Binnentassen voor zijkoffers

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Boskrabber

Binnentassen voor zijkoffers

Bericht door Boskrabber »

Het is de eerste maal dat ik zijkoffers heb op de motor en ik zie dat er bij accessoires binnentassen voor bestaan.

Nu vraag ik mij af of iemand zo'n tassen gebruikt, waarvoor zijn deze nuttig en nemen deze die al te veel plaats in.
Als je binnentassen hebt, laat je deze steeds in de koffers zitten.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Hans

Bericht door Hans »

Met een mooie 1200RT ga je wel eens op weekend of op vakantie, niet ?
Wel, zo'n binnentassen zijn erg handig om te vullen met je vakantiespullen, daarna hop de koffer in, en eens aangekomen op je bestemming haal je die volle binnentassen er zo weer uit en wandel je je hotel binnen. :D
Je motorkoffers kunnen dus steeds blijven hangen.

mvg
Hans
Afbeelding
Hans

Bericht door Hans »

Oops, bigfoot46 gaat ook op vakantie met de motor... :D :wink:
Afbeelding
Boskrabber

Als het alleen voor vakantiedoeleinden gebruikt wordt, is het voor mij maar voor enkele dagen.
Ik weet niet dat ik dan wel zo nuttig vind, de koffers op mijn RT gaan er zo snel op en af, ter plaatse rij ik misschien zonder koffers en zo'n binnentas verkleint dan nog eens de laadruimte.
R1200RT

Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

't is wel handig maar voor de prijs van die tassen kan je al eens op weekend gaan :lol:
Gele: wel snel , niet rap
Hans

Bericht door Hans »

Dat is ook juist ! :D
Vandaar dat als ze ergens tweedehands worden aangeboden, er vele kandidaat-kopers zijn.
Een beetje zoals met de BMW systeemkoffers : duur, maar degelijk.

mvg
Hans
Afbeelding
MCC-RT

Bericht door MCC-RT »

Van mijn 3 binnentassen (2 voor zijkoffers en 1 in topcase) gebruik ik altijd minstens 1 in een zijkoffer (om praktisch gepakt naar mijn werk te rijden of allerhande spulletjes op te bergen tijdens het touren). De andere zijkoffer blijft daardoor vrij, om makkelijk een helm & handschoenen in op te bergen of enkele farden/classeurs met werkpapieren of schoenen. De binnentas voor de topcase gebruik ik enkel "op vakantie". Zonder de tas in de topcase kan ik dan mijn laptop en kostuum & ... tezamen meenemen.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

De binnentassen voor een R1200RT zijn dermate groot dat ze wel handig zijn voor een weekendje weg. Ga ik echter drie weken met de motor op pad dan blijven de binnentassen thuis omdat ik zonder binnentassen voor vier dagen extra kleren mee kan nemen...

Ergo, ik koop geen binnentassen meer, die fout heb ik op mijn K1200GT al eens gemaakt!
Laatst gewijzigd door HanzThePanz op 19 apr 2006, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't fix it if it ain't broken...
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

Voor mijn werk ben ik steeds 6 dagen te vlissingen. Op mijn Diversion had ik GIVI koffers,zonder binnentas, waarvan ik telkens die met mijn kledij afnam. Na verloop van ijd merkte ik veel krassen in het zwarte plastiek. Dit viel nog niet zodanig op maar om hetzelfde te vermijden op gelakte koffers, opteerde ik voor binnentassen en blijven de koffers op de moto.
greetzzz, bart
Wulf

Bericht door Wulf »

@ dikken, Vlissingen... loods?
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

yep ! u ook?
greetzzz, bart
de Ron

Bericht door de Ron »

Als ik met de moto op reis ga steek ik gewoon mijn spullen in stevige plastic zakken. Deze kan je er ook uitnemen, alles blijft droog en je koffers kunnen ook blijven hangen. Véél goedkoper !! :lol:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Kexke

Bericht door Kexke »

de Ron schreef:Als ik met de moto op reis ga steek ik gewoon mijn spullen in stevige plastic zakken. Deze kan je er ook uitnemen, alles blijft droog en je koffers kunnen ook blijven hangen. Véél goedkoper !! :lol:
en veel chiquer :lol: :lol:
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
Wulf

Bericht door Wulf »

@ Dikken

nee, maar euh als kustbewoner was de link tussen Vlissingen en blijven slapen rap gelegd. :wink:
groeten Patrick
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Als er bagage, lees kleding, meegaat gebruik ik altijd de tassen. Je hoeft niet met die koffers te sleuren en alles blijft netjes opgevouwen en proper.
Ik vind ze althans heeeeeeeeeeeeeeeeel handig.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

In een hotel hebben ze toch tassen genoeg.... en ook glazen en borden,
dan hoef je je eigen bestek toch niet mee te nemen? :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

En dat op uw nuchter maag ......... 8)
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Wat is dat hier weeral :?: off topic :?:
:lol: :lol: :lol:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Wellicht een tip...

Ik wou eerst de binnentassen van BMW kopen voor mijn RT, maar na ze een keer geleend te hebben vond ik ze erg tegenvallen i.v.m. de ruimte die ze innemen. Ik stop in die ruimte liever m'n kleren...

Mijn vriendin, immer op koopjes uit, zag echter in een folder van Xenos onderstaande nylon tassen:

Afbeelding

enne... ze passen PRIMA in mijn zijkoffers. De tassen zijn aan de onderkant dubbel gestikt, als je ze opvouwt krijg je een pakketje van 10x15x5 welke je weer in een bijgeleverd klein nylon tasje kan steken. Datzelfde mini-tasje gebruik ik om mijn Garmin StreetPilot in te stoppen en aan mijn riem te hangen als we aan de wandel zijn. De koffers laat ik lekker op m'n RT, de tassen gaan altijd mee het hotel in.

Voor de prijs hoef je het niet te laten: 2,98 euro. Da's dan wel per stuk...
Don't fix it if it ain't broken...
Fox30

Bericht door Fox30 »

Ik gebruik de binnentas van de topcase altijd voor boordpapieren (copies ervan), jaarboek BMW club, VAB-papieren, parkeerschijf, en wat kleinigheden. Zo ligt niet alles rond te slingeren in de case.
Wat betreft de zijkoffers, breng ik de binnentassen mee in huis. Kunnen we rustig inladen. VB ene zijde met wat extra kledij en de ander met wat eten voor onderweg. In de garage aangekomen, binnentassen in de koffers en rijden maar.
Zo hoef ik niet met de koffers naar binnenshuis te sleuren.
Prachtige uitvinding.
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Voor wie interesse heeft: bij de zoekertjes van de website van Motoren & Toerisme stond twee dagen geleden (tweedehands) 3 binnentassen te koop voor 1100/1150 rt voor 50€.
Ik wou hier een link copiëren maar momenteel blijkt er wel iets mis te zijn met die zoekertjes ..... :?
Boskrabber

Ik heb mij dan toch twee binnentassen aangeschaft. De zijkoffers zien er langs buiten redelijk recht uit, maar binnenin is er niet veel vlak.
R1200RT

Plaats reactie