een RT voor moeder de vrouw
Moderator: GVN
een RT voor moeder de vrouw
Wat vinden de RT-rijders van de nieuwe Deauville? (zie artikel in M&T pas verschenen). Precies een klein RT-tje, lijkt me wat voor madam: genoeg vermogen, goed beschermd, comfortabel zadel, iets lagere zit dan voorheen, tweecilinder, koffers. Alleen ietsje zwaar.
BMW heeft zoiets niet staan hé? Ik doel vooral op de bescherming tegen weer en wind, op een model dat licht genoeg is voor onze dames.
Mijn vrouwtje wil alvast eens testrijden! (Momenteel verricht ze het baanwerk - let op mijn woorden - met een CB600F, een zuivere naked dus. Echt zwoegen is dat).
Waddayathink?
BMW heeft zoiets niet staan hé? Ik doel vooral op de bescherming tegen weer en wind, op een model dat licht genoeg is voor onze dames.
Mijn vrouwtje wil alvast eens testrijden! (Momenteel verricht ze het baanwerk - let op mijn woorden - met een CB600F, een zuivere naked dus. Echt zwoegen is dat).
Waddayathink?
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
Re: een RT voor moeder de vrouw
Bedoeld ge nu dat een Deauville zwaarder zou zijn dan een RT ?Kexke schreef:Wat vinden de RT-rijders van de nieuwe Deauville? (zie artikel in M&T pas verschenen). Precies een klein RT-tje, lijkt me wat voor madam: genoeg vermogen, goed beschermd, comfortabel zadel, iets lagere zit dan voorheen, tweecilinder, koffers. Alleen ietsje zwaar.
BMW heeft zoiets niet staan hé?
Waddayathink?
Gr, Ironjakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Even gaan kijken bij de dealer op 20 en 21 mei aanstaande. Voorstelling F800ST, is speciaal gemaakt voor doelgroep "Deauville"Kexke schreef:BMW heeft zoiets niet staan hé?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Zo nen dauville is een pracht machientje.
heb ooit testgereden met het "prototype"
Heb nadien mijn bevindingen mogen geven bij Honda om van de dauville een flikken moto te maken.
En dan nog is een week test gereden met de flikken uitvoering.
Ik heb toen handbeschermers en beenschilden laten plaatsen.
Dat was al een hele verbetering.
Ook het orriginele scherm was voor mijn 1.80m net iets te laag.
Maar zijn lage zithouding en nu op de 700cc versie, nieuwe look
moet echt iets voor kleinere motorrijders zijn.
Vooral als ge niet alle dagen gaat rijden, is de kleine Honda een portemonai vriendelijke(re) oplossing.
heb ooit testgereden met het "prototype"
Heb nadien mijn bevindingen mogen geven bij Honda om van de dauville een flikken moto te maken.
En dan nog is een week test gereden met de flikken uitvoering.
Ik heb toen handbeschermers en beenschilden laten plaatsen.
Dat was al een hele verbetering.
Ook het orriginele scherm was voor mijn 1.80m net iets te laag.
Maar zijn lage zithouding en nu op de 700cc versie, nieuwe look
moet echt iets voor kleinere motorrijders zijn.
Vooral als ge niet alle dagen gaat rijden, is de kleine Honda een portemonai vriendelijke(re) oplossing.
-
brit
ook eens een dagje deauville gereden (met de versie van 2002) en mijn vooroordelen waren reeds weg gereden na de eerste kilometers. een meer dan volwassen 'kleine' toermotor!
wat mij betreft kent hij geen concurrentie in zijn klasse.
is van dezelfde grootorde als de vfr800 in sporttoermiddens, de gs in zijn klasse, ...: tot nader order nog steeds onklopbaar!
wat mij betreft kent hij geen concurrentie in zijn klasse.
is van dezelfde grootorde als de vfr800 in sporttoermiddens, de gs in zijn klasse, ...: tot nader order nog steeds onklopbaar!
alvorens mijne rt te kopen heb meermaals een dovilleke gehuurd. Tof bakske (oud model), alvorens te kopen proefrijden of ergens ene huren voor een dagje, dan merkt ze vanzelf wel of dat iets voor haar is of niet. En idd ook dieje nieve BM F800ST ni vergeten te bekijken en testen.
je kan niet genoeg uitproberen alvorens te kopen; eens gekocht is t nog moeilijk om te veranderen (tenzij je geld teveel hebt, hehe)
allez, suc6 met de beslissing en hou ons op de hoogte wa uw madam gekozen heeft...
je kan niet genoeg uitproberen alvorens te kopen; eens gekocht is t nog moeilijk om te veranderen (tenzij je geld teveel hebt, hehe)
allez, suc6 met de beslissing en hou ons op de hoogte wa uw madam gekozen heeft...
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
-
J-P
- Contacteer:
De nieuwe Deauville is een sterk verbeterd model tov de oude in mijn optiek. Styling ziet er beter uit en aan gemakkelijke zaken is gedacht. Hij is erg handelbaar en een zeer degelijk motorconcept. Mischien net iets te zwaar voor z`n PK`s maar dat gold volgens mij meer voor het oude model. Ik heb een aantal maal met de oude gereden, voor mij iets te klein en te licht (maar dat is een Pan ook
) maar wel een geslaagde motor. In de bergen zal je je best mogen doen je vrouw te volgen 
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
helemaal akoord, maar....heb er eergisteren nog opgezeten en .....hoe gaat mevrouw aan de grond kunnen????????????????????????.Kexke schreef:Wat vinden de RT-rijders van de nieuwe Deauville? (zie artikel in M&T pas verschenen). Precies een klein RT-tje, lijkt me wat voor madam: genoeg vermogen, goed beschermd, comfortabel zadel, iets lagere zit dan voorheen, tweecilinder, koffers. Alleen ietsje zwaar.
Waddayathink?
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
-
J-P
- Contacteer:
Wie zegt er dat alle vrouwen klein zijn?
J-P
Ik zie vooreerst geen enkele reden waarom de RT niet geschikt zou zijn voor de vrouwen..al heb ik er helaas nog nooit eentje gezien.
Een RT is een zwaar ding bij stilstand, dat is juist, en voor een kleinere persoon is dat een extra moeilijkheid. Mits enige gewenning mag dat geen probleem vormen op termijn.
Zoals Jurgen zei: de 800 zal hier iets aan moeten doen. Ik hoop voor BMW dat ze dat inderdaad kunnen. Ben trouwens enorm benieuwd naar hoe dat ding rijdt. Op papier valt het een gat en is ie veelbelovend.
De Deauville is een dijk van een moto. Vele beginnende woon-werkers kiezen ervoor. Het is kwaliteit en de moto heeft veel waar voor zijn geld!
Ik kom er heel veel tegen..en vooruit gaan zo ook..
Een RT is een zwaar ding bij stilstand, dat is juist, en voor een kleinere persoon is dat een extra moeilijkheid. Mits enige gewenning mag dat geen probleem vormen op termijn.
Zoals Jurgen zei: de 800 zal hier iets aan moeten doen. Ik hoop voor BMW dat ze dat inderdaad kunnen. Ben trouwens enorm benieuwd naar hoe dat ding rijdt. Op papier valt het een gat en is ie veelbelovend.
De Deauville is een dijk van een moto. Vele beginnende woon-werkers kiezen ervoor. Het is kwaliteit en de moto heeft veel waar voor zijn geld!
Ik kom er heel veel tegen..en vooruit gaan zo ook..
Laatst gewijzigd door Wingman X op 09 apr 2006, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
De nieuwe Daeuville is een dijk van een motor maar het blijft een rijstkoker natuurlijk 
De afwerking kan mij niet bekoren en ik heb met een "oude" deauville gereden. Naden staan open en koffers sluiten slecht. Kuipdelen sluiten niet aan, kortom enz. enz. Ik heb al gezien dat de nieuwe ook bij dekoffers naden heeft.
Voor mij gaat er niets boven mij 1100RT. Ook niet qua koppel. Heb gister een tourtje met passagier gedaan en daar kan de deauville niet tegen op. Wel tegen de prijs want een 2dehands bmw is net zo duur als een nieuwe deauville! (ja, ik ben hollander
)
Kortom ik kies voor de RT.
De afwerking kan mij niet bekoren en ik heb met een "oude" deauville gereden. Naden staan open en koffers sluiten slecht. Kuipdelen sluiten niet aan, kortom enz. enz. Ik heb al gezien dat de nieuwe ook bij dekoffers naden heeft.
Voor mij gaat er niets boven mij 1100RT. Ook niet qua koppel. Heb gister een tourtje met passagier gedaan en daar kan de deauville niet tegen op. Wel tegen de prijs want een 2dehands bmw is net zo duur als een nieuwe deauville! (ja, ik ben hollander
-
Jan en Greet
wat dat "rijskoker"betreft: 12 jaar alleen "rijstkokers" gereden (choppers, toer en supersport) en geen enkel defect gehad. Nu na 2 jaar BMW al meer onkosten gehad!!Opa schreef:De nieuwe Daeuville is een dijk van een motor maar het blijft een rijstkoker natuurlijk
Voor mij gaat er niets boven mij 1100RT. Ook niet qua koppel. Heb gister een tourtje met passagier gedaan en daar kan de deauville niet tegen op. Wel tegen de prijs want een 2dehands bmw is net zo duur als een nieuwe deauville! (ja, ik ben hollander)
En dat een 2e hands BMW net zo duur is als een nieuwe deauville is wat je vergelijkt. R1100RT is toch een andere motor lijkt me!
mzzl
Cees
-
Fox30
Ja, lees ergens anders op dit forum over de R900RT.
Nu eerst voor de politie en later wordt ie ook verwacht voor de normale burgers.
Hier: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=6573
Nu eerst voor de politie en later wordt ie ook verwacht voor de normale burgers.
Hier: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=6573
Tja,
Sommigen onder ons op dit forum hebben er moeite mee dat "rijstkokers" evenzeer kwaliteit kunnen leveren, dit met héél degelijke betrouwbaarheid voor zéér scherpe prijzen. De vrienden die de nieuwe Deauville vergelijken met de R1150RT of zelfs de R1200RT, doen dit beter niet. Beide motorfietsen leven in een verschillende klasse. Toen mijn broer de NVT, de voorloper van de Deauville aan de tand mocht voelen voor politietaken, kwam hij tot de bevinding dat die motor degelijk was maar tekort kwam voor interventies, ok. Nu, de nieuwere versie met meer vermogen en meer koppel zal wel voldoende zijn om met duo en bagage de baan op te gaan wat niet weg neemt dat hij nog steeds niet op hetzelfde schavot komt te staan met onze Beier, en SO WHAT!! Tenslotte brengt Honda een motorfiets voor minder fortuinlijke burgers die comfort en betrouwbaarheid hoog in het vaandel voeren, wat ook moet kunnen.
Mijn Beier is een heerlijke motorfiets, ik zou hem niet willen omruilen voor een ander, en toch ben ik niet stekeblind voor de concurentie!!...AMEN.
Groeten.
Sommigen onder ons op dit forum hebben er moeite mee dat "rijstkokers" evenzeer kwaliteit kunnen leveren, dit met héél degelijke betrouwbaarheid voor zéér scherpe prijzen. De vrienden die de nieuwe Deauville vergelijken met de R1150RT of zelfs de R1200RT, doen dit beter niet. Beide motorfietsen leven in een verschillende klasse. Toen mijn broer de NVT, de voorloper van de Deauville aan de tand mocht voelen voor politietaken, kwam hij tot de bevinding dat die motor degelijk was maar tekort kwam voor interventies, ok. Nu, de nieuwere versie met meer vermogen en meer koppel zal wel voldoende zijn om met duo en bagage de baan op te gaan wat niet weg neemt dat hij nog steeds niet op hetzelfde schavot komt te staan met onze Beier, en SO WHAT!! Tenslotte brengt Honda een motorfiets voor minder fortuinlijke burgers die comfort en betrouwbaarheid hoog in het vaandel voeren, wat ook moet kunnen.
Mijn Beier is een heerlijke motorfiets, ik zou hem niet willen omruilen voor een ander, en toch ben ik niet stekeblind voor de concurentie!!...AMEN.
Groeten.
[quote="Opa"]De nieuwe Daeuville is een dijk van een motor maar het blijft een rijstkoker natuurlijk 
Natuurlijk sluit ik mijn ogen niet voor om het even welk merk motor, ik zwaai zelfs naar ze
,alleen de kwaliteit van de oude deauville vond ik beneden de hoge standaard van Honda vanwege de naden, niet aansluiten enz. Tevens vond ik het vermogen/koppel nietvoldoende. Misschien is de prijs-kwaliteit verhouding beter dan de 1100 rt (waar ik nu mee rij) maar mijn beleving van motorrijden komt beter tot zijn recht op mijn rt.
Dat is wat er gevraagd werd, wat ik er van vind. Voor iemand anders kan ik niet spreken
En nee Martin, ik heb er geen moeite mee
[/i]
Natuurlijk sluit ik mijn ogen niet voor om het even welk merk motor, ik zwaai zelfs naar ze
Dat is wat er gevraagd werd, wat ik er van vind. Voor iemand anders kan ik niet spreken
En nee Martin, ik heb er geen moeite mee