hoe snel is stapvoets rijden?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

MaartenGS-R-RT
Berichten: 195
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Afbeelding
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door willy »

vandamme schreef:Dat het niet wetenschappelijk vast te stellen is... is dan gewoon onzin in het kwadraat, want ze meten wel je snelheid op het examen.
Het meten van de arbitrair vastgestelde snelheid (of, wat hetzelde is, de tijd die nodig is
om een zekere afstand te overbruggen) is niet onzinning.
Ik krijg het gevoel dat er hier in cirkeltjes rondgedraaid wordt.
Dat is weliswaarook een belangrijke vaardigheid, maar voor mij is hij rond (de cirkel).
Veel succes met het rijexamen, met inbegrip van het stapvoets rijden.
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

hetgeen onzinnig is, is dat ze een duidelijke snelheid in de wet, verkeerd toepassen in het examen.
stapvoets is 5 per uur, en er staat wel degelijk stapvoets in de wet.
Dus kunnen ze niet "arbitrair" zelf beslissen dat "volgens hun gevoel" het 3 per uur is en hun meetapparatuur dus 40% doen afwijken van het geen in de wet staat. Dat is het geen dat ik onzin noemde.

3 pagina's verder en nog altijd geen ENKELE bijdrage die ook maar iets van antwoord is op de originele vraag.

Waar staat de wettelijke definitie van stapvoets
of op welke basis, waar heeft het examencentrum dan 12 seconden over 10 meter gehaald.

al de rest is zever, ik ben heel rechtlijnig in t geen ik vraag, ik ben nie diegene die de boel in toertjes doet rondraaien.

Ik vraag 1+1= ?
en krijg terug als antwoord : "Een Pak frieten met stoofvlees"
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door adventurer »

vandamme schreef:
Misschien dat niet iedereen de parate kennis heeft, maar als ik in mijn job een vraag krijg die ik niet weet, dan zeg ik: "Goeie vraag, ik zoek het uit en kom er op terug"

ipv te zeggen: "'Omdat het zo is, omdat ik het zeg , deal with it."

Ik vrees dat je hier nog een hoop pagina's gevuld gaat krijgen als je je niet wenst neer te leggen bij de richtlijnen opgesteld door de examencommissie.


Er staat HEEL DUIDELIJK beschreven hoe de proef "stapvoets rijden" dient uitgevoerd te worden...

Ik zet het hier nog één keer neer...

"U moet met lage snelheid, op continue wijze, door een smalle doorgang rijden. Het voorwiel van de motorfiets mag de doorgang niet uitrijden, voordat 12 seconden verstreken zijn. U mag niet op of over de lijnen rijden. U moet uw voeten op de voetsteunen houden en u mag uw voeten neit op de grond plaatsen. U mag geen voet(en) op de grond plaatsen zo lang het achterwiel van de motorfiets de laatste kegels van het manoeuvre niet voorbijgereden is."


Duidelijker kan het toch niet zijn denk ik dan?

Als jij het hier niet eens mee bent moet je je richten tot degene die deze spelregels heeft opgesteld.
Een rij-instructeur, al dan niet in opleiding, kan je hier ook niet mee helpen. Het staat zo voorgeschreven en het dient op deze manier te gebeuren. Of er uberhaupt een effectieve snelheid gekoppeld is aan "stapvoets rijden" is niet eens relevant.


Nogmaals, zint het u niet, spreek iemand aan die deze spelregels heeft opgesteld... desnoods met een advocaat als je het niet slagen van je proef wil aanvechten.


Succes.
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

voor de zoveelste keer.

of je geeft antwoord op de concrete vraag, waarop ze die 12 seconden baseren??
of waar de wettelijke definitie van "stapvoets" staat


je spreekt van spelregels en je kan niet eens zeggen waar ze vandaan komen.
Gewoon verstand op nul en het mantra herhalen, das het enige dat je doet.

Ik heb nul interesse in al jullie off topic zever.

Afbeelding
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door adventurer »

vandamme schreef:voor de zoveelste keer.

adventurer schreef: Nogmaals, zint het u niet, spreek iemand aan die deze spelregels heeft opgesteld... desnoods met een advocaat als je het niet slagen van je proef wil aanvechten.
vandamme schreef: je spreekt van spelregels en je kan niet eens zeggen waar ze vandaan komen.

:shock: :roll:
http://www.goca.be/nl/p/praktijkexamen-A" onclick="window.open(this.href);return false;




vandamme schreef:Ik heb nul interesse in al jullie off topic zever.



:thumbright:
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

mijn vraag is, WAAR halen ze dat vandaan. Niet waar het op hun website staat.

Je begrijpt toch ook wel dat er een verschil is ?????

GOCA is een bedrijf, het is niet de overheid.
Ze hebben geen mandaat om dingen uit hun duim te zuigen.
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door adventurer »

vandamme schreef:mijn vraag is, WAAR halen ze dat vandaan. Niet waar het op hun website staat.

Je begrijpt toch ook wel dat er een verschil is ?????

GOCA is een bedrijf, het is niet de overheid.
Ze hebben geen mandaat om dingen uit hun duim te zuigen.


Ik zoek geen problemen waar er geen zijn. Gij wilt uw motorexamen afleggen? Waar ga je dat doen? Wie bepaalt de regels?


Ja, er staat nergens in de wet hoeveel stapvoets rijden is... Maar dit is niet relevant... de volledige uitleg van de proef "stapvoets rijden" staat beschreven op de site van Goca.
De spelregels om uw praktijkexamen af te leggen zijn duidelijk genoeg. Live with it.


En nu stop ik ermee.. succes.
Laatst gewijzigd door adventurer op 16 sep 2018, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door vandamme »

dat ge er mee stopt is exact wat ik al een tijdje aan het vragen ben.
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: hoe snel is stapvoets rijden?

Bericht door mdc »

vandamme schreef:mijn vraag is, WAAR halen ze dat vandaan. Niet waar het op hun website staat.

GOCA is een bedrijf, het is niet de overheid.
Ze hebben geen mandaat om dingen uit hun duim te zuigen.
stel de vraag dan aan hen, hier zal je duideljk geen antwoord krijgen dat in je verwachting ligt

bij deze gesloten
Marc

R1250RT 2020
Gesloten