Even een internationaal
relativeermomentje ertussen
Ik toerde begin deze week met mijn r1200rt jaartal 2010 in de omgeving San Sebastian (Espana) en kreeg melding "lampeken vooraan kapot".
Kon ik naar de plaatselijke Brico of Baumarkt rijden om voor 5 euro een lamp te kopen en zelf te sukkelen om ze te vervangen. Kon er iets fout lopen als ik het zelf deed, normaliter niet... ik heb bij mijn vorige motoren al zoveel vervangen en een lampeke...
Echter mijn vriend van twee straten verder had bij zijn r1200rt ook zelf de lamp willen vervangen en die gebroken in het lamphuis... 265 euro verder aan werkuren, peuteren, uitblazen en -zuigen zat er een nieuwe lamp in.
BMW Motorrad-zaken in Spanje zijn dun gezaaid, maar ik zat op 10 kilometer van eentje en een Brico zoeken duurt ook zijn tijd...
Betaald bij de Spaanse DasMoto BMW Motorrad
25,68 euro om volgens factuur in 10 minuten een nieuwe lamp te plaatsen. Ik stond er bij en keek er naar: 40 minuten is de jongste sukkelaar van de werkplaats bezig geweest om mijn lamp te steken. Den tweede jongsten die mij bij de balie te woord had gestaan, stond te grijnzen
Zij vonden het uitzonderlijk dat iemand langs kwam om een lamp te LATEN vervangen, ik vond de kosten, gratis koffie/cola en geruststelling die paar euro's waard
8 uur later: mijn factuur bij een jonge Giardia Civil, als enige buitenlander tussen een tiental Spaanse motorrijders om een paar kilometer stilstaande vrachtwagens gezapig voorbij te tuffen was ettelijke malen duurder en zwaarder verteerbaar
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)