GS weekend .. Bedankt GS Team !
Moderator: GVN
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:11
- Locatie: Blowfield - WantYourPants
GS weekend .. Bedankt GS Team !
Het mag ook eens gezegd worden hé... Voor de inzet en de goede zorgen tijdens het paastreffen ...
De BBQ, de begeleiding en de schijnbaar onuitputtelijke voorraad DUVEL...
Vandaag 3 kg slijk van de oprit geveegd... geen idee waar die vandaan kwamen
Als er iemand fotokes heeft van het weekend, plaats de links in deze rubriek...
De BBQ, de begeleiding en de schijnbaar onuitputtelijke voorraad DUVEL...
Vandaag 3 kg slijk van de oprit geveegd... geen idee waar die vandaan kwamen
Als er iemand fotokes heeft van het weekend, plaats de links in deze rubriek...
F650 - 1100 GS - 1200 GSA
Kiekjes en blog op
http://www.eventmasters.fotki.com
http://www.eventmasters.be - http://www.wasda.nu
Kiekjes en blog op
http://www.eventmasters.fotki.com
http://www.eventmasters.be - http://www.wasda.nu
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... &start=180
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... &start=195
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... &start=210
http://gradt.smugmug.com/gallery/1374893
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... &start=195
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... &start=210
http://gradt.smugmug.com/gallery/1374893
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Beste buren !
We hebben een geweldig weekend gehad ondanks de regenbuien. Iedereen bedankt voor de inzet.
Dannie en Wilfried bedankt voor het voorrijden. Het waren twee leuke ritten.
De wasmachine draait inmiddels op volle toeren.....
Wat een bagger !!!
Op het nederlandse gsforum staan inmiddels heel wat foto's.
kijk hier
hier een demo freestyle springen van Wilfried
![Afbeelding](http://img296.imageshack.us/img296/2474/64889773l1kw.jpg)
Bedankt !
Groetjes Inge en Do
We hebben een geweldig weekend gehad ondanks de regenbuien. Iedereen bedankt voor de inzet.
Dannie en Wilfried bedankt voor het voorrijden. Het waren twee leuke ritten.
De wasmachine draait inmiddels op volle toeren.....
Wat een bagger !!!
Op het nederlandse gsforum staan inmiddels heel wat foto's.
kijk hier
hier een demo freestyle springen van Wilfried
![Afbeelding](http://img296.imageshack.us/img296/2474/64889773l1kw.jpg)
Bedankt !
Groetjes Inge en Do
Amai Vlaamse vrienden,
was me een waar genoegen. Top georganiseerd (ik hoefde niet eens zelf mijn eten op te scheppen
), mooie paden, grote vuren, goed gezellig enneh Wilfried: "You can be my Wingman anytime"! Was een mooie rit zaterdag, zulke bulten en bossen hebben we hier in het hoge noorden niet zoveel meer. Moeten we maar iets anders moois tegenover zetten he?
Volgend jaar weer! (zal ik van te voor alle boutjes aandraaien aan mijn motor ok?)![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
ps die foto, Crazy Ivan deed hier toch een klein stukske demo van zijn dagelijkse professie? (balletdanser)???
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
was me een waar genoegen. Top georganiseerd (ik hoefde niet eens zelf mijn eten op te scheppen
![Very Happy :D](./images/smilies/gear_grin.gif)
Volgend jaar weer! (zal ik van te voor alle boutjes aandraaien aan mijn motor ok?)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
ps die foto, Crazy Ivan deed hier toch een klein stukske demo van zijn dagelijkse professie? (balletdanser)???
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:26
- Locatie: Sas van Gent ( NL-Zeeuws-vlaanderen )
Bedankt allemaal voor deze geweldig weekend !!!
![Afbeelding](http://img412.imageshack.us/img412/5889/pict000110ir.jpg)
![Afbeelding](http://img130.imageshack.us/img130/1007/pict000447zp.jpg)
![Afbeelding](http://img153.imageshack.us/img153/4961/pict000661gz.jpg)
![Afbeelding](http://img456.imageshack.us/img456/7113/pict000994nv.jpg)
![Afbeelding](http://img76.imageshack.us/img76/126/pict0010102ew.jpg)
![Afbeelding](http://img61.imageshack.us/img61/922/pict0012122cz.jpg)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Afbeelding](http://img412.imageshack.us/img412/5889/pict000110ir.jpg)
![Afbeelding](http://img130.imageshack.us/img130/1007/pict000447zp.jpg)
![Afbeelding](http://img153.imageshack.us/img153/4961/pict000661gz.jpg)
![Afbeelding](http://img456.imageshack.us/img456/7113/pict000994nv.jpg)
![Afbeelding](http://img76.imageshack.us/img76/126/pict0010102ew.jpg)
![Afbeelding](http://img61.imageshack.us/img61/922/pict0012122cz.jpg)
Laatst gewijzigd door christine op 17 apr 2006, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1200 GS ( GSA gekloond )
![Afbeelding](http://img297.imageshack.us/img297/372/motors081hi.gif)
Groetjes Monique.![Afbeelding](http://img78.imageshack.us/img78/391/hello20ql.gif)
BMW M.C. Vlaanderenlid.
![Afbeelding](http://img297.imageshack.us/img297/372/motors081hi.gif)
Groetjes Monique.
![Afbeelding](http://img78.imageshack.us/img78/391/hello20ql.gif)
BMW M.C. Vlaanderenlid.
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
allemaal foto's van gasten die rechtgebleven zijn.....dit lijkt me anders het uitgelezen plaatsje om er eens bij te gaan liggen....Zijn daar dan geen foto's van ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hier zit vast wat voor je bij Dirk
Wat een geweldig weekend weer.
Zaterdag voerde de gevorderden rit ons richting heuvelachtige streken, voor wat leuke hellinkjes op:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/65073883-M.jpg)
en af:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/65073862-M.jpg)
Zo nu en dan een fijn stukje door de modder:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/65073864-M.jpg)
Om voor de verandering maar weer eens een hellinkje op te gaan:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64941914-M.jpg)
Crimson deed het fantastisch voor de eerste keer op zijn GS Special:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64941945-M.jpg)
Maar moest er een enkele keer ook aan geloven:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64941962-M.jpg)
Zijn we dan allemaal eindelijk boven, moeten we weer direct omlaag:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942031-M.jpg)
Maar dat verloopt gelukkig probleemloos
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942062-M.jpg)
Onze vriendelijke hekkensluiter:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942093-M.jpg)
Nee Ray, je moet geen 2 dingen tegelijk willen doen, nog half je camera opbergen en over een boomstammetje springen
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942246-M.jpg)
Zaterdagnacht had het flink geregend, waar sommigen alleen maar meer pret door kregen, Inge dacht eens te ondervinden hoe zo'n HP2 nou door de bagger gaat:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942272-M.jpg)
Dappere Beer bewees dat dat zelfs met een gewone 1200 ook prima gaat:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942331-M.jpg)
Maar ook dat dat soms niet helemaal gaat zoals je wil:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942378-M.jpg)
Do kan het niet laten om te kijken hoe krap hij een bocht kan draaien met z'n nieuwe speeltje, maar die draaicirkel bleek groter dan hij dacht:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942362-M.jpg)
Gradt demonstreerde hier voor mij even hoe je onderuit kan glijden, daarbij net alle boompjes te missen in een vloeiende beweging de motor weer oppakt en gelijk weer door:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942399-M.jpg)
De regen had van sommige plekken toch wel redelijke moerassen gemaakt en Dappere Beer dacht even een uitstapje te maken:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942469-M.jpg)
Terwijl ze Dappere Beer net weer op het pad hadden gekregen, kwam Snarf erachter dat hij een paar meter prikkeldraad meet had genomen, die zich om beide kanten van de as had gedraaid:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942511-M.jpg)
na een stevige lunch werden we dan nog getrakteerd op wat trappetjes:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942569-M.jpg)
Af is makkelijker dan op, dus werd de trap aan beide kanten kundig uitgegraven:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942604-M.jpg)
Maar zo'n klein japje gaat ook prima de trap op vonden Inge en ik:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942705-M.jpg)
En ja hoor, even later moesten we weer een trap af:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942712-M.jpg)
Maar geen trap meer op, dus dan maar gewoon zo het walletje op, alleen werd dat opgangetje steeds gladder en gladder:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942727-M.jpg)
Later op de dag nog wat leuke blubber badjes:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942788-M.jpg)
En dan als extraatje nog lekker door de heuvels crossen met fijn mul zand:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942813-M.jpg)
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942837-M.jpg)
En een verdwaald boomstammetje, waar net niet iedereen genoeg grondspeling voor had:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942828-M.jpg)
Weet je zeker dat we hier heen moeten vraagt Paul:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942894-M.jpg)
Yep, alleen probeert iedereen zo z'n eigen technieken uit, die niet allemaal in 1 keer lukken:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942914-M.jpg)
Natuurlijk mag het betere graafwerk niet ontbreken:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942959-M.jpg)
Ja en ook een jap kan zich ingraven:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942997-M.jpg)
Tja en als alles eenmaal omgeploegd is wordt het toch steeds lastiger:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64943003-M.jpg)
Het complete album kun je hier vinden:
http://roos.smugmug.com/gallery/1375658/1
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat een geweldig weekend weer.
Zaterdag voerde de gevorderden rit ons richting heuvelachtige streken, voor wat leuke hellinkjes op:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/65073883-M.jpg)
en af:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/65073862-M.jpg)
Zo nu en dan een fijn stukje door de modder:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/65073864-M.jpg)
Om voor de verandering maar weer eens een hellinkje op te gaan:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64941914-M.jpg)
Crimson deed het fantastisch voor de eerste keer op zijn GS Special:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64941945-M.jpg)
Maar moest er een enkele keer ook aan geloven:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64941962-M.jpg)
Zijn we dan allemaal eindelijk boven, moeten we weer direct omlaag:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942031-M.jpg)
Maar dat verloopt gelukkig probleemloos
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942062-M.jpg)
Onze vriendelijke hekkensluiter:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942093-M.jpg)
Nee Ray, je moet geen 2 dingen tegelijk willen doen, nog half je camera opbergen en over een boomstammetje springen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942246-M.jpg)
Zaterdagnacht had het flink geregend, waar sommigen alleen maar meer pret door kregen, Inge dacht eens te ondervinden hoe zo'n HP2 nou door de bagger gaat:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942272-M.jpg)
Dappere Beer bewees dat dat zelfs met een gewone 1200 ook prima gaat:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942331-M.jpg)
Maar ook dat dat soms niet helemaal gaat zoals je wil:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942378-M.jpg)
Do kan het niet laten om te kijken hoe krap hij een bocht kan draaien met z'n nieuwe speeltje, maar die draaicirkel bleek groter dan hij dacht:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942362-M.jpg)
Gradt demonstreerde hier voor mij even hoe je onderuit kan glijden, daarbij net alle boompjes te missen in een vloeiende beweging de motor weer oppakt en gelijk weer door:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942399-M.jpg)
De regen had van sommige plekken toch wel redelijke moerassen gemaakt en Dappere Beer dacht even een uitstapje te maken:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942469-M.jpg)
Terwijl ze Dappere Beer net weer op het pad hadden gekregen, kwam Snarf erachter dat hij een paar meter prikkeldraad meet had genomen, die zich om beide kanten van de as had gedraaid:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942511-M.jpg)
na een stevige lunch werden we dan nog getrakteerd op wat trappetjes:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942569-M.jpg)
Af is makkelijker dan op, dus werd de trap aan beide kanten kundig uitgegraven:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942604-M.jpg)
Maar zo'n klein japje gaat ook prima de trap op vonden Inge en ik:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942705-M.jpg)
En ja hoor, even later moesten we weer een trap af:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942712-M.jpg)
Maar geen trap meer op, dus dan maar gewoon zo het walletje op, alleen werd dat opgangetje steeds gladder en gladder:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942727-M.jpg)
Later op de dag nog wat leuke blubber badjes:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942788-M.jpg)
En dan als extraatje nog lekker door de heuvels crossen met fijn mul zand:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942813-M.jpg)
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942837-M.jpg)
En een verdwaald boomstammetje, waar net niet iedereen genoeg grondspeling voor had:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942828-M.jpg)
Weet je zeker dat we hier heen moeten vraagt Paul:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942894-M.jpg)
Yep, alleen probeert iedereen zo z'n eigen technieken uit, die niet allemaal in 1 keer lukken:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942914-M.jpg)
Natuurlijk mag het betere graafwerk niet ontbreken:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942959-M.jpg)
Ja en ook een jap kan zich ingraven:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64942997-M.jpg)
Tja en als alles eenmaal omgeploegd is wordt het toch steeds lastiger:
![Afbeelding](http://roos.smugmug.com/photos/64943003-M.jpg)
Het complete album kun je hier vinden:
http://roos.smugmug.com/gallery/1375658/1
YOO
Ziet er ongelooflijk knap uit, volgend jaar dan toch maar gaan zou 'k zo zeggen
(maar wel op noppen
)
Grtz, Philip!
Ziet er ongelooflijk knap uit, volgend jaar dan toch maar gaan zou 'k zo zeggen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/gear_cool2.gif)
Maar mag ik wel een opmerking maken over het in mijn ogen ietwat decadent overkomen op anderen om met (soms) zulks soort echt wel dure motoren "oneigenlijk" om te gaan.
Laten we wel wezen; voor dit soort werk in de bagger bestaan er veel geschiktere (lichtere) motoren die nog niet de helft kosten
![Confused :?](./images/smilies/gear_huh2.gif)
![Confused :?](./images/smilies/gear_huh2.gif)
I am not a complete idiot, some parts are missing
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Je redeneert best logisch maar iedereen heeft weer z`n eigen reden om dit juist te doen met een GS of om er een baggerbrikje bij te kopen. Uiteindelijk is het een gebruiksvoorwerp en verder niets. Waarde is subjectief. Aan de ene kant is mijn motor voor mij goud waard en toch spaar ik hem niet. Nogmaals, eenieder moet doen wat `m goeddunkt. Als iemand z`n GS als een sjopper gebruikt of als een OTR, dat is eigenlijk om het even ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Wat is "oneigenlijk omgaan" met een motor?
Loop je meer kans op schade bij een ritje over wat onverharde wegen en
door wat zand en blubber, dan bij een dagje gummen in de Ardennen of Eiffel?
Er staan op de meeste (gs) fora vaak meer foto's van valpartijen in het terrein dan van schuivers op het asfalt, maar de schade is meest ook een stuk kleiner... weet ik uit ervaring...
Wat is "decadent"?
Er zijn ipv een GS betere en goedkopere motoren voor in het terrein, maar geldt datzelfde dan niet voor op het asfalt?
Is het minder decadent om met een gs op asfalt te rijden/scheuren/reizen,
terwijl er ook voor die doeleinden best goedkopere alternatieven zijn?
Denk dat de meeste gs-rijders juist hun keuze hebben laten vallen op een gs omdat je daar van alles een beetje mee kan, en dat er best meer mensen zijn als ik die af en toe wat offroaden met een gs als oefening voor wat langere vakantietrips. En voor dat laatste heb ik nog geen
goedkoper of minder decadent alternatief voor mijn gs weten te vinden
die hetzelfde biedt.
Loop je meer kans op schade bij een ritje over wat onverharde wegen en
door wat zand en blubber, dan bij een dagje gummen in de Ardennen of Eiffel?
Er staan op de meeste (gs) fora vaak meer foto's van valpartijen in het terrein dan van schuivers op het asfalt, maar de schade is meest ook een stuk kleiner... weet ik uit ervaring...
Wat is "decadent"?
Er zijn ipv een GS betere en goedkopere motoren voor in het terrein, maar geldt datzelfde dan niet voor op het asfalt?
Is het minder decadent om met een gs op asfalt te rijden/scheuren/reizen,
terwijl er ook voor die doeleinden best goedkopere alternatieven zijn?
Denk dat de meeste gs-rijders juist hun keuze hebben laten vallen op een gs omdat je daar van alles een beetje mee kan, en dat er best meer mensen zijn als ik die af en toe wat offroaden met een gs als oefening voor wat langere vakantietrips. En voor dat laatste heb ik nog geen
goedkoper of minder decadent alternatief voor mijn gs weten te vinden
die hetzelfde biedt.
![Afbeelding](http://www.mtcholland.nl/webimg/logos/mtclogo.gif)
Ik doelde niet op de schade die kan ontstaan: maar dat je voor dit soort werk met bijv. een DRZ 400 of een XR600 zoals bovenaangehaald veel beter uit de voeten kanZwerver schreef:Wat is "oneigenlijk omgaan" met een motor?
Loop je meer kans op schade bij een ritje over wat onverharde wegen en
door wat zand en blubber, dan bij een dagje gummen in de Ardennen of Eiffel?
Er staan op de meeste (gs) fora vaak meer foto's van valpartijen in het terrein dan van schuivers op het asfalt, maar de schade is meest ook een stuk kleiner... weet ik uit ervaring....
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik zal het iig niet doen met een nieuwe(re) Gs: doodzonde zou ik het vinden van me zuurverdiende centjes. zonder schade ligt de slijtage gewoon hoger dan bij gebruik op het asfalt.
Op het circuit uiteraard, maar op de openbare weg is de Gs een sterke troef; of je nou gaat gummen of (verre) reizen gaat maken. zeker als wegdekcondities minder zijn is een Gs een ernstige factor om rekening mee te houden zeker in de handen van een ervaren piloot: hij is comfortabel, snel zat en stuurt goed. Daarbij onderhoud valt ook mee en je kan nog flink wat bagage meenemen. Tuurlijk kan ook op een Goldwing of een RT, alleen op slechte wegen is dat weer wat minder. Je maakt uiteraard een keuze voor een bepaald type motorfiets vooral met je hart en dat is prima zo.Zwerver schreef: Er zijn ipv een GS betere en goedkopere motoren voor in het terrein, maar geldt datzelfde dan niet voor op het asfalt?
Maar zoals ik schreef; TOP jullie weekend en zie dat jullie je geamuseerd hebben en wat mij betreft tot in de lengte der dagen.
![Cool 8)](./images/smilies/gear_cool2.gif)
I am not a complete idiot, some parts are missing
Gaat het je puur om het terreinrijden op zich, dan is een lichtere en goedkopere 1 cylinder of oudere, aangepaste tweeklepper een veel beter speeltje. Vandaar mijn xtz660 (die onaangepast ook niet echt een terreinwapen is).
Zeker is beginnen op een lichtere fiets aan te raden, je kunt daarmee
makkelijker en goedkoper wat experimenteren, en zul je sneller nieuwe en moeilijker dingen gaan proberen dan met een zware dure gs.
Maar zie je terreinrijden ook een van je rijvaardigheidsoefening, dan heeft oefenen met een lichte fiets weinig nut wanneer je het geleerde op vakantietrips moet gaan toepassen met een volbeladen gs. Dan kun je het toch beter ook eerst eens rustig met de gs proberen.
Ook buiten het circuit zijn er voor zo'n beetje ieder doel wel motoren die beter zijn dan een gs, probeer bijvoorbeeld eens een geoefende 1 cylinder/sm rijder bij te benen op de voor hen gemaakte korte bochtjes...
Maar er zijn buiten de gs maar erg weinig motoren die het allemaal een beetje kunnen, vandaar dat ik mijn gs, net als vele anderen, ook vaak een beetje offroad uitlaat...
Zeker is beginnen op een lichtere fiets aan te raden, je kunt daarmee
makkelijker en goedkoper wat experimenteren, en zul je sneller nieuwe en moeilijker dingen gaan proberen dan met een zware dure gs.
Maar zie je terreinrijden ook een van je rijvaardigheidsoefening, dan heeft oefenen met een lichte fiets weinig nut wanneer je het geleerde op vakantietrips moet gaan toepassen met een volbeladen gs. Dan kun je het toch beter ook eerst eens rustig met de gs proberen.
Ook buiten het circuit zijn er voor zo'n beetje ieder doel wel motoren die beter zijn dan een gs, probeer bijvoorbeeld eens een geoefende 1 cylinder/sm rijder bij te benen op de voor hen gemaakte korte bochtjes...
Maar er zijn buiten de gs maar erg weinig motoren die het allemaal een beetje kunnen, vandaar dat ik mijn gs, net als vele anderen, ook vaak een beetje offroad uitlaat...
![Afbeelding](http://www.mtcholland.nl/webimg/logos/mtclogo.gif)
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Hangt er allemaal vanaf wat je verstaat onder Off the road...Voor mij is dat een aardeweg, een grintweggetje of een dreef of zo, dus eigenlijk meer all road, (met de Tourances) en dat kan best met een GS. Diepe karresporen, steile hellingen en smalle richels noem ik al enduro en dat ga ik nooit doen met een 220 kg zware en 15000 euro dure GS, daarvoor heb ik niet genoeg enduro ervaring en niet genoeg fysiek. Al es met een 220kg zware moto van een helling gedonderd? Maar wat ik op de foto's gezien heb moet wel kunnen met een GS. Het verwonderd mij wel een beetje dat veel GS mensen blijkbaar denken dat hun motor geen extra slijtage zal overhouden aan die blubberuitstapjes...Lagers, remblokken, vering etc zal veel harder slijten, daarna nog de obligate hogedrukreiniger er op en dan blaas je het weinige vet ook nog overal tussenuit. Off road rijden kost geld en vergeleken per km veel meer geld dan op asfalt rijden, maar leuk is het wel natuurlijk.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Supergoed weekend
Inderdaad! Het was een fijn wekend waarbij ik voor het eerst kennismaakte met de organisatiemogelijkheden van het GS team. Verbluffend. Omdat ik geen ervaring heb op off road met mijn GS, maar enkel op japanse 250 's had ik besloten de asfaltrit te rijden. Het was een zeer prachrige rit waarvoor mijn dank. Wat een genot de met modder besmeurde GSsers te zien. Toegegeven, dan zijn ze pas echt mooi ...
Allemaal op de moto