Toon je dagtripfoto...
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
Gorky-GSA
- Contacteer:
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
Da's idd mijn homebase, Sluizencomplex Merelbeke. Twee sluiskolken, afmetingen 180m lang, 18m breed. Bij laagwaterstand vloeit er bij ieder schuttingsproces 13 miljoen liter naar zee. Bij extreme vloedregimes kunnen we tot 500.000 liter water per seconde lozen.Xavier schreef:Vanavond met een brede smile (weg Scarver, leve de RT) met een mooie omweg naar huis gereden. Kruishoutem, Zwalm, St-Maria Horebeke, Munkzwalm, Schelderode enz. Kortom prachtige streek en niemand op de baan! Net voor aankomst in Gent en tijdens zonsondergang (3°C) legde ik dit spektakel vast.Ik denk dat dit iemand bekend voorkomt...
Xavier, bedankt voor de foto!
-
GSPeP
- Contacteer:
Dat water komt dan allemaal achter dit muurtje voorbijMartin M. schreef:Bij laagwaterstand vloeit er bij ieder schuttingsproces 13 miljoen liter naar zee. Bij extreme vloedregimes kunnen we tot 500.000 liter water per seconde lozen.
(Weet er iemand waar dit is? Ik weet enkel dat het ergens langs de Schelde is)

... En bij mij thuis komt dat water ook allemaal voorbij.
-
GSPeP
- Contacteer:
Het moet ergens tussen Baasrode en Gent zijn. In Baasrode is er inderdaad een betonnen muur langs de Schelde, maar die is niet beschilderd.
Deze muur was aan een plein waar auto's en vrachtwagens geparkeerd stonden.
Dit was het zicht vanop die muur - stroomafwaarts:

Als ik het mij goed herinner was er stroomopwaarts een brug, maar jammer genoeg heb ik daarvan geen foto.
Deze muur was aan een plein waar auto's en vrachtwagens geparkeerd stonden.
Dit was het zicht vanop die muur - stroomafwaarts:

Als ik het mij goed herinner was er stroomopwaarts een brug, maar jammer genoeg heb ik daarvan geen foto.
In Baasrode is het zeker niet, want daar passer ik ettelijke keren per dag
en regelmatig nog er heel dicht tegen met de ligfiets. In Dendermonde zelf (aan dat plein met vrachtwagens en woonwagens enz)is er ook nog een heel lang stuk muur, maar ik kan me niet herinneren dat er daar plaats is om ne moto te zetten... (toch niet aan een knalgroene muur).
R100 '82 en G650Xchallenge te koop
Tja,
Ik heb al enkele keren mogen genieten van een mini-cruise met een vrachtschip tussen Ruien en Wilmarsdonk-ABT, de kolenterminal in de Antwerpse haven. Natuurlijk, het zicht van op het schip is heel anders dan deze die je ziet langs de oever. "Stille Waters" heb ik mogen bewonderen aan boord, net zoals andere mooie locaties op de Schelde.
Ps. Voelt er zich iemand geroepen om een Schelde-rit in elkaar te boksen?
Xavier...laat je gaan!
Groeten.
Ik heb al enkele keren mogen genieten van een mini-cruise met een vrachtschip tussen Ruien en Wilmarsdonk-ABT, de kolenterminal in de Antwerpse haven. Natuurlijk, het zicht van op het schip is heel anders dan deze die je ziet langs de oever. "Stille Waters" heb ik mogen bewonderen aan boord, net zoals andere mooie locaties op de Schelde.
Ps. Voelt er zich iemand geroepen om een Schelde-rit in elkaar te boksen?
Groeten.
Ik meen me te herinneren dat er enkele jaren geleden zo'n Schelderit in Motoren en Toerisme heeft gestaan...Martin M. schreef: Voelt er zich iemand geroepen om een Schelde-rit in elkaar te boksen?Xavier...laat je gaan!
![]()
![]()
Groeten.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
schelde rit
@ Xavier
Misschien wat minder op het forum zitten

Misschien wat minder op het forum zitten
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008