Pechverhelping

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: Pechverhelping

Bericht door ludo V E »

om uw voertuig in te laten schrijven als oldtimer moet hij vanaf dit jaar 30 jaar oud zijn , met uitzondering van de voertuigen die al ingeschreven
zijn als oldtimer , voor deze is er een overgangsperiode ( die al ingeschreven waren als oldtimer toen ze 25 jaar oud waren en de wet nog niet veranderd was ) .
voor meer informatie kunt u zich het best melden bij BFOV ( BELGISCHE FEDERATIE VOOR OUDE VOERTUIGEN ) .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Pechverhelping

Bericht door bommelaar »

Ik heb ook de pechverhelping via Ethias. Zeer tevreden van. Ik betaal een 160 euro per jaar voor 2 voertuigen (1 moto) en 1 aanhangwagen. Als je bij Ethias nog andere verzekeringen hebt lopen, wordt het wel wat goedkoper.
Omgekeerd ook, als je weggaat met de andere verzekeringen, dan wordt de assistance duurder.

Ik heb het nu in totaal op 10 jaar al 4 keer nodig gehad.
- Tijdens een zeer koude winterdag was het additief van de diesel die ik getankt had blijkbaar niet goed genoeg. De diesel is beginnen vlokken. Auto weggetakeld naar de garage.
- Multiriem was afgesprongen, we waren bijna op onze bestemming. Ze zijn de auto komen halen, een familielid heeft ons toen naar de bestemming verder gevoerd. 's avonds heeft Ethias een taxi laten komen om ons terug naar huis te brengen.
- Accident gehad, auto naar de garage gebracht.
- Een klapband gehad met mijn aanhangwagen. Ze vroegen de bandenmaat en een half uur later kwamen ze van een depannage al een andere band en velg brengen. De band heb ik uiteraard moeten betalen.

Alles is gebeurd in België, maar ik zie niet in waarom dit in het buitenland anders zou zijn. Ethias werkt wel met plaatselijke firma's en rijdt dus niet zelf rond zoals touring en VAB. Dus ik denk dat daar wel qua ervaring wat verschil kan in zitten.
Ik ben er zeer tevreden van, zeker omdat ik achteraf nog nooit bericht heb gekregen dat, wegens herhaaldelijke tussenkomsten op korte tijd, mijn premie zou verhoogd worden.
De verzekering betreft ook een reisbijstand voor het hele gezin. Voor dat geld zit er dus, mijn inziens, veel in.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Pechverhelping

Bericht door Bob »

bommelaar schreef:Alles is gebeurd in België, maar ik zie niet in waarom dit in het buitenland anders zou zijn. Ethias werkt wel met plaatselijke firma's en rijdt dus niet zelf rond zoals touring en VAB.
Ook in buitenland prima service.

Ik stond met de auto eens in panne in een Frans dorp type "hol-van-pluto" (Durfort-Lacapelette, zoek maar eens op via Google Maps). Ethias Assistance gebeld, ze hadden zelfs het fatsoen om me te laten opleggen zodat zij direct op kosten van Ethias konden terugbellen. Ondanks het feit dat het een zondagnamiddag was (en in dat deel van Frankrijk is dat écht wel lazy sunday afternoon) stond er binnen het half uur een takelwagen van een Citroêngarage bij mij. Dieselpomp van de auto was defect. Met wat knutselwerk stond er nog eens een half uur later een tweedehands dieselpomp van een Citroên op mijn Ford Mondeo. 20€ voor de pomp betaald en voor de rest niks meer gehoord over facturen of betalingen.

Het klopt dat de premie hoger wordt wanneer je geen andere verzekeringen bij Ethias hebt, maar ik heb dat opgelost door een familiale verzekering bij hen te nemen. Die zijn ook goedkoop én goedgekeurd door Test-Aankoop (idem voor hun brandverzekering trouwens).

Ik kan het met gerust geweten aanraden.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Pechverhelping

Bericht door alfa »

Ethias was tot voor kort bijna failliet en is alles in het werk aan het stellen voor meer en meer klanten te ronselen met oog op een mogelijke fusie .
BMW R1100R zonder KFR
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Pechverhelping

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Ik zit al van in de jaren 80 bij Touring Wegenhulp,en heb ze al enkele keren nodig gehad.
De laatste maal was in 2007,in Spanje,de Harley met een zwaar tikkend geluid achtergelaten
in Fuengirola bij de lokale dealer,en 3 weken later stond de motor in Gullegem op de werkbank,
zonder problemen.
Ik bel ze op,en als de motor kan hersteld worden binnen twee weken sturen ze een treinticket om
de motor te gaan ophalen in Fuengirola,zoniet(wat het geval was,want volgens de Spaanse mecano
moest het blok open)komt men de motor halen met een vrachtwagen. Ik kon dezelfde dag (Zondag)
met het vliegtuig mee naar België. In Brussel stond er een taxi klaar om mij naar huis te brengen.
Salu.
Chris.
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: Pechverhelping

Bericht door ferdi »

een collega - vriend in Italië in pan gevallen met zijn Kawasaki , verzekert bij VAB , één grote ramp .Moto werd opgehaald en naar een garage in de buurt gebracht , hier stopt het positieve.
Nadien niets meer langs de kant van VAB , geen enkele actie helemaal niets .
Moto op andere plaats afgeleverd als gezegd , deze garage was nog een 5tal dagen met vakantie … gelukkig kan hij zelf heel veel aan zijn moto . Samen met een Italiaan oorzaak gezocht , stukken besteld , deze moesten blijkbaar van NL komen .
In totaal 8 dagen vast gezeten !!!
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Pechverhelping

Bericht door alfa »

Niet onbelangrijk , laat dit opnemen in uw rechtsbijstand tegen pechdiensten.
Als ze weten dat je gratis rechtsbijstand hebt om een zaak in te spannen zullen ze iets sneller zijn of sneller overgaan tot gemaakte kosten door hun nalatigheid.
BMW R1100R zonder KFR
Gé.eS.Aake
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2017, 09:28
Woonplaats: Ravels

Re: Pechverhelping

Bericht door Gé.eS.Aake »

Met dank aan alle reacties, heel wat afgebeld en afgemaild, en uiteindelijk is het Europ Assistance geworden : 165€/jaar voor zowel auto en motor. Reisbijstand personen voor de hele wereld en pechverhelping (vanaf 10 km van huis) voor heel Europa.
Europ Assistance maakt geen onderscheid kwa voertuig of leeftijd ervan :grin:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Pechverhelping

Bericht door alfa »

Gé.eS.Aake schreef:Met dank aan alle reacties, heel wat afgebeld en afgemaild, en uiteindelijk is het Europ Assistance geworden : 165€/jaar voor zowel auto en motor. Reisbijstand personen voor de hele wereld en pechverhelping (vanaf 10 km van huis) voor heel Europa.
Europ Assistance maakt geen onderscheid kwa voertuig of leeftijd ervan :grin:
Klopt voor geen meter,juist ook over geïnformeerd.
BMW R1100R zonder KFR
Gé.eS.Aake
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2017, 09:28
Woonplaats: Ravels

Re: Pechverhelping

Bericht door Gé.eS.Aake »

alfa schreef:
Gé.eS.Aake schreef:Met dank aan alle reacties, heel wat afgebeld en afgemaild, en uiteindelijk is het Europ Assistance geworden : 165€/jaar voor zowel auto en motor. Reisbijstand personen voor de hele wereld en pechverhelping (vanaf 10 km van huis) voor heel Europa.
Europ Assistance maakt geen onderscheid kwa voertuig of leeftijd ervan :grin:
Klopt voor geen meter,juist ook over geïnformeerd.
Toen ik me nog aan het informeren was, had ALLIANZ me doorverwezen naar EUROP ASSISTANCE, omdat zij zelf geen pechverhelping deden. Ik heb toen EUROP ASSISTANCE gemaild zonder naar ALLIANZ te verwijzen, en het bedrag dat ik toen ontving, was ook hoger dan hetgeen ik nu moet betalen. Ben intussen wel van AXA overgestapt naar ALLIANZ kwa verzekering (kwam goedkoper uit voor auto + moto) en daar is die EUROP ASSISTANCE meteen aan gekoppeld geweest. Mss daarom nu maar 165€/Jaar ?

In elk geval : heb de papieren gisteren aangekregen en dat klopt toch allemaal zunne ....
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Pechverhelping

Bericht door alfa »

Daar klopt nog altijd iets niet,een echte Cola kan paar centen verschillen tussen warenhuizen ,maar geen 50%.
Zie maar dat je u zelf niet hebt bekocht.
Anders veel geluk ermee.
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie