Shuberth C2

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Werner Von C.
Contacteer:

Shuberth C2

Bericht door Werner Von C. »

Hmmm....ben aan het kwijlen ivm aankoop Schuberth C2...iemand tips waar tegen goede prijs te vinden (mag internetshop im Ausland zijn hoor :lol: )
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
luc gs

Bericht door luc gs »

Kijk eens op de site http://www.FC-Moto.be
Werner Von C.
Contacteer:

luc gs schreef:Kijk eens op de site http://www.FC-Moto.be
Luc, ik denk dat ge bedoelt http://www.fc-moto.de :?:
Hmmm...€ 369.95 nie mis
Op Ebay vind ik de C2 voor € 310...(ex transport)
Thx
luc gs

Bericht door luc gs »

LOMAX

Bericht door LOMAX »

Campi schreef:
luc gs schreef:Kijk eens op de site http://www.FC-Moto.be
Luc, ik denk dat ge bedoelt http://www.fc-moto.de :?:
Hmmm...€ 369.95 nie mis
Op Ebay vind ik de C2 voor € 310...(ex transport)
Thx
319 bedoel je.
Bikerschnaepchen of zoiets? En 17 Euro verzendkosten? Klopt..
Ik heb er hier zo eentje liggen, op drie dagen was alles rond, aan huis geleverd door koerierbedrijf.
Ga eerst eentje passen, bij HG bijvoorbeeld, want een maatje te klein betekent hoofdpijn. En in verband met die indianenverhalen over tweede keus: op het forum vind je daar nog wel wat meer over..
Nadeel tegenover BMW Evo4: openen via kliksysteem aan linkerzijde, waar de BMW helm vooraan centraal opent, veel makkelijker. Voordeel? Is niet zo merk (BMW) gebonden en sluit nog beter af rond hoofd.
Als je last hebt van claustrofobie: niet doen!
En indien klein hoofd: bij HG liggen nog een paar smallekes Concept 1 (vorig model, even goed) voor 199 euro.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ht=concept
Werner Von C.
Contacteer:

Thx Lomax
Hélaas heb ik nogal een groot hoofd (maatje 63 à 64 :shock: ) dus zal zowieso de XXXXXXXL-versie moeten hebben, alhoewel ga 'm eerst hier ergens te lande passen :lol:

Hier staat ie € 309.99 + € 19 transport naar den Belgique => http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _Stores_IT
LOMAX

Bericht door LOMAX »

En hier 289 als het in het zwart mag zijn.
http://cgi.benl.ebay.be/SCHUBERTH-C2-NE ... dZViewItem
Werner Von C.
Contacteer:

Thx Lomax :lol:
Flipje

Bericht door Flipje »

Werner Von C.
Contacteer:

En Flipje eveneens bedankt :lol:
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Ik heb zo'n Chubert C2. Die helm is zo stil omdat hij nauw aansluit.
Handig is het zonnevizier en de verluchtingstand, je kan het vizier een klein centimetertje naar voor schuiven.
Nadeel is dat die helm toch wel aandampt. In de betere dagen zet je het vizier wat open, maar in de winter ... of als het regent :( . In mijn andere helm heb ik een fogcity gekleefd en eigenlijk zou ik dat in die Chubert ook moeten doen.

Het sluiten van de helm al rijdend is niet zo makkelijk ( langs de linkerzijde ) maar dat kan natuurlijk ook aan mijn hoofd liggen. :)
Kexke

Bericht door Kexke »

Het is nu te laat om hem binnen te brengen voor standaardvervanging, want ik heb hem al te lang... maar mijn Shubert C2 is eigenlijk kl@te. Ik heb hem begin van de zomer 2004 gekocht speciaal voor het ingebouwde zonnescherm, en dat is fantastisch. Maar na de zomer begon het wat meer te regenen, nietwaar, en wat bleek, hij is niet waterdicht! Als het al een beetje giet, druppelt het aan de binnenkant van het dichtgeklapte vizier, tot er water in het kinstuk staat!
En dan dat geruisloze, wablief? Ik ben intussen doof. Mijn eerste helm was een BMW: was goed dicht en geruislozer dan de Shubert. Alleen geen zonnescherm erin...
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Campi schreef:Thx Lomax
Hélaas heb ik nogal een groot hoofd (maatje 63 à 64 :shock: ) dus zal zowieso de XXXXXXXL-versie moeten hebben, alhoewel ga 'm eerst hier ergens te lande passen :lol:

Hier staat ie € 309.99 + € 19 transport naar den Belgique => http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _Stores_IT
Gij bent schijnbaar ook voor niks verlegen hé ?
Eerst wat last gaan verkopen in één of andre winkel om dan de gierige wrek gaan uit te hangen om met een Shubert C2 te gaan strandstoefen.
Heel erg , zielig is het.
Ik ben beschaamd in uw plaats.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

@Rasse => een prijsverschil van € 169 is voor mij véél geld, indien ik hetzelfde produkt in B aan een aanvaardbare meerprijs kan kopen, dan doe ik dat, nu niet.

En neen ik ben daar niet beschaamd over, maar zulk een prijsverschil met een buurland dat eveneens in de EC zit, da's pas beschamend.

Eenieder van ons (of toch de meesten) gaan ook niet zomaar eender waar hun produkten kopen, da's nu eens het recht van de consument se, in dit dégoutante overaanbod van produkten hebben we nu eenmaal het recht om keuze's te maken - en de keuze die ik maak da's mijn zaak en daar hoef jij je niet drukjes over te maken...

PS en in de winkel waar ik van plan ben te gaan passen staan er honderden helmen, netjes te wachten op een pasbeurt, ik val dus niemand lastig - en oh ja, ik heb in die winkel al wél spullen gekocht en dit zal nog gebeuren :roll:

Aangename kennismaking overigens...

PS => als je beschaamd bent voor mij, dan kun je dit ook zijn voor een boel andere forumleden hier, indien je wil kan je in dit topic http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=5995 eveneens je leuke commentaar kwijt.
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Uwe PS slaat nergens op. Dat is een inkoopactie die door iemand op poten is gezet. En daar worden geen andere mensen bij betrokken dan de belanghebbenden.

En als je op e-bay of bij een e-shop wil kopen , mij geen probleem. Maar laat het dan uit om andere mensen hun tijd te verprutsen . Het is mede door "kopers" zoals jij dat je op sommige plaatsen wordt buitengekeken als je er binnenstapt om een keer gewoon rond te kijken. En ja , er is een verschil tussen wat jij doet en gewoon eens gaan kijken. De intentie. En dat heeft dan weer rechtstreeks met eerlijkheid te maken. Of ga je hen zeggen dat je alleen even komt passen om later op e-bay te kopen?
Ik dacht van niet. Dus wat jij doet, en trouwens een hoop anderen evenzeer, is gewoon niet correct.

Verder kan je best een toffe peer zijn , maar dit vind ik niet kunnen.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Kexke

Bericht door Kexke »

Rasse, ik versta u nie goe. De markt zit toch zo in mekaar? Of moogde alleen uwe winkel binnen om iets te kopen? En gasten die eerst naar vijf plaatsen bellen om de goeiekoopste te vinden?
As ge ne winkel open doet, dan weette toch dat er mensen zijn die alleen komen kijken. Geeft die ne goeie service, ne brede smile, een aanbiedinkske hier en daar en ge zult wel verkopen, ebay en andere internettoestanden ten spijt. Mijn gedacht. :wink:
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Rasse schreef:Uwe PS slaat nergens op. Dat is een inkoopactie die door iemand op poten is gezet. En daar worden geen andere mensen bij betrokken dan de belanghebbenden.

En als je op e-bay of bij een e-shop wil kopen , mij geen probleem. Maar laat het dan uit om andere mensen hun tijd te verprutsen . Het is mede door "kopers" zoals jij dat je op sommige plaatsen wordt buitengekeken als je er binnenstapt om een keer gewoon rond te kijken. En ja , er is een verschil tussen wat jij doet en gewoon eens gaan kijken. De intentie. En dat heeft dan weer rechtstreeks met eerlijkheid te maken. Of ga je hen zeggen dat je alleen even komt passen om later op e-bay te kopen?
Ik dacht van niet. Dus wat jij doet, en trouwens een hoop anderen evenzeer, is gewoon niet correct.

Verder kan je best een toffe peer zijn , maar dit vind ik niet kunnen.
Ergens binnenstappen om gewoon rond te kijken? Foei! En uwe voornaam is toch toevallig niet Wilfried hè? :lol: :D
Geerty

Bericht door Geerty »

Een Shuberth dampt vreselijk aan in de witer :evil: :evil: Je kan inderdaad het vizier naar voor "schuiven" maar bij langere verplaatsingen heb je dan zoder twijfel een "trok" op uw ogen 8) 8)
duveltje4

Bericht door duveltje4 »

Ik moet toch effe Rasse bijtreden!!

Natuurlijk willen we allemaal de beste prijs bedingen. Maar voor "de service" bij de éne gaan en voor "de prijs" bij de andere gaat mij toch ook wat ver...

Persoonlijk ben ik sterk aan het overwegen een gps aan te schaffen, door zijn sterke kennis en klantenservice was ik al geneigd om eens tot bij Fluppie te rijden, zonder zijn prijzen te kennen....
Hier twee km verder zit een Garmin Dealer met interessante prijzen, dus toch maar effe de goedkoopste kiezen en bij problemen bij Fluppie aankloppen??? Sorry, ik zit zo niet in elkaar....
Werner Von C.
Contacteer:

@ Duveltje :

-een prijsverschil van € 172 :shock: voor eenzelfde produkt is er voor mij wat over, en dus verkies ik een aankoop via internet
-ik val niemand lastig (is een megastore en ik heb er al diverse spullen gekocht, die in buitenland goedkoper waren trouwens...) - als ge daar ne verkoper nodig hebt moet ge d'r achter lopen en hem bij z'n kraag pakken, anders staat ge d'r 's anderendaags nog :lol:
-jij spreekt in jou geval over een Gps, een hebbeding waar nogal wat vragen over zijn en waar jij dus een grote kans hebt om na aankoop terug te vallen op de expertise van de verkoper (da's normaal), voor een helm heb ik dit niet nodig
-indien jij in supermarkt X produkt Y goedkoper vindt dan in supermarkt Z, koop je het dan of koop je het in de andere supermarkt ?
-als je een wagen koopt, vergelijk je dan nergens anders de prijs (wat doen alle Belgen op het autosalon ???)

Get my point ?

No hard feelings overigens (een gezonde discussie kan ehhhh gezond zijn :? :) )
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik heb mij de goedkoopste GPS gekocht, een aanbieding in een warenhuis. En de rest moet ik zelf maar uitzoeken. Als ik dan van miserie bij Fluppie terechtkom, dan moet ik er maar kunnen mee leven dat hij me de rekening presenteert, eigen schuld dikke bult. Of dat ie zelfs weigert aan mijn toestel te werken.
Fluppie de hele uitleg laten doen, om dan elders te kopen, is ook niet proper, maar een helmpje passen in een "open" winkel, zonder ook maar iemand lastig te vallen, lijkt mij toch wat anders.
Als mijn internet-helm stukgaat zit ik met de gebakken peren, daar moet ik mee kunnen leven.
Ik heb zelfs ooit een auto (op aanraden van een kleine dealer) gekocht bij de concurrentie, omdat die brave man niet aan die superprijzen kon leveren. En of ik dan daarna gewoon bij hem verder op onderhoud wou komen, want daar kon hij dan wel iets aan verdienen.
En de winkel waar ik mijn helm heb gepast (zonder hem te kopen), heeft al heel wat aan mij verkocht, die vinden dat niet erg.
Sven-GS

Bericht door Sven-GS »

Sorry Campi, van mij krijg je ook geen gelijk. Als iedereen reageert als jij, zal je binnenkort niet meer hoeven te gaan passen in een winkel. Ze zullen er niet meer zijn !!. Dat is nu die klote boel van heel dit internet. Hoe kan je als winkel op boksen tegen internet verkoop. Als winkel zit je met vaste kosten, als internetwinkel niet. Vind het droevig, deze mentaliteit. Door klanten als jij moeten de winkels die service bieden er wel uit. Komt je auto ook van bij cardoen, en de rest uit den aldi of de Lidl? Je koopt toch gewoon wat je moet hebben tegen de correcte marktprijs met misschien een korting hier of daar. Maar laat de importeur en de dealer er ook iets aan verdienen, of straks moeten we allen kopen via internet in Duitsland. :cry: :cry: :cry:
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
LOMAX

Bericht door LOMAX »

@ Campi: sorry voor de vieze reacties die mijn tip teweegbrengt, maar goed dat ik mijn bandentip per pm verstuurd heb. Van het verschil in prijs kunnen we de volgende keer eens goed gaan eten :wink:

Ik vrees dat al de tips om zelf goedkoop een herstelling aan uw BMW uit te voeren ook niet meer kunnen, want dan verdienen die arme importeurs en dealers ook niets meer :?
Handel en ethiek zijn nu eenmaal moeilijk combineerbaar. Ik hou mijn euro's liefst zo veel mogelijk in mijn portefeuille (die ik in Egypte kocht, ver beneden de prijs, zelfs die farao werd kwaad op mij :lol: )
Scarto

Bericht door Scarto »

Jongens...niet te ver drijven hé. Waarom zou men niet via internet bestellingen mogen plaatsen tegen betere prijzen? Er hangen daar consequenties aan vast en die moet je dan maar bijnemen. Als sommigen onder ons daar problemen mee hebben, dan mogen ze ook hun Beemer zelf niet meer onderhouden, laat staan andere onderdelen te monteren die niet van het huis komen. Dan gaan ze beter niet meer naar de Carrefour om polo's, T-shirts en broeken "Made in China" aan te kopen.
Waar ligt de grens? Dat bepaalt ieder voor zichzelf.
Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
duveltje4

Bericht door duveltje4 »

Ik moet toegeven, eerlijk is eerlijk... :oops:

Een verschil van 172€ is inderdaad wel héél veel, en je valt er niemand mee lastig...
Ik stelde me de situatie een beetje anders voor.

Dus met andere woorden, gewoon doen!! :wink:
Plaats reactie