Eerst even voorstellen. Ik ben Stoffel uit "Aantwaarpen".

Bijna 2j geleden een 1150 GSA BJ2003 gekocht en tot zeer grote tevredenheid reeds vele duizenden kilometers mee gereden. Vaak in duo met t vrouwtje in oa Pyreneeën en dit jaar staat Schotland gepland.
De reden van de GSA2003 is omdat ik graag zelf sleutel en dit de laatste is zonder boordcomputer

Ziehier:

Bij deze meteen een klein verhaaltje voor de injectie experten:

Vorige week heb ik de koppeling vervangen. Dit met veel forum goede raad her en der opgeraapt.
De koppeling is intussen vervangen, alles zit terug in elkaar en werkt op zich goed (lijkt me). Er is slecht 1 ding wat me stoort en ik kan er mijn vinger niet echt opleggen.
Bij lage snelheid 1ste, 2de of 3de vitesse bokt de motor als ik zeer weinig gas geef.
Bokken mag je letterlijk nemen, is eigenlijk zo goed als stilvallen wat hij doet. Je merkt dat de toerenteller afslaat en de rode lampkes gaan bijna aan.
Op ralenti in eerste of 2 de is er geen probleem. als ik van ralenti een beetje gas bijgeef begint hij te bokken. Meer gas lost uiteraard het probleem op.
Nu is dat een situatie waar je vaak aan het manoeuvreren bent, parkeren, trage bochten etc dus redelijk vervelend.
Vol gas op autostrade en binnenwegen rijdt hij als een trein. Ik kan me dus niet voorstellen dat er iets niet juist zou zijn.
De gaskabels zitten goed in de zitting, volle bak naft, ontluchting is aangesloten, injectoren en motronic zitten goed aangesloten.
Wat wel van belang kan zijn:
1. De koppeling is vervangen, maar lijkt verder volledig normaal te reageren en schakelt zeer vlot. Koppelingshendel gaat vlot en systeem is correct ontlucht.
2. K&N luchtfilter is gereinigd, dus meer lucht naar het systeem.
3. Ik rij zonder cat en met een stage 10 chip, maar dat was reeds ervoor zo.
4. De temperatuursonde is aangesloten.
5. De lambda sonde is aangesloten, alhoewel ik tijdens de eerste testrit was vergeten deze te installeren en ik toen dit probleem niet heb opgemerkt (kan ook toeval zijn dat ik niet in die mode heb gereden)
Uiteraard pakt de koppeling nu veel sneller op dus mss geef ik gewoon te weinig gas en moet ik mijn throttle gebruik aanpassen ?

alvast bedankt voor julllie suggesties !
grtz
Stoffel