cursus/training/hands on
Moderator: GVN
-
Dirk Pauwels
Re: cursus/training/hands on
2 bougies meer, da's al....r1150rt03 schreef:ja maar de techniek gaat tot 1997 en in mijn geval(r1150rt) is van 2003,daar zal toch wel het 1 en het ander aan veranderd zijn.sprint schreef:Kan je hier iets mee doen?r1150rt03 schreef:wreed interessant,maar zelfs ne gewone werkplaats handboek is al ni vast te krijgen(r1150rt) in het nederlands natuurlijk.of hoorde ni goe.
http://www.motorboektiek.com/detail.asp ... ie=boeken#
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: cursus/training/hands on
Dirk Pauwels schreef:2 bougies meer, da's al....r1150rt03 schreef:ja maar de techniek gaat tot 1997 en in mijn geval(r1150rt) is van 2003,daar zal toch wel het 1 en het ander aan veranderd zijn.
kandidaten genoeg zo te zien.
MiGSel het zal van u afhangen wanneer je kan of wil.
als je het bij mij wil doen kan dat. wil je liever ergens anders ditmaal, is mij dat ook goed. dan kom ik gewoon naar daar.
zet hier maar enkele geschikte data en we zullen wel iets trachten overeen te komen.
MiGSel het zal van u afhangen wanneer je kan of wil.
als je het bij mij wil doen kan dat. wil je liever ergens anders ditmaal, is mij dat ook goed. dan kom ik gewoon naar daar.
zet hier maar enkele geschikte data en we zullen wel iets trachten overeen te komen.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Gewoon bestellen on-line
http://www.selectronic.fr/soussousfamil ... fam_ref=10
en in Belgie laten leveren. Ik geloof zo'n 15 euro verzendingskostten.
http://www.selectronic.fr/soussousfamil ... fam_ref=10
en in Belgie laten leveren. Ik geloof zo'n 15 euro verzendingskostten.
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Als men zo'n workshop wil inrichten voor de 1150RT dan wil ik daar ook zeker deelnemer van zijn.
Zelf een klein onderhoud kunnen doen zou al super zijn.
Houdoe
Als men zo'n workshop wil inrichten voor de 1150RT dan wil ik daar ook zeker deelnemer van zijn.
Zelf een klein onderhoud kunnen doen zou al super zijn.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Bruno welcome back, terug op begane grond? Hoe is het verlof verlopen? Oeps ben off-topic bezigBruno schreef:Beste Bob,
bij deze laat ik weten dat ik kandidaat ben om aanwezig te zijn. Rem blokjes vervangen en volledig kuisen zou ik ook wel willen leren. En natuurlijk mag je mijn moto gebruiken om dat te laten zien.
Stoffel
-
pascalplovie
-
-Wim-
Op zich geen probleem. Mijn LT nadert de 40.000 Km beurt. Vermoedelijk binnen een week of zes.lerak schreef:en wat met de K-rijders? Is er iemand die daar verstand van heeft en eens één en ander wil demonstreren/uitleggen ?
Olie vervangen op motor, boite, cardan. Vervangen bougies. Vervangen koelvoleistof. Nazicht remblokken. Vervanging hydraulische olie op de koppeling. Luchfilter, brandstoffilter en oliefilter. Nazicht klepspeling. Synchro, en als er nog tijd over is het vervangen van de remolie ( zit er nog maar een tiental weken op ).
Dat zal waarschijnlijk op een zaterdag gebeuren. Ik heb een garage met hefbrug, doch de garage is nogal klein uitgevallen. Maximaal ne man of drie.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
MGke
cursus /training
Ook interesse in cursus. Vandaag mijne Beemer onderhoud gegeven. Olie op moter, cardan en versnellingsbak en remolie geen probleem. Enkel nog interesse voor het afstellen van de kleppen en synchroniseren,...
mvg
MG
mvg
MG
-
Iron Gonzo
de vacum gelijk afstellen van de carbs of injectieduveltje4 schreef:Ik zal al beginnen met een lekenvraag...
wat is synchroniseren?
![]()
![]()
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Op zich een juist antwoord, maar ik vrees dat een leek er niet verder mee is.IRON GONZO schreef:de vacum gelijk afstellen van de carbs of injectieduveltje4 schreef:Ik zal al beginnen met een lekenvraag...
wat is synchroniseren?
![]()
![]()
Inderdaad, vacuum of onderdruk bepaalt hoeveel mengsel (brandstof/lucht) een cilinder aanzuigt. Synchronisatie betekent dat beide cilinders evenveel mengsel aanzuigen. Bij het stationair toerental wordt ingewerkt op de bypasschroef (nevenluchtstelschroef in 't Vloms). Bij een hoger toerental wordt de regeling op de gaskleppen gedaan door in te werken op de voorspanning van de gaskabels.
Oh ja, we zijn niet geïnteresseerd in de absolute waarde van de onderdruk maar wel in het verschil: links/rechts.
Die onderdruk wordt gemeten via een manometer of een vloeistofkolom.
Poepsimpel ! Zelf ik kan het !
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74