Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door tweecilinderke »

Snap nie da ne mens nen brommer koopt van meer als 15000 euro en dan voor 50 euro telkens een onderhoud wil!
Ofwel zijt ge wat handig en zie je het als een hobby, je koopt dan een ouder type waar ge kunt aan werken.
Als ge nen nieuwe wilt kopen moet je de dag van vandaag helaas in vele gevallen bij de dealer zijn en daar gaat ge voor betalen.
De dealers verdienen amper aan de verkoop van een motorfiets de dag van vandaag , ze mogen blij zijn dat ge een kofferset of iets dergelijks bijneemt om toch nog wat te verdienen. De volledige accommodatie ,showroom, ingerichte altelier, opgeleide verkopers en mecaniekers moeten betaald worden he gasten, of denk ge dat die voor niets ulder lichten laten branden en dat ze werken voor het goede doel?

Ga nog een toerke doen zie :)
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door fronteradriver »

Als je ziet hoeveel personeel er rondloopt die moet betaald worden....mechaniekers niet meegerekend...is het normaal dat je meer betaald bij een officiele dealer...

Ik ga liever bij een niet officiele dealer...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door alfa »

Anders moeten ze 7 jaar garantie geven en blijft het onderhoud in een wurgcontract.
Maar daar krijgt bmw koude rillingen van, bmw is tenslotte geen top merk als Kia.
BMW R1100R zonder KFR
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Man in Black »

is er geen Kia-forum ? :roll:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Flat Twin Power

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Flat Twin Power »

Maakt Kia motorfietsen tegenwoordig ? Dan heb ik iets gemist.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door alfa »

Flat Twin Power schreef:Maakt Kia motorfietsen tegenwoordig ? Dan heb ik iets gemist.
Toch klopt dit ,was in eerste instantie fabrikant van fietsen en motorfietsen.
Was maar om aan te geven dat er wel automerken veel garantie geven zodat dealers garantie hebben van jaren onderhoud ervan.
Waarom kan dit niet bij motorfietsen? Zou de prijs van onderdelen laten zakken.
Nu is de prijs van onderdelen een woekerprijs om dode momenten in hun werkplaats op te vangen,bij langere garantie zal er altijd beweging zijn in werkplaats.
BMW R1100R zonder KFR
Johan V
Berichten: 102
Lid geworden op: 30 apr 2008, 17:20
Woonplaats: Brèninge
Locatie: Brèninge

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Johan V »

alfa schreef:Anders moeten ze 7 jaar garantie geven en blijft het onderhoud in een wurgcontract.
Maar daar krijgt bmw koude rillingen van, bmw is tenslotte geen top merk als Kia.
Beste Alfa,

Waarom rij je dan met een BMW? Als je vindt dat de dealers te duur zijn, doe het zelf, koop op het internet, je kan het toch altijd beter.
Toch als ik uw commentaren hier lees.

1 Internet geeft geen garantie.
2 Internet doet geen terugroepactie.
3 Internet lost geen problemen op.
4 Internet heeft geen toonzaal.
5 enz....

U vergeet de investering die achter iedere toonzaal zit.
U rekent maar aan 1 kant van de kassa, niet alles wat in de lade gaat blijft erin.
Weet dat er mensen zijn die het wel eerlijk bedoelen, en dat er motorrijders zijn die wel naar de dealers gaan.
K1600 GT
smignon
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:58
Woonplaats: Ninove

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door smignon »

Persoonlijk verkies ik toch ook voor bmw dealer, die mensen zijn daar opgeleid voor al hun motor's en enkel voor hun motors

Zelf bv voor men banden wissel voor men auto verkies ik zelf de bmw dealer (kost me 20€ meer) maar daar weet ik dat ze met een momentsleutel de banden vast zetten en niet snel met hun compressor (wat ze dan wel doen in de centrale)
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door alfa »

Johan V schreef:
alfa schreef:Anders moeten ze 7 jaar garantie geven en blijft het onderhoud in een wurgcontract.
Maar daar krijgt bmw koude rillingen van, bmw is tenslotte geen top merk als Kia.
Beste Alfa,

Waarom rij je dan met een BMW? Als je vindt dat de dealers te duur zijn, doe het zelf, koop op het internet, je kan het toch altijd beter.
Toch als ik uw commentaren hier lees.

1 Internet geeft geen garantie.
2 Internet doet geen terugroepactie.
3 Internet lost geen problemen op.
4 Internet heeft geen toonzaal.
5 enz....

U vergeet de investering die achter iedere toonzaal zit.
U rekent maar aan 1 kant van de kassa, niet alles wat in de lade gaat blijft erin.
Weet dat er mensen zijn die het wel eerlijk bedoelen, en dat er motorrijders zijn die wel naar de dealers gaan.
6 waarom kloppen veel BMW rijders na garantie aan bij de betere huis mekaniekers ? Voor hun schoon ogen of omdat ze zelfde service geven aan goedkopere prijs ?
De fabrieks- strategie aan autodealers door 7 jaar garantie te geven werkt wel degelijk op behoud onderhoud ervan en die onderdelen moeten dan niet de volle winstmarges dragen . Is iets om over na te denken bij motor merk dealers.
In hun bestanden kunnen ze perfect kijken hoeveel motoren er zouden stuk gaan in 7 jaar en hun onderhoudsplanning daar op afstemmen.
Onderhoud zou goedkoper komen en iedereen minstens 7 jaar naar dealers, wat ook werkgelegenheid ten goede komt.
BMW R1100R zonder KFR
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Man in Black »

Ik snap het niet, eerst kraak je de dealers af als dikke bakken rijdende villa eigenaars.
En dan zou je iedereen verplichten om 7j op onderhoud te moeten bij diezelfde dealers ??
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Pol »

smignon schreef:Persoonlijk verkies ik toch ook voor bmw dealer, die mensen zijn daar opgeleid voor al hun motor's en enkel voor hun motors

Zelf bv voor men banden wissel voor men auto verkies ik zelf de bmw dealer (kost me 20€ meer) maar daar weet ik dat ze met een momentsleutel de banden vast zetten en niet snel met hun compressor (wat ze dan wel doen in de centrale)
das mooi!!! de ideale wereld.Tijdens een opendeurdag bij Mabbe ( platte band van klant ) in de werkplaats idd.de bouten zien aantrekken op koppel .Dacht dat het Lander was ? Vanop afstand ,elders , ookgezien met welke "mankracht" bout van mijn achterwiel werd vastgedraaid. Das er ver over dacht ik dan. Na controle thuis gaf mijn meter na 130 Nm. nog steeds "clik" aan. Allemaal geschoold ? Heel waarschijnlijk.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Dirk Pauwels »

Losdraai moment is vaak veel hoger dan aandraaimoment denk ik.
Bij de auto bandencentrales zijn ze vaak gewend om op 130-140nm aan te trekken, voor de motor nemen ze dan meestal geen andere bouloneuse, leuk als je dan een 1200GS 2008 of zo hebt waar het normaal 65nm is......
Een goeie motorbanden boer let daar op.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Man in Black »

en bij het aandraaien moet je in een vlotte beweging draaien tot de "klik".
Daarna terug willen bijdraaien zal altijd hoger uit komen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Kater
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 sep 2017, 15:32
Woonplaats: Wachtebeke

Re: Onderhoudsbeurt bijzonder duur bij BMW dealer.

Bericht door Kater »

Even een internationaal relativeermomentje ertussen :eye: :grin:

Ik toerde begin deze week met mijn r1200rt jaartal 2010 in de omgeving San Sebastian (Espana) en kreeg melding "lampeken vooraan kapot".
Kon ik naar de plaatselijke Brico of Baumarkt rijden om voor 5 euro een lamp te kopen en zelf te sukkelen om ze te vervangen. Kon er iets fout lopen als ik het zelf deed, normaliter niet... ik heb bij mijn vorige motoren al zoveel vervangen en een lampeke... :pig:
Echter mijn vriend van twee straten verder had bij zijn r1200rt ook zelf de lamp willen vervangen en die gebroken in het lamphuis... 265 euro verder aan werkuren, peuteren, uitblazen en -zuigen zat er een nieuwe lamp in.

BMW Motorrad-zaken in Spanje zijn dun gezaaid, maar ik zat op 10 kilometer van eentje en een Brico zoeken duurt ook zijn tijd...
Betaald bij de Spaanse DasMoto BMW Motorrad 25,68 euro om volgens factuur in 10 minuten een nieuwe lamp te plaatsen. Ik stond er bij en keek er naar: 40 minuten is de jongste sukkelaar van de werkplaats bezig geweest om mijn lamp te steken. Den tweede jongsten die mij bij de balie te woord had gestaan, stond te grijnzen :lol:
Zij vonden het uitzonderlijk dat iemand langs kwam om een lamp te LATEN vervangen, ik vond de kosten, gratis koffie/cola en geruststelling die paar euro's waard :grin:

8 uur later: mijn factuur bij een jonge Giardia Civil, als enige buitenlander tussen een tiental Spaanse motorrijders om een paar kilometer stilstaande vrachtwagens gezapig voorbij te tuffen was ettelijke malen duurder en zwaarder verteerbaar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Plaats reactie