Lekt aan de koppakking of aan de pakking vh kleppendeksel?
Als het aan het kleppendeksel is, verwijderen, goed ontvetten, zowel de pakking als de pasvlakken en terug monteren en correct aantrekken op 8nm. Als de pakking beschadigd is een nieuwe monteren.
Als het de koppakking is: blijven rijden kan, in het slechtste geval heb je een beetje compressie of vermogen verlies, maar vanzelf overgaan doet het niet. De meeste rijden tot hun laarzen of broek onder de olie zit....
Draadeinden en boutjes uitlaten, set pakkingen en eventueel wat klein spul, aan materiaal ergens tussen de 100 en de 120-130€. Kwa werkuren bij de dealer waarschijnlijk +/- 200€ -250€, dus als het enkel dat is kom je er bij de dealer vanaf met een 350-400€ denk ik. Meestal geven de uitlaat draadeinden wat problemen, (breken af etc) en af en toe is de oorzaak van de lekkage een cilinderkop draadeind die in het blok losgekomen is, draad beschadigd etc.... Dus die werkuren kunnen wel wat varieren.
Als je handig bent en een werkplaatshandboek hebt is het zelf te doen, maar als het je eerste sleutel klus is zou ik het niet aanraden....
Enige wat je nodig hebt aan speciaal gereedschap is een momentsleutel , eventueel een graden schijf, maar het is 90° na aantrekken op moment dus dat lukt wel op zicht.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project