Zwarte Delen Opfleuren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
George Michael

Zwarte Delen Opfleuren

Bericht door George Michael »

:?: Heeft iemand een tip om de zwarte delen van mijn RT op te fleuren? Voor het lak gebruik ik Pledge Meubelwas!. Voor de zwarte delen heb ik reeds WD40 en cockpitspray geprobeerd. Maar misschien heeft iemand anders een andere tip voor mijn RT. :?:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
brit

Bericht door brit »

euh?????? zwart spuiten natuurlijk :!:

mat of glanzend of ...

ik ben wel niet verantwoordelijk voor de gevolgen

(pffff, ga vlug naar mijn therapist hollen)
amateurke

Bericht door amateurke »

je hebt in de handel speciale producten om kunststof te behandelen (bvb cockpit, bumpers, etc..;) Ik doe de zwarte plastic delen met bumper product, proper en t blinkt.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Harald

Bericht door Harald »

met dat buske van den Aldi , 0.89cent. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Welke zwarte delen? Banden, koffers, zadel, pedalen en wat vergeet ik nog allemaal. Voor sommige delen zal het Aldi-busje toch wat gladjes wezen :) . Maar de zijkant "zijkant" van de banden worden er wel mooi van. Turtle Wax heeft hier ook wel een productjeuhh voor, blijft twee maanden mooi.
Koffers: pledge classic, dan blinken ze niet zo goedkoop, maar zijn ze weer een beetje satijn, zoals de nieuwe. Als ze tenminste niet gelakt zijn.
WD40 lijkt mij wel aggressief voor rubber. En siliconenspray koop je best zonder olietoevoegsel, ook weer goed voor de rubbers. En als je van plan bent bepaalde delen ooit te (laten) spuiten, dan zeker geen siliconen, zelfs geen simoniseermiddel met siliconen, want dan houdt de lak het geen maand uit...
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Hoi,

probeer eens met bumpercleaner , te verkrijgen in de autozaak (vb autoglym, is zeer goed)
ofmet Armor -All
fé1150

zwart

Bericht door fé1150 »

Hello, ik gebruik gewoon siliconen claen. Dit is een spray, gebruik het wel buiten niet in de garage want het maakt van je vloer een ijsbaan . Gewoon op spuiten en met een vod opvrijven, ik gebruik het ook in de winter voor gans de moto als men zout gestrooid heeft.Te verkrijgen bij elke bmw dealer . Veel succes,

Groetjes Fé 1150
petje

Bericht door petje »

WD40 lijkt mij wel aggressief voor rubber. En siliconenspray koop je best zonder olietoevoegsel[/quote]

Hoe reageren de verschillende materialen op WD-40?

Algemeen:
Bijna alle materialen reageren net zo op WD-40 als op hoogwaardige wasbenzine onder gelijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld besproeien, snel of langdurig onderdompellen.

Staal met hoge weerstand (zacht gemaakt met hydrogeen):
SAFE bevonden volgens Lawrence Hydrogen Effusion Test (Lawrence Electronic Co Reports Nr. 1223 en 1224, 7 mei 1974, certificaten Nr. 154 en 155).

Rubber:
Bij behandeling van verschillende soorten rubber treedt geen enkel oppervlakteverschijnsel op. Bepaalde kwaliteiten kunnen echter zwellen indien ze langdurig ondergedompeld worden in WD-40, keren echter weer in oorspronkelijke staat terug na de verdamping van WD-40.

Textiel:
WD-40 laat geen schade na op de volgende stoffen: nylon, orlon, dacron, katoen en wol met uitzondering van lichte vlekken die gemakkelijk verwijderd kunnen worden met nafta-solventen of een chemisch reinigingmiddel.

Verven:
Verschillende soorten verven op verschillende materialen werden met WD-40 besproeid zonder nadelige gevolgen. Bepaalde lakken en vernissen worden na langdurige besproeiing week.

Kunststoffen:
Er werd geen enkel nadelig effect vastgesteld na 168 uren onderdompeling op de volgende materialen: polyethyleen, polypropyleen, PTFE, formica, acryl, polyester, epoxy, vinyl, nylon en delrin.
Polystyreen en plycarbonaat kunnen kloven en barsten vertonen na contact met WD-40.
haast U als U tijd hebt.
dan heeft U tijd als U haast hebt !!

HOUDOE PETJE
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Dag Petje,
WD40 heeft volgens mij inderdaad veel eigenschappen die lijken op wasbenzine, en dat zou ik ook niet gebruiken op rubber. Maar als wetenschappelijk onderbouwde testen dit tegenspreken, dan is dit nog maar eens een bewijs dat je niet altijd op je gevoel mag afgaan. Tks for info, weer wat wijzer.. Blijft nu nog de vraag hoe het zit met die weekwordende lakken en vernissen. Voorlopig blijf ik het spul toch maar alleen gebruiken voor schroeven en allerlei oxidatie los te weken.
Trouwens, helemaal off topic, wij hebben hier in Be een geestig woordje voor Petje, namelijk Klakske :wink:
petje

Bericht door petje »

hoi Lomax

graag gedaan maar wat betekent klakske ??? :? :? :?
haast U als U tijd hebt.
dan heeft U tijd als U haast hebt !!

HOUDOE PETJE
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

petje schreef:hoi Lomax

graag gedaan maar wat betekent klakske ??? :? :? :?
petje
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Relax

Bericht door Relax »

AfbeeldingAfbeelding
George Michael

Bericht door George Michael »

:D Vandaag weer het motortje een goeie schoonmaakbeurt gegeven. Afgewerkt met Pledge meubelwas en de koffers op jullie aanraden met een goedkoop cockpitspray. Die lijken weer als nieuw. Waarschijnlijk na een paar regenbuitjes eraf, maar zo;n busje cockpitspray kost bijna niets.
Glimmen dat ze doen :twisted:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
@R100R

Bericht door @R100R »

Ik ken motoren die harder slijten van 't kuisen dan van de kilometers die ze maken :lol:

ik poets 'm 2x per jaar :!: dan gaat tie ook 2x in 't vet :mrgreen:
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ieder zijn ding maar ik rij toch ook liever met een blinkende brommer dan iets dat te vies is om op te gaan zitten. :wink:
@R100R

Bericht door @R100R »

John schreef:Ieder zijn ding maar ik rij toch ook liever met een blinkende brommer dan iets dat te vies is om op te gaan zitten. :wink:
't zadel vet ik niet :mrgreen:

kweet 't ziet niet uit :oops:
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
Jef 1200RT

Re: Zwarte Delen Opfleuren

Bericht door Jef 1200RT »

voor je zwarte koffers kan je ook Black Chrome van het merk TurtleWax gebruiken, had ik met mijn 1150RT heel goede resultaten mee en het bleef zelfs na enkele fikse regenbuien nog mooi
Plaats reactie