Valbeugel 1200 GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pee1200gs
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2006, 15:37
Locatie: OUD-TURNHOUT

Valbeugel 1200 GS

Bericht door pee1200gs »

Hoi GenieterS,

'k heb woensdag mijne GS de grond laten kussen (stilstaand omvergegaan) :(
en blijkt dat die magnesium cilinderdeksel héééél zacht zijn.
Ben dus opzoek naar bescherming MAAR ook voor een val al-rijdende . . .
denk aan valbeugel (valbaar) :? maar welke zijn degelijk en wat zijn jullie ervaringen (prijs/bescherming/montagemoeilijkheid) bij een val (sensatiefoto's zijn altijd leuk :wink: ).

Alvast bedankt,

Pee
ONE LIFE - LIVE IT
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door janneman »

hey Pee,
mjah is nooit plezant hé zo vallen en dan nog al stilstaand ... gelukkig maar al stilstaand zou ik zeggen. Misschien moet je eerder opteren voor zijwielekes achteraan, dan voor valbaren ;-) graptje hé Pol, tis maar een graptje hé
Ik heb de valbaren origineel van BMW maar ik weet niet of ze deugen, omdat ik er gelukkig nog niet met omgevallen ben.
jan
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Rodge
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2005, 21:41
Locatie: Overwinden / Landen

Bericht door Rodge »

ik heb die van Hepco and Becker op mijn Adv.1150;deze komen ook rond de cylinder.Mijne ook eens gevallen..."schaafwonde" op de...valbeugel!!
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

Heb ook die van Hepco & Becker (via wunderlich) op mijn 12GS, al 2 keer stilstaand omvergekiepert thuis op scherpe kiezels van den oprit :oops: alleen wat krassen op de valbeugel.

Simpel te instaleren (je hebt wel een momentsleutel van doen) in ± 30 minuten.

Sensatiefoto's ... mhhm als ik het mij goed herinner heeft er hier ooit iemand zulke foto gepost. Kijk hier eens: valbeugel vraagje de vijfde post heeft de foto.
Emile
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 jan 2005, 11:59
Locatie: Zoutleeuw

Bericht door Emile »

Heb ook de valbeugels van H&B, zelf gemonteerd, geen probleem. Heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad.

Emile
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
s4ason
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2006, 14:53
Locatie: Luik

Bericht door s4ason »

Ik heb de originele valbeugels van BMW en ze wel ne keer nodig gehad : uitgegleden op een ijzelplek in een bocht. snelheid was niet hoog maar dan toch genoeg om zo'n 20 meter te glijden. De valbeugel heeft dus zijn dienst gedaan en heeft er nu ne serieuze schaafwonde aan overgehouden (ongeveer 1/5 van de doormeter).
Ik was verbaasd dat het materiaal zo zacht is ... maja, 20 meter glijden is ook nie niks, he ... :D.
Allemaal op de moto
miegom
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 dec 2004, 13:11
Locatie: Verrebroek/ Geldenaken

Bericht door miegom »

Emile schreef:Heb ook de valbeugels van H&B, zelf gemonteerd, geen probleem. Heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad.

Idem, enige nadeel aan die H&B valbeugels is dat ze vrij snel aan de grond komen in de bochten, zelfs voor de voetsteunen en dat is in het begin toch wel schrikken.
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
christine
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:26
Locatie: Sas van Gent ( NL-Zeeuws-vlaanderen )

Bericht door christine »

ik heb valbeugels van BMW met cilindersbeschermingen, :mrgreen: ik vind ze goed, ik ben al 2 keer gevallen, :shock: aan bij de kant, :shock: met 40 km/h off de road en heb geen schaad alleen een paar klein krasjes. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
BMW R 1200 GS ( GSA gekloond )

Afbeelding

Groetjes Monique.Afbeelding
BMW M.C. Vlaanderenlid.
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Bericht door JohanGS »

miegom schreef:
Emile schreef:Heb ook de valbeugels van H&B, zelf gemonteerd, geen probleem. Heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad.

Idem, enige nadeel aan die H&B valbeugels is dat ze vrij snel aan de grond komen in de bochten, zelfs voor de voetsteunen en dat is in het begin toch wel schrikken.
Ik heb de zelfde valbeugels, maar heb ze nog niet aan de grond gereden in een bocht :wink:
Heb wel men achter veer 1 klik opgedraaid omdat die te zacht naar mijns inziens stond :?

Ben er best tevreden van van die H&B valbveugels heb ze nog niet moeten gebruiken voor een val, maar wel handig om bij lange ritten je voeten op te laten rusten 8)
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Mario GS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:28
Locatie: Brugge

Bericht door Mario GS »

Hallo,
Op mijn R12GS staan tevens de H&P valbeugels. Weest afhalen te Wunderlich en zelf geinstalleerd.
Is snel en éénvoudig te doen. Ik rij er nu een 26Kkm mee rond.
Kheb ze gelukkig nog niet nodig gehad.
Het is wel zo dat ze als eerste de grond raken bij vlotte bochten. Inderdaad, voor de voetsteunen.
Mario
Plaats reactie