Wat ik ondervind de laatste tijd : slecht starten na rit ,dus bij warme motor . Het gebeurd wel eens dat motor uitvalt als ik de poot vergeet op te trekken ,dan valt die stil , uiteraard dus ..maar direct weer starten lukt dan niet ..enkel wel na enkele malen proberen en met de gas half open .
Ik las hier al over tal van mogelijke oorzaken ,ik heb een afspraak met mijn garage en vertel jullie er graag meer over na het nazicht en hopelijk de oplossing .
met moeite starten
Moderator: GVN
-
michiel54
met moeite starten
cb125 / R75 / cb750 / xjr1300 / vf700c / TDM850 / Deauville 650 / r850rt > 
-
alfa
Re: met moeite starten
Ik zing het nog eens voor de laatste keer, steek in alle R1100 en R1150 of R850 standaard bougies met zelfde warmtegraad en elektrodes op 0,6 max. 0,65 mm
Al die er hebben steken spreken er lof af.
Rij maar eens stapvoets met elektrodes die te ver uitéén staan of draai er stapvoets mee (zie dat je bilspieren goed getraind zijn als die dan uitvalt)
Starten met elektrodes ver uitéén dan pist de benzine de bougie met zwakke vlamboog(*) nat en moet je geforceerd starten.
* temperatuur is in die vlamboog pakken lager dan een korte vlamboog van 0,6mm.
Zonder een ander technisch probleem draait die veel beter op korte elektrodes.
Al die er hebben steken spreken er lof af.
Rij maar eens stapvoets met elektrodes die te ver uitéén staan of draai er stapvoets mee (zie dat je bilspieren goed getraind zijn als die dan uitvalt)
Starten met elektrodes ver uitéén dan pist de benzine de bougie met zwakke vlamboog(*) nat en moet je geforceerd starten.
* temperatuur is in die vlamboog pakken lager dan een korte vlamboog van 0,6mm.
Zonder een ander technisch probleem draait die veel beter op korte elektrodes.
Laatst gewijzigd door alfa op 10 jun 2018, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Belofte maakt schuld!alfa schreef:Ik zing het nog eens voor de laatste keer,
-
alfa
Laat de zon in je hart, ze schijnt toch voor iedereen .....willy schreef:Belofte maakt schuld!alfa schreef:Ik zing het nog eens voor de laatste keer,
BMW R1100R zonder KFR
-
michiel54
Bedankt alfa , ik pik die info op en zal er in de garage achter vragen .Morgen mag ik langs gaan trouwens . 
k Weet wel als ge het al dikwijls aangehaald hebt dan wordt men ongemakkelijk als er weer iemand met zo'n probleem afkomt .
Maar ... het is mijn 1ste R..RT , (de R75 buiten beschouwing gelaten .)
k Weet wel als ge het al dikwijls aangehaald hebt dan wordt men ongemakkelijk als er weer iemand met zo'n probleem afkomt .
Maar ... het is mijn 1ste R..RT , (de R75 buiten beschouwing gelaten .)
-
michiel54
Na bezoek garage oplossing voor mijn probleem : Als motor stilvalt bij schakelen in zijn 1 door uitstaande zijpoot > pootje optrekken , contact af en terug op ,om cpu te recetten . Dan start die weer als normaal .
Ook te vermijden is het intrekken van de rem tijdens start procedure, om rempomp te sparen . ....maar hoe dan op een hellend vlak ?? bedenk ik dan nu .
Bougies die er inzitten zijn van het gewone "warme " type ( NGK )
Ook te vermijden is het intrekken van de rem tijdens start procedure, om rempomp te sparen . ....maar hoe dan op een hellend vlak ?? bedenk ik dan nu .
Bougies die er inzitten zijn van het gewone "warme " type ( NGK )