Ik zoek nu wel een vervanger en kijk dan in de richting van wat old timers : Honda CB 750 custom ,CB 750 nighthawk of CBX 650 nighthawk uit het begin van de '80 jaren ,iets lichter en handelbaarder dus .
Vaarwel RT
Moderator: GVN
-
michiel54
Vaarwel RT
Langs deze weg toch even melden dat mijn relatie met de r850rt ten einde loopt . Ik heb mijn best gedaan maar kan er maar niet aan wennen .Komt er nog bij dat ik steeds problemen heb met het stallen op de bok. Oude rug problemen die dreigen op te spelen ...
Ik zoek nu wel een vervanger en kijk dan in de richting van wat old timers : Honda CB 750 custom ,CB 750 nighthawk of CBX 650 nighthawk uit het begin van de '80 jaren ,iets lichter en handelbaarder dus .
cb125 / R75 / cb750 / xjr1300 / vf700c / TDM850 / Deauville 650 / r850rt > 
Re: Vaarwel RT
Vreemd, de RT is nu toch wel een echt makkelijke fiets om op te bokken. Die oude krengen in dit lijstje wegen als lood en qua stuurgedrag en opbokken is dat toch ook niet fameus...michiel54 schreef: Honda CB 750 custom ,CB 750 nighthawk of CBX 650 nighthawk uit het begin van de '80 jaren ,iets lichter en handelbaarder dus .
-
michiel54
A.Ja ,dat opbokken doe ik niet zo vaak maar als het moet gebeuren vraag ik iemand in de buurt om te helpen . Er zijn dagen met rugpijn , angst om te hervallen,angst om omver te vallen ( ooit gebeurd) . Nu , die problemen met de eventuele volgende machine zijn zowat 70kg minder aanwezig ,hoop doet leven ,het gaat mij om het motor beleven , daar wil ik zo lang mogelijk van genieten( ik ben bijna 64j
) .
B. Het rijden zelf met de RT is kinderspel ,gaat als vanzelf door de bochten , fantastische remmen . Het gene mij stoorde was de herrie bij het schakelen , het toch niet volledig uit de wind en uit de turbulenties bij hogere snelheden , zoeken naar andere houding en spelen met de ruitlift ten spijt . Maar dat gebeurde zelden daar ik geen autobaan liefhebber ben . ( OK op een naked zit je vol in de wind ,maar dat verwacht je
)
C. Het onderhoud ,je bent even bezig met al die vijsjes en verwijderen kuipdelen om zeg maar even de batterij te bereiken
.
Enfin , genoeg redenen om terug te keren naar mijn eerste motor beleven en ik was en ben nog steeds verliefd op de oude CB reeks van Honda uit de jaren '80
. En daar zal het dan ook mee eindigen ...ooit 
Maar alle respect voor de liefhebbers van Bmw motoren .
B. Het rijden zelf met de RT is kinderspel ,gaat als vanzelf door de bochten , fantastische remmen . Het gene mij stoorde was de herrie bij het schakelen , het toch niet volledig uit de wind en uit de turbulenties bij hogere snelheden , zoeken naar andere houding en spelen met de ruitlift ten spijt . Maar dat gebeurde zelden daar ik geen autobaan liefhebber ben . ( OK op een naked zit je vol in de wind ,maar dat verwacht je
C. Het onderhoud ,je bent even bezig met al die vijsjes en verwijderen kuipdelen om zeg maar even de batterij te bereiken
Enfin , genoeg redenen om terug te keren naar mijn eerste motor beleven en ik was en ben nog steeds verliefd op de oude CB reeks van Honda uit de jaren '80
Maar alle respect voor de liefhebbers van Bmw motoren .
Hoi, ja, begrijp ik allemaal, behalve dat opbokken. Had ik in t begin ook schrik en last van maar nu gaat het als een fluitje van een cent. Is meer techniek dan kracht voor nodig. K zet hem altijd op de bok als ik meer dan een dag niet rijd en ook bij het tanken. Het algemeen gewicht daarentegen, kan ik ook inkomen...
Veel plezier bij het zoeken naar een nieuw, lichter exemplaar en nog veel veilige km's!
Veel plezier bij het zoeken naar een nieuw, lichter exemplaar en nog veel veilige km's!
-
Dirk Pauwels
Rt is 1 vd makkelijkste motos om op te bokken, greep vastpakken, rechtervoet op de bok en been strekken. Niet trekken of sleuren.
Wat de oldtimers betreft, ik heb er 2, nen honda cb900 en ne namaak honda, ne benelli 500 en als je die wil opbokken heb je minstens evenveel kracht of techniek nodig als bij de rt.
Rijden gaat geen probleem zijn al is een custom niet zo goed voor de rug
Wat de oldtimers betreft, ik heb er 2, nen honda cb900 en ne namaak honda, ne benelli 500 en als je die wil opbokken heb je minstens evenveel kracht of techniek nodig als bij de rt.
Rijden gaat geen probleem zijn al is een custom niet zo goed voor de rug
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
michiel54
Ja, dat opbokken of op zijn standaard trekken lukt wel ,maar ik vraag mijn vrouw om even te helpen als ze in de buurt is , puur uit schrik voor rug en evenwicht . OK het ontbreekt me aan techniek . Vroeger nooit problemen ,'t zal de leeftijd zijn > De keer dat ik mijn evenwicht verloor stond er gelukkig de kandidaat koper bij om de xjr1300 tegen te houden .
Enfin Ik heb al wat strepen moeten trekken door mijn kandidaat naked tuigen .
Springt me daar een naakte K75 in het oog ...even polsen bij de verkoper .Weegt toch ook iets minder ,..na wat onderzoek .
Springt me daar een naakte K75 in het oog ...even polsen bij de verkoper .Weegt toch ook iets minder ,..na wat onderzoek .
Der staat hier nen hele propere R1200R te koop. Als je richting k75 kijkt dan is die R peanuts in omgang.
Opbokken moet niet he, voor niks...
Ik zou me niet blindstaren op kilo's.
Opbokken moet niet he, voor niks...
Ik zou me niet blindstaren op kilo's.
-
Dirk Pauwels
De K75 gaat moeilijker op de bok dan de RT, is topzwaar, beetje overhellen en daar gaat ie. Maat is 67 en vrij sportief (alpinisme en joggen) en rijdt met een R100CS en een K75S, De K heeft al voor een paar moeilijke momenten gezorgd.
De k is verder wel de degelijkste BMW ooit gemaakt, als je hem gewend bent rijdt hij ook prima.
Zoals Danny zegt, opbokken hoeft niet, het is makkelijk als je je wielen wil reinigen of de wielen wil demonteren en voor olie peilen. Ook als je een slechte heup zoals ik is het msakkelijk opstappenals hij op de middenbok staat.
Maar je kan perfect verder zonder opbokken.
Als je niet specifiek naar een oldtimer zoekt maar naar een praktische motor die makkelijk te rijden en te manoeuvreren is moet je eens naar een honda deauville kijken, Of een motorscooter. Ik ken veel oudere motorrijders die overgestapt zijn op een scooter om langer te kunnen blijven rijden. Jammer dat er geen F800RT is, maar mss is de F800GT iets? die zijn ook licht en makkelijk te manipuleren
De k is verder wel de degelijkste BMW ooit gemaakt, als je hem gewend bent rijdt hij ook prima.
Zoals Danny zegt, opbokken hoeft niet, het is makkelijk als je je wielen wil reinigen of de wielen wil demonteren en voor olie peilen. Ook als je een slechte heup zoals ik is het msakkelijk opstappenals hij op de middenbok staat.
Maar je kan perfect verder zonder opbokken.
Als je niet specifiek naar een oldtimer zoekt maar naar een praktische motor die makkelijk te rijden en te manoeuvreren is moet je eens naar een honda deauville kijken, Of een motorscooter. Ik ken veel oudere motorrijders die overgestapt zijn op een scooter om langer te kunnen blijven rijden. Jammer dat er geen F800RT is, maar mss is de F800GT iets? die zijn ook licht en makkelijk te manipuleren
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik begrijp je situatie maar al te goed ! We hebben enkele moto's in huis en geloof me , de 850 en rt1200 komen als vanzelf op de bok. Laat je vooral niet misleiden door een visueel schijnbaar gemakkelijk op te bokken motoke. Begin bvb maar eens een Tiger 800 op te bokken. Goeie moed toch ,ni opgeven !!michiel54 schreef:Ja, dat opbokken of op zijn standaard trekken lukt wel ,maar ik vraag mijn vrouw om even te helpen als ze in de buurt is , puur uit schrik voor rug en evenwicht . OK het ontbreekt me aan techniek . Vroeger nooit problemen ,'t zal de leeftijd zijn > De keer dat ik mijn evenwicht verloor stond er gelukkig de kandidaat koper bij om de xjr1300 tegen te houden .![]()
-
michiel54
Bedankt voor de steun en de tips mensen !
Morgen ga ik een K75 bekijken en betasten
, k vind die niet echt mooi maar wel speciaal ,zoals ik ook een 2pk speciaal vind . En dan de reputatie die mij er warm voor maakt en de goede Bmw mekanieker in de buurt waar ik onlangs nog een blinkend exemplaar op zijn werktafel zag staan .
Dat parkeren op de hoofdstandaard is ook maar eens per maand of zo en we zijn met twee...
De rt is nog niet verkocht ,kandidaten mogen mij contacteren .
Intussen wel verkocht 28/06/'18
De Deauville heb ik gehad , rammelbak met kuipdelen van minder kwaliteit vond ik . Reed wel minder vermoeiend dan de RT .
Morgen ga ik een K75 bekijken en betasten
Dat parkeren op de hoofdstandaard is ook maar eens per maand of zo en we zijn met twee...
De rt is nog niet verkocht ,kandidaten mogen mij contacteren .
Intussen wel verkocht 28/06/'18
De Deauville heb ik gehad , rammelbak met kuipdelen van minder kwaliteit vond ik . Reed wel minder vermoeiend dan de RT .