Gelijkvormigheidsattest
Moderator: GVN
Gelijkvormigheidsattest
Hallo,
Ik sta voor de aankoop van een tweedehands R1150RT.
Bij de boorddocumenten blijkt geen gelijkvormigheidattest te zijn.
Er zit wel een document EWG-Ubereinstimmungsbescheinigung bij.
Is dit een geldig doc. ter vervanging van een gelijkvormigheidsattest.
Bedankt voor jullie reactie.
Esteban
Ik sta voor de aankoop van een tweedehands R1150RT.
Bij de boorddocumenten blijkt geen gelijkvormigheidattest te zijn.
Er zit wel een document EWG-Ubereinstimmungsbescheinigung bij.
Is dit een geldig doc. ter vervanging van een gelijkvormigheidsattest.
Bedankt voor jullie reactie.
Esteban
-
Iron Gonzo
laat de verkoper achter een gelijkvormigheidsattest gaan.
dan weet je direct of alles in orde is.
alvast suc6 met uw toekomstige plannen
dan weet je direct of alles in orde is.
alvast suc6 met uw toekomstige plannen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dat is dik in orde, het "EWG-Ubereinstimmungsbescheinigung" is een europees gelijkvormigheids attest. Gelijkvormigheids attesten werden in het jaar ???? afgeschaft en vervangen door een Europees model ... dat in het duits 'EWG-Ubereinstimmungsbescheinigung' heet.
Heb hetzelfde hier liggen, Is gedrukt op een A4 formaat in speciaal papier dat moeilijk te scheuren is.
Heb hetzelfde hier liggen, Is gedrukt op een A4 formaat in speciaal papier dat moeilijk te scheuren is.
Hoi Esteban,
Had ik ook. Mijne is ook een Duitse boxer. De verkoper kan dat normaalgezien snel voor je regelen. De details kan ik me niet volledig herinneren maar heb uit copies gauw onderstaande opgemaakt.
Er moet via "Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer, Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid, Directie Wegverkeer - Dienst Voertuigen" het volgende worden aangevraagd:
"omzetting van een Europese goedkeuring in een Belgisch Refertenummer.
Voor zover ik me herinner krijg je dan een brief met
- een vignet dat je aanbrengt op je inschrijvingsformulier.
- een refertenummer om te vermelden in "vak R5" van je douanevignet
Breng de nodige zorg en aandacht aan de dag voor deze procedure. Ik dacht dat je die pas éénmaal kon ontvangen. Bij verlies heb je dikke problemen.
Had ik ook. Mijne is ook een Duitse boxer. De verkoper kan dat normaalgezien snel voor je regelen. De details kan ik me niet volledig herinneren maar heb uit copies gauw onderstaande opgemaakt.
Er moet via "Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer, Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid, Directie Wegverkeer - Dienst Voertuigen" het volgende worden aangevraagd:
"omzetting van een Europese goedkeuring in een Belgisch Refertenummer.
Voor zover ik me herinner krijg je dan een brief met
- een vignet dat je aanbrengt op je inschrijvingsformulier.
- een refertenummer om te vermelden in "vak R5" van je douanevignet
Breng de nodige zorg en aandacht aan de dag voor deze procedure. Ik dacht dat je die pas éénmaal kon ontvangen. Bij verlies heb je dikke problemen.
Je hoeft niets speciaal te doen !! Geef al je papieren aan je verzekeraarsagent en die lost het wel op
Heb ik ook zo gedaan en een week nadien had ik m'n roze boekje
Je zal ook merken dat vb je motor is van ....2003 en nu is ie van ....2006 ! Eerste keer ingeschreven in 't Belgisch verkeer. 
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
-
....
-
Fox30
Mijn R1150RT is ook eerst in gebruik genomen in Duitsland. Hierdoor heb ik ook een duitstalig EWG-Uebereinstimmungsbescheinigung.
Toch heb ik ook een brief van Ministerie van verkeer en infrastructuur
"Aanvraag tot omzetting van een europese goedkeuring in een belgisch refertenummer." van de vorige eigenaar ontvangen.
Het klopt dat hier een nummer op staat om in rubriek R5 van het douanevignet te zetten.
Tevens was er een zelfklevend vignet voor in luik Y van de inschrijvingsaanvraag. Dat hebben ze gebruikt bij de eerste aanvraag voor een roze inschrijvingsbewijs.
Mijn roos formulier bevat wel de originele eerste datum van ingebruikname en niet deze van de eerste Belgische inschrijving.
Het refertenummer van de brief vind ik ook terug op mijn inschrijvingsbewijs.
Ik ga er daarom van uit dat het geen probleem is mocht je deze brief niet hebben ontvangen van de vorige eigenaar.
Let wel, Je moet altijd ofwel een europees ofwel een belgisch gelijkvormigheidasattest van de verkoper krijgen, zoniet is er str.a.d.knikker.
Zo heb ik onlangs een Honda Monkey terug aan de verkoper geretourneerd, want hij geraakte zelfs bij de Belgische politie niet meer aan een gelijkvormigheidsattest, noch aan een politieverklaring van verlies ervan. Verhaal van de politie was dat er teveel diefstallen waren, en iendereen dit kon melden als een diefstal. Genoeg voor mij om argwaan te hebben en de zaak terug te bezorgen.
Toch heb ik ook een brief van Ministerie van verkeer en infrastructuur
"Aanvraag tot omzetting van een europese goedkeuring in een belgisch refertenummer." van de vorige eigenaar ontvangen.
Het klopt dat hier een nummer op staat om in rubriek R5 van het douanevignet te zetten.
Tevens was er een zelfklevend vignet voor in luik Y van de inschrijvingsaanvraag. Dat hebben ze gebruikt bij de eerste aanvraag voor een roze inschrijvingsbewijs.
Mijn roos formulier bevat wel de originele eerste datum van ingebruikname en niet deze van de eerste Belgische inschrijving.
Het refertenummer van de brief vind ik ook terug op mijn inschrijvingsbewijs.
Ik ga er daarom van uit dat het geen probleem is mocht je deze brief niet hebben ontvangen van de vorige eigenaar.
Let wel, Je moet altijd ofwel een europees ofwel een belgisch gelijkvormigheidasattest van de verkoper krijgen, zoniet is er str.a.d.knikker.
Zo heb ik onlangs een Honda Monkey terug aan de verkoper geretourneerd, want hij geraakte zelfs bij de Belgische politie niet meer aan een gelijkvormigheidsattest, noch aan een politieverklaring van verlies ervan. Verhaal van de politie was dat er teveel diefstallen waren, en iendereen dit kon melden als een diefstal. Genoeg voor mij om argwaan te hebben en de zaak terug te bezorgen.
-
Iron Gonzo
dikke proficiatEsteban schreef:Ben hem vandaag gaan ophalen en alle documenten waren in orde.
Allemaal bedankt voor jullie reactie
en nog veel veilige Km gewenst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE