit je Optimate ofwel rechtstreeks aan op de batterij of laat een bijkomende stroomconnector (BMW) rechtstreeks aansluiten op je batterij. Ikzelf heb voor het laatste gekozen, gemakkelijker omdat je dan niet telkens het zadel dient te verwijderen. Indien je je Optimate rechtstreeks in de aanwezige connector zal insteken zal je een foutieve aanduiding krijgen op de druppellader, tenzij het een originele is van BMW natuurlijk 
Stoffel
Stoffel