probleem 2610

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Gesloten
Mr T

probleem 2610

Bericht door Mr T »

Hoi,

heb de laatste tijd wat problemen met m'n 2610. Soms verspringt ie vanzelf naar het scherm met dat pijltje linksboven (net zoals wanneer je manueel met de landkaart schuift - dan krijg je ook zo'n pijltje om terug naar je huidige positie te klikken). Net alsof ik het scherm zou hebben aangeraakt. Maar ik doe dus niks. Hij geeft nog steeds correcte aanwijzigen, maar ik kan mijn huidige positie niet zien - tot ik op het pijlte duw (wat gevaarlijk en lastig is als je rijdt.) Vandaag deed ie het constant, nadat ie een paar weken weer prima werkte??? Iemand gelijkaardige problemen?

grt,

T
Eelco

Bericht door Eelco »

kan het volgende iets te maken hebben met uw probleem?
Bij (2610) toestellen vanaf 2005 is er een verandering doorgevoerd in de componenten van het toestel. Gevolg is dat het IR-oog gevoeliger is geworden en ook kan reageren op zonlicht. Dat gebeurt vooral op de motor, als de zon van links-achter op het toestel schijnt.
Daarbij 'denkt' het toestel dat het een commando van de afstandsbediening krijgt. Als dat een commando is dat 'niet kan' (bijvoorbeeld inzoomen terwijl al maximaal ingezoomd is) dan hoor je drie korte piepjes. Vandaar de benaming beep-bug.
Maar het kan zich ook manifesteren doordat het toestel reageert alsog het scherm is aangeraakt; het zoom-scherm verschijnt en je 'rijdt van het scherm af'.

Het is niet een probleem dat zich continu voordoet en is sterk afhankelijk van weer, rijrichting etc. Soms kom je het wekenlang niet tegen, soms tien keer in vijf minuten. Het beinvloedt de werking van het toestel weliswaar niet, maar storend is het zeker wel. Hans Vaessen
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
keonies

Bericht door keonies »

Ik heb er vorig jaar ook last van gehad. Het is inderdaad een probleem met het ir-oog, dit als de zon erop schijnt vanaf bepaalde hoek. Om het probleem op te lossen kan je een half maantje snijden/knippen uit zwarte tape, (ik heb 20 eurocent gebruikt om ronde af te tekenen, nadien in de helft knippen. Dit maantje kan je dan half over het IR-oog plakken (aan de voorzijde). Het valt niet echt op en je kan je afstandsbedienen/cradle nog gebruiken omdat slechts het halve oog is afgeplakt.
ajmo

Bericht door ajmo »

Jongens, kijk nou twee draadjes lager.

groet ajmo

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=6726
Mr T

Bericht door Mr T »

OK. Bedankt voor de zeer nuttige info.
Hier mag wat mij betreft een slotje op.

groet,

T
Mr T

Bericht door Mr T »

AANVULLING: probleem niet opgelost met afdekken IR-oog!

(zie zelfde topic eerder op dit forum).
Gesloten