Plotseling inhouden motor
Moderator: GVN
Plotseling inhouden motor
Afgelopen zaterdag op de snelweg even geschrokken.
Bij een gangetje van +/- 125 Km/u Houd de motor plots even in, alsof je ineens het gas loslaat !
Dacht eerst dat het wat vuil was in de benzineleiding maar vandaag weer!
Weer bij +/- 125 Km/u. Alleen op de snelweg dus.
Iemand dit al eens voorgehad ?
Wellicht tankontluchting verstopt ?
Bij een gangetje van +/- 125 Km/u Houd de motor plots even in, alsof je ineens het gas loslaat !
Dacht eerst dat het wat vuil was in de benzineleiding maar vandaag weer!
Weer bij +/- 125 Km/u. Alleen op de snelweg dus.
Iemand dit al eens voorgehad ?
Wellicht tankontluchting verstopt ?
Harry
Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================

Donderdag even naar de dealer geweest.
Mobitec uitgelezen en tankontluchting gecontroleerd, alles in orde.
Vandaag weer op de snelweg na +/- 10 minuten constant 125 Km/h, 6e versnelling ( 4000 toeren per minuut ) weer even haperen.
Na thuiskomst tupperware verwijderd en een aantal dingen gecontroleerd/ schoongemaakt:
- Bougie's nagekeken. grote bougie's mooi koffiebruin, kleine bougie's electroden koffiebruin, daarbuiten zwart/vettig.
- Bypass schroeven gecontroleerd. Deze waren zwart dus deze schoongemaakt alsmede de zittingen.
- electrische connectoren van de injectie & benzinetank schoongemaakt met contactreiniger.
- Luchtfilter nagekeken. ( zat net een nieuwe filter in )
- connector luchtsensor schoongemaakt.
- Als laatste de cylinders gesynhroniseerd.
Van de week ga ik weer eens een ritje maken. Als het plots inhouden nog voorkomt ga ik de Wunderlich techlusion loskoppelen of de xenon ballast eens verplaatsen.
Mobitec uitgelezen en tankontluchting gecontroleerd, alles in orde.
Vandaag weer op de snelweg na +/- 10 minuten constant 125 Km/h, 6e versnelling ( 4000 toeren per minuut ) weer even haperen.
Na thuiskomst tupperware verwijderd en een aantal dingen gecontroleerd/ schoongemaakt:
- Bougie's nagekeken. grote bougie's mooi koffiebruin, kleine bougie's electroden koffiebruin, daarbuiten zwart/vettig.
- Bypass schroeven gecontroleerd. Deze waren zwart dus deze schoongemaakt alsmede de zittingen.
- electrische connectoren van de injectie & benzinetank schoongemaakt met contactreiniger.
- Luchtfilter nagekeken. ( zat net een nieuwe filter in )
- connector luchtsensor schoongemaakt.
- Als laatste de cylinders gesynhroniseerd.
Van de week ga ik weer eens een ritje maken. Als het plots inhouden nog voorkomt ga ik de Wunderlich techlusion loskoppelen of de xenon ballast eens verplaatsen.
Harry

Vandaag even gereden met de Xenon ballast losgekoppeld.
Dit heeft niet geholpen
Na wat tips van over de grote plas ga ik morgen eens mijn kaarsen vervangen met nieuwe standaard types i.p.v. de Denso iridiums.
Gelijk proberen de Gasklepsensor eens te laten controleren bij de dealer, dit zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Mocht dit nog niet helpen dan ga ik eens de Wunderlich Techlusion eens loskoppelen.
Mocht zelfs dit niet baten de filter, benzineleidingen etc. in de benzinetank eens controleren.
Dit heeft niet geholpen
Na wat tips van over de grote plas ga ik morgen eens mijn kaarsen vervangen met nieuwe standaard types i.p.v. de Denso iridiums.
Gelijk proberen de Gasklepsensor eens te laten controleren bij de dealer, dit zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Mocht dit nog niet helpen dan ga ik eens de Wunderlich Techlusion eens loskoppelen.
Mocht zelfs dit niet baten de filter, benzineleidingen etc. in de benzinetank eens controleren.
Harry

@ Xavier
Topic heb ik gelezen.
Mijn blok heeft ook kuren, maar dan alleen bij een specifiek toerental.
Waneer bij U het probleem is gevonden wellicht dat dit bij mij een oplossing kan zijn, en andersom natuurlijk
Topic heb ik gelezen.
Mijn blok heeft ook kuren, maar dan alleen bij een specifiek toerental.
Waneer bij U het probleem is gevonden wellicht dat dit bij mij een oplossing kan zijn, en andersom natuurlijk
Harry

Die Techlusion is een "performance controller".
Deze regelt de brandstofinspuiting iets bij zodat men oa geen probleem meer heeft met het "schuddebuiken" .
Zie ook deze topic:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... techlusion
Deze regelt de brandstofinspuiting iets bij zodat men oa geen probleem meer heeft met het "schuddebuiken" .
Zie ook deze topic:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... techlusion
Harry

Van de week een nieuwe controller binnengekregen.
Vandaag hed ik die geinstaleerd en een proefrit gemaakt.
Geen probleem meer met het plotseling inhouden van de motor rond 4000 Tpm maar............. inhouden over het hele toerentalgebied met standgas.
Tevens slecht stationair draaien
Thuisgekomen de (nieuwe) kaarsen maar eens gecontroleerd, links OK, rechts zwart !
Nieuwe kaarsen gestoken en maar eens de synchronizatie gecontroleerd.
Hierbij opgevallen dat de moto goed start, maar na een minuut (waneer de controller gaat werken) de motor weer "vierkant bolt".
Als ik de controller eraf haal is het probleem verdwenen en bolt de moto weer goed.
Grote kans dat ik weer een slechte controller heb, maar zijn er nog andere oorzaken te bedenken???
Geen probleem meer met het plotseling inhouden van de motor rond 4000 Tpm maar............. inhouden over het hele toerentalgebied met standgas.
Tevens slecht stationair draaien
Thuisgekomen de (nieuwe) kaarsen maar eens gecontroleerd, links OK, rechts zwart !
Hierbij opgevallen dat de moto goed start, maar na een minuut (waneer de controller gaat werken) de motor weer "vierkant bolt".
Als ik de controller eraf haal is het probleem verdwenen en bolt de moto weer goed.
Grote kans dat ik weer een slechte controller heb, maar zijn er nog andere oorzaken te bedenken???
Harry

VoYager schreef:Van de week een nieuwe controller binnengekregen.
Tevens slecht stationair draaien![]()
![]()
![]()
![]()
Controller er afgooien , motor eens goed afstellen en bollen maar.
Blijkbaar is de kwaliteit van die controller alles behalve degelijk.
Grtzz
Walt
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
@ Walt
Controller ligt er nu af
Kleppen zijn 3000 Km geleden gesteld
Gasklep huizen zijn gesychroniseerd vandaag.
Er is 1 ding wat ik al een tijdje wil doen.. gaskleppen zelf stellen en eventueel eens kijken naar de injectoren.
Wat ik al eerder had vermeld mijn vorige "single spark" bolde beter als deze....
Zal eens wat zoeken op fora naar gaskleppen en injectoren
Enige input hier zal ook worden gewaardeerd
Controller ligt er nu af
Kleppen zijn 3000 Km geleden gesteld
Gasklep huizen zijn gesychroniseerd vandaag.
Er is 1 ding wat ik al een tijdje wil doen.. gaskleppen zelf stellen en eventueel eens kijken naar de injectoren.
Wat ik al eerder had vermeld mijn vorige "single spark" bolde beter als deze....
Zal eens wat zoeken op fora naar gaskleppen en injectoren
Enige input hier zal ook worden gewaardeerd
Harry

hoi,
ben zaterdag een 150 km gaan rijden ,na een etentje naar huis vertrokken.Na een vluchtheuvel te hebben genomen viel mijn 1100 RT stil,onmogelijk van hem weer aan de praat te krijgen.Laten takelen en wat bleek ,de benzinepomp was stuk.De garagist wist mij te vertellen dat de pomp haperde maar dat het toch aangewezen was van ze te vervangen,wat dan ook gedaan werd.Dit euvel zou regelmatig voorkomen.
ben zaterdag een 150 km gaan rijden ,na een etentje naar huis vertrokken.Na een vluchtheuvel te hebben genomen viel mijn 1100 RT stil,onmogelijk van hem weer aan de praat te krijgen.Laten takelen en wat bleek ,de benzinepomp was stuk.De garagist wist mij te vertellen dat de pomp haperde maar dat het toch aangewezen was van ze te vervangen,wat dan ook gedaan werd.Dit euvel zou regelmatig voorkomen.
snow is only frozen water