Pechverhelping

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Gé.eS.Aake
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2017, 09:28
Woonplaats: Ravels

Pechverhelping

Bericht door Gé.eS.Aake »

Al jaren lid bij Touring met auto + motor, maar toen ik afgelopen juni in la douce France in panne stond met mijne GSA bleek ik ineens geen bijstand meer te hebben in het buitenland. Na weken van mailen en bellen (met telkens een andere uitleg) weet ik intussen eindelijk dat bijstand bij Touring buitenland voor de moto op 360€/jaar zou komen. Eens geïnformeerd bij concurrent VAB, daar kost dat voor de moto 336€/jaar.

Onze auto heeft via de verzekering pechverhelping via AXA, maar die doen dan weer geen bijstand motoren van + 15 jaar :-(

Hier op het forum gelezen dat er hier zijn aangesloten bij de ADAC in Duitsland, dus heb ik enkele dagen geleden getracht van mij daar lid te maken. Vandaag ontving ik dan een mail van hen dat ik geen lid kan worden omdat ik niet woonachtig ben in Duitsland ....

Heb dus alleen pechverhelping voor de moto in Europa nodig, kan dat nu écht niet goedkoper ???
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Pechverhelping

Bericht door roadster »

Ik had een bijstandsverzekering via Ethias, dat was iets van een 100€/jaar.
Dat was wel gecombineerd met een reeks andere verzekeringen bij Ethias.
Ik heb daar nooit gebruik van moeten maken, dus ik heb geen idee hoe het met de service zit.
R1200GS LC
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Pechverhelping

Bericht door alfa »

Total pechverhelping
http://www.total.be/nl/total-club/total ... lping.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Re: Pechverhelping

Bericht door allezvooruit »

Hoi ,
Ik ben 1 van die ADAC LEDEN die daar een bijstandsverzekering hebben , indertijd ging dat nog . Nu sinds enige tijd worden buitenlanders niet meer aanvaard indien geen adres in duitsland . Ik heb wel al gelezen dat zij die iets voorhadden en gebruik moesten maken van deze verzekering bedankt werden voor hun jaarlijkse bijdrage maar vanaf de volgende vervaldag naar een andere bijstandsverzekring mochten uitkijken .
Grtz Rudi
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Pechverhelping

Bericht door ronnyb »

alfa schreef:Total pechverhelping
http://www.total.be/nl/total-club/total ... lping.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En .....al ondervinding mee?
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Pechverhelping

Bericht door willy »

ronnyb schreef:
alfa schreef:Total pechverhelping
http://www.total.be/nl/total-club/total ... lping.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En .....al ondervinding mee?
Ik wel. Gelukkig niet persoonlijk, maar collega's wel.
Als werknemers bij het vernoemde bedrijf waren er nogal wat die de Total pechverhelping konden gebruiken.
Ik zou niet durven zeggen dat het waardeloos is, maar zoals zo vaak is de service in verhouding met de kostprijs.
Er zijn me toch een aantal gevallen ter ore gekomen die niet zo geweldig waren.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Pechverhelping

Bericht door willy »

Gé.eS.Aake schreef:Eens geïnformeerd bij concurrent VAB, daar kost dat voor de moto 336€/jaar.
Je bent op de hoogte van de korting die aan leden van de BMW Motor Club geboden wordt (20% voor sommige diensten)?
20% van 336€ (als het daar voor telt) is toch 67€. Weliswaar nog steeds geen weggever...
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Pechverhelping

Bericht door ronnyb »

https://www.ethias.be/content/campaigns ... _wcB#/high" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik betaal jaarlijks 105€ auto+ motor+gezin! ondervinding= nog maar 1x gebruik van gemaakt in Fr was ok maar al wel
10tal j geleden!
Dus recent ??
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Benji
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 sep 2013, 00:12
Woonplaats: Hoeselt
Locatie: Limburg

Re: Pechverhelping

Bericht door Benji »

Zelf heb ik Top Bijstand van AG, +/- 67 euro voor mijn R1150RT en +/- 100 euro voor mijn auto. Ben eens 3X gesleept op een week, met mijn R1100RT, binnen 30 minuten stond er een takelwagen, dit was telkens in Nederland.
R1150RT
MaartenGS-R-RT
Berichten: 195
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Pechverhelping

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Ik heb https://www.touring.be/nl/move-on-wereld" onclick="window.open(this.href);return false; . 201€ . Waarom is dat dan bij jou niet zo?
Gé.eS.Aake
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2017, 09:28
Woonplaats: Ravels

Re: Pechverhelping

Bericht door Gé.eS.Aake »

Gs-R-Rt motard schreef:Ik heb https://www.touring.be/nl/move-on-wereld" onclick="window.open(this.href);return false; . 201€ . Waarom is dat dan bij jou niet zo?
Geen idee, heb vandaag een kwartier lang met Touring gebeld, uitgelegd wat ik nodig had en die madam zei me dat voor hetgeen ik wilde, dat 360€ zou zijn.
Ik zie nu op de link die jij doorstuurt, dat het idd bij hen goedkoper kan. Vreemd, maar zoals ik al schreef : communicatie is bij Touring écht een ramp, of je nu belt of mailt ....

Vandeweek maar eens proberen terug te bellen ....
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Pechverhelping

Bericht door poestexas »

Ik ben verzekerd bij Ethias en betaal zo'n 150€ voor 2 auto's en motor.
Vorig jaar hebben ze wagen komen takelen omdat ik benzine ipv diesel had getankt. In de zomer kreeg ik in Rijsel een klapband met de motor. Hebben de motor getakeld en netjes aan mijn voordeur afgezet (incl mezelf en echtgenote).Kan daar dus enkel lovend over zijn maar ik denk dat ze ook geen pechverzekering meer aannemen voor voertuigen van +15j. :thumbup:
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Pechverhelping

Bericht door poestexas »

Ik ben verzekerd bij Ethias en betaal zo'n 150€ voor 2 auto's en motor.
Vorig jaar hebben ze wagen komen takelen omdat ik benzine ipv diesel had getankt. In de zomer kreeg ik in Rijsel een klapband met de motor. Hebben de motor getakeld en netjes aan mijn voordeur afgezet (incl mezelf en echtgenote).Kan daar dus enkel lovend over zijn maar ik denk dat ze ook geen pechverzekering meer aannemen voor voertuigen van +15j. :thumbup:
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Gé.eS.Aake
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2017, 09:28
Woonplaats: Ravels

Re: Pechverhelping

Bericht door Gé.eS.Aake »

ronnyb schreef:https://www.ethias.be/content/campaigns ... _wcB#/high
Ik betaal jaarlijks 105€ auto+ motor+gezin! ondervinding= nog maar 1x gebruik van gemaakt in Fr was ok maar al wel
10tal j geleden! Dus recent ??
Bij Ethias val ik zowieso in een hogere categorie, daar mijne GSA > 15 jaar is. Moet nog wel bevestiging hebben dat een contract voor 1 voertuig ook voor een motor kan ....
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Pechverhelping

Bericht door Pol »

Gs-R-Rt motard schreef:Ik heb https://www.touring.be/nl/move-on-wereld" onclick="window.open(this.href);return false; . 201€ . Waarom is dat dan bij jou niet zo?
Na meer dan veertig jaar lidmaatschap bij Touring ben ik overgestapt naar deze formule. Voor drie personen +/- 280€. (onder hetzelfde dak ).Ik had onlangs nog contact met hun medewerker voor bevestiging van hun diensten in geval van panne. Eigenaardig toch ! Is een bijstand op naam en niet op nummerplaat voertuig. Ik stelde zeer uitdrukkelijk de vraag dat , indien ik met het "wrak" van de buurman in panne sta ,ze mij komen depanneren ? Ja ! Mijn buurman in panne met mijn perfect onderhouden voertuig . Geen tussenkomst !!
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Pechverhelping

Bericht door Danny »

Lijkt allemaal moeilijk te volgen en te vergelijken. Ik kreeg de mijne net id bus 280 bij Touring.
Auto, moto, Belgie, Europa, vervangwagen.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Pechverhelping

Bericht door alfa »

Total pechverhelping heeft van een kennis motor en 2rijders naar huis gebracht van Cochem op een zondag.
Mij zelf al geholpen in Frankrijk ook op zondag met kapotte band.
Is de zelfde service als touring ,neen is samenwerking total/ touring.
Natuurlijk ook al slechte ervaringen gelezen,maar denk dat total ook kijkt naar klant die veel tankt.
Vlug tanken voor je vertrekt of heel jaar zal wel doorslaggevend zijn in service,wat logisch is.
BMW R1100R zonder KFR
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Pechverhelping

Bericht door Pol »

Danny schreef:Lijkt allemaal moeilijk te volgen en te vergelijken. Ik kreeg de mijne net id bus 280 bij Touring.
Auto, moto, Belgie, Europa, vervangwagen.
In mijn geval de meest interessante formule. Drie personen , 2 vlekkeduzen en 5 moto's. Alleen kon de medewerker zo niet direct aan tel. zeggen of mijn r850r van 2000 al dan niet beschouwd wordt als oldtimer.
Nu , ja, die 850 gaat toch niet meer over de grens. Kzal ze nog eens gaan ambeteren. Oldtimer moto 15 of 25 jaar of nooit oldtimer. :lol:
MaartenGS-R-RT
Berichten: 195
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Pechverhelping

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Oldtimers zijn voertuigen die ingeschreven zijn als oldtimer, dus met O-plaat.
Een voertuig van pakweg 35 jaar oud dat bij de DIV is ingeschreven onder een gewone nrplt is dus geen oldtimer.
De formule bij Touring is vooral interessant voor een persoon, of een gezin met nogal wat vervoermiddelen.
Gé.eS.Aake
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2017, 09:28
Woonplaats: Ravels

Re: Pechverhelping

Bericht door Gé.eS.Aake »

Gs-R-Rt motard schreef:Ik heb https://www.touring.be/nl/move-on-wereld" onclick="window.open(this.href);return false; . 201€ . Waarom is dat dan bij jou niet zo?
Kennelijk intussen alweer opgeslagen, kost nu ineens 252€/jaar :-o : https://www.touring.be/nl/producten/bijstand-wereldwijd" onclick="window.open(this.href);return false;
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Pechverhelping

Bericht door Pol »

Gs-R-Rt motard schreef:Oldtimers zijn voertuigen die ingeschreven zijn als oldtimer, dus met O-plaat.
Een voertuig van pakweg 35 jaar oud dat bij de DIV is ingeschreven onder een gewone nrplt is dus geen oldtimer.
De formule bij Touring is vooral interessant voor een persoon, of een gezin met nogal wat vervoermiddelen.
merci. Ik ga een mailke sturen.
Kater
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 sep 2017, 15:32
Woonplaats: Wachtebeke

Re: Pechverhelping

Bericht door Kater »

Ik betaal voor reisbijstand/pechverhelping bij Allianz Global Assistance precies 100,00 euro voor auto, motor, caravan.
Repatriëring voertuigen en gezin inbegrepen.

grts

Geert
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Flat Twin Power

Re: Pechverhelping

Bericht door Flat Twin Power »

Ik betaal bij Europassistance 160 euro voor 2 auto's en met vervangwagen over gans Europa. Medische bijstand is wereldwijd. Voor mijn K1600 heb ik die BMW assistance.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Pechverhelping

Bericht door stefke2 »

poestexas schreef:Ik ben verzekerd bij Ethias en betaal zo'n 150€ voor 2 auto's en motor.
Vorig jaar hebben ze wagen komen takelen omdat ik benzine ipv diesel had getankt. In de zomer kreeg ik in Rijsel een klapband met de motor. Hebben de motor getakeld en netjes aan mijn voordeur afgezet (incl mezelf en echtgenote).Kan daar dus enkel lovend over zijn maar ik denk dat ze ook geen pechverzekering meer aannemen voor voertuigen van +15j. :thumbup:
Toch wel ook voor oudjes. betaal 179 euro voor een auto van 24j en een moto van 17 jaar. 10 jaar geleden nodig gehad en dat was best on orde, alles netjes vergoed. (hotel 300 euro, taxi 250 euro, vlucht 800 euro, netjes thuis gebracht) Wel wat gesukkel met de communicatie, niemand wist waar mijn moto op transport zat of wanneer die hier ging toekomen terwijl die al een week klaar stond bij de dealer... :roll:
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Pechverhelping

Bericht door Bob »

Service van Ethias Assistance is prima. Voor voertuigen vanaf 15 jaar moet inderdaad de duurdere formule gekozen worden. Jaarpremie van 171€ voor één voertuig van +15 jaar. Dan zijn wel ook alle gezinsleden wereldwijd verzekerd. Vb: mijn broer reed met iemand mee naar Polen waar de auto van die man werd gepikt. Mijn broer en zijn gezin mochten op kosten van Ethias met het vliegtuig naar huis. Geen gedoe, direct geregeld.

Een bijkomend voertuig kost dan op jaarbasis nog iets van een 25 à 30 euro.

Info en prijsofferte zonder verplichtingen op deze webpagina
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Plaats reactie