Miljaar !

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Werner Von C.
Contacteer:

Miljaar !

Bericht door Werner Von C. »

Net terug van bij Bob (Thx Bob :wink: ) en mijnen hangende remhendel is helemaal genezen (de remolie zat vol mayonnaise :shock: )...dus ikke zo kontent als wat...ga naar mijn pa en dienen stelt voor een toerke te doen (hij met zijne Norton, ikke met den Beemer)
Alles ok, na een tijdje wil hij mijnen Beemer eens testen, gewoon effe stukje rijden...ik verwittig hem om verderop niét op de steentjes te rijden wegens gevaarlijk (mijn pa is veel kleiner dan ik en al 70...) Alles gaat goed totdat hij op een bepaald moment toch nie op die steentjes stopt en rechtsomkeert wil maken en ja hoor.....Boem é§è!"(è§'!éè"ç§(§'"!§(!"'§çé("&!(§&...motor op z'n zij en pa eronder...heb de 100m in enkele seconde gelopen (ik stond verderop) en met z'n 2 de Beemer rechtgekregen...pa was ok, ik was na 5' gevloek ook weer kalm en dus schade opmeten...

Iemand tips om de schade deftig te herstellen ? Ne carossier zeker ?

PS al bij al ben ik blij dat m'n pa ok is, is dus gewoon stilstaand gebeurd en had erger kunnen zijn...maar toch effe schrikken en nie goed voor mijnen tikker, snif snif...mijnen nieuwe (okkazie) Beemer...

Afbeelding

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

familiale aanspreken en stukken laten herspuiten is hier zo te zien de enige oplossing :?
ik ben blij dat je er alle 2 zonder lichaams schade vanonder zijt gekomen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Contacteer:

De cilinderbeschermer heeft z'n werk uitstekend gedaan, namelijk de cilinder beschermen...gelukkig stond die er op :!:
Dekt de familiale zo iets ? Daar heb ik nog nie aan gedacht :?:
Enfin zal volgende week eens naar ne carossier gaan :(
Werner Von C.
Contacteer:

Tiens ik heb al vss Beemers gezien met zo'n zwarte beschermstrips op hun koffers...waar kan men die vinden en quanta kosta ?
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Is de clubsticker niet groot genoeg ? :lol:

Wat spijtig... Maar laat het geen demper zijn op je boxervreugde.

Ik heb al zitten kijken naar beschermstrips die ze op bumpers kleven. Als je die strategisch plaatst op je kofferdeksels kan dat misschien helpen.
Zo'n 9 euro voor een paar bij de Auto5.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
ferre10

Bericht door ferre10 »

dat is natuurlijk tegenslag,maar gelukkig is je pa ongedeerd.de rest valt wel weg te werken.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
jakke

Bericht door jakke »

Hé Campi,

Materiële schade is te vervangen, Gelukkig is het lichamelijk goed afgelopen.
Let wel, dat naar ik vermoed op de Familiale een francise staat.
Mischien eerst eens laten opmeten wat het gaat kosten.

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi, klote natuurlijk..je kan je wellicht perfect voorstellen wat ik dacht toen ik mijn RT op dag 3 reeds om heb laten vallen... :evil: :evil:
Cilinderbeschermers zijn geld waard... Bij een gespoten koffer valt een schram direct op.. Ik heb er ook al ene (souvenierke van een Golf) maar laat het zo. Het is het eerste wat beschadigd raakt als je valt..
Afbeelding

Nieuw deksel kost rond de 70 euro dacht ik.. Is er iets aan je spiegel?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
romain

Bericht door romain »

campi,

denk nie dat de familiale zal tussenkomen,gezien het ongeval gebeurd is met een motorvoertuig en dat ge uwe motor uitgeleend hebt en dat uwe vader de bestuurder was.
snow is only frozen water
Werner Von C.
Contacteer:

Thx allen voor het medeleven... :oops:
Ge moet weten dat nen R1100RT sinds lang een droom was, eindelijk sinds enkele weken een prachtokkazie gevonden, de Suzuki (waar ik héél tevreden van was) verkocht, den Bob die ik hier heb leren kennen en wiens magische pollekkes m'n Beemer als een zwitsers uurwerk doen draaien, en dan dit...maar idd, materiële schade is op te lossen, en er zijn ergere dingen in 't leven, nietwaar :?:

Maandag effe de verzekeraar bellen, schade laten opmeten en besluit nemen, maar het moét gemaakt, mijn psychologisch evenwicht is anders niet meer in ehhhh balans :lol:

Ik hou jullie op de hoogte.

@Xavier => neen de spiegel heeft nietske van schade, aangezien de koffers het breedst uitsteken heeft de linkerkoffer alles opgevangen, samen met de cylinderbeschermer (is dus zijn geld waard), die zal ik ook nieuw kopen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Werner Von C. op 22 apr 2006, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Werner Von C.
Contacteer:

Nieuw deksel kost rond de 70 euro dacht ik
Da's dan voor een zwart, ongespoten exemplaar neem ik aan ?
Stelo

Bericht door Stelo »

Hi Campi,

Het heeft geen zin dat je pa aangifte doet aan zijn familiale verzekering.
Twee redenen :
* Familiale komt niet tussen als er schade berokkend werd aan derden terwijl er gebruik gemaakt werd van een motorvoertuig.
* Als je iets in bruikleen krijgt, wordt dit op dit ogenblik beschouwd als een eigen goed. Dus veroorzaakte je pa (puur verzekeringstechnisch gezien) geen schade aan een derde, maar aan een eigen goed.
Eigenlijk zou je pa zijn portemonnee moeten opentrekken, maar dat ligt natuurlijk heel delicaat hé. Eens polsen bij de carrossier wat het moet kosten, de faktuur betalen en dan zien of je pa zijn generositeit laat spreken.

Gelukkig moeten we hier niet spreken over lichamelijke schade.

By the way, wat vond hij van je beamer vooraleer hij hem ten gronde legde?

Greetz,

Stelo
R1200RT
Werner Von C.
Contacteer:

Tja lijkt me dus nu al duidelijk dat familiale uit den boze is, ok so be it.
Voor alle duidelijkheid, de arme man zit er érrrg mee verveeld en staat erop alle schade te betalen, da's de discussie niet hoor :lol:
Ach, we komen d'r wel uit, die man heeft mij al 36 jaar moeten uitstaan, 'k zal het wel zelf betalen, er zijn ergere dingen...

Oh ja, hij vond dat machine super rijden, maar hij springt er NOOIT meer op (hij valt er toch mee dus... :lol: ) voila, ik begin d'r al zelf om te lachen :wink:

PS hij was wel blij dat het niet met zijne Norton is gebeurd (zie foto)...

Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Een schrale troost, maar toch: een pa op leeftijd, met een Norton, die met jou een toerke wil gaan doen, en dan ook nog effe die boxer wil proberen: gewoon onbetaalbaar the max. Vergeet zeker morgen niet langs te gaan om te zeggen dat het allemaal zo erg niet is (ook al vind je van wel natuurlijk). En vermits het goed weer zal zijn, kan je misschien vragen of je geen toerke met zijne Norton moet maken :wink:
Ik zou zelfs overwegen om er carbon-look folie op te kleven (genre tankprotector), en een jaartje te wachten met laten opspuiten. Misschien leg je hem zelf ook nog eens neer, en dan kan je herbeginnen. En dan heb je ook rustig de tijd om rond te zoeken naar bvb een onbeschadigde sloop-deksel... Tenzij je iets met die familiale kan regelen, maar ik vrees inderdaad dat de franchise gelijk gaat zijn aan de herstelkosten.
RBee

Bericht door RBee »

Xavier schreef:
Is er iets aan je spiegel?
Schijnt dat den John er steeds met ene in zen koffer rond rijd. :roll:

Brute pech Campi, maar gelukkig niets ernstig.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Campi schreef:
Nieuw deksel kost rond de 70 euro dacht ik
Da's dan voor een zwart, ongespoten exemplaar neem ik aan ?
Inderdaad.

Ik moet dringend langs den John :D
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Tja,... wat moet je hier op antwoorden...

Medeleven en gelukkig geen gewonden...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Campi,
Afbeelding
Die cilinderbeschermer demonteren en opschuren met een schuurpapiertje met fijne korrel en water (opslissen zoals ze zeggen).
Het resultaat zal waarschijnlijk zo zijn dat je er bijna niets meer van ziet :idea:
Dan hoef je niet onmiddelijk een nieuwe te kopen :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
sprint

Bericht door sprint »

Campi schreef: PS hij was wel blij dat het niet met zijne Norton is gebeurd (zie foto)...

Afbeelding
Schone 16H Afbeelding Afbeelding
Marnix.

Afbeelding
El Barto

Bericht door El Barto »

Het enige wat je kan doen, is je pa laten verklaren dat hij de motor wou verplaatsen, al stappend naast de moto - zonder de motor te laten draaien!!! - de sleutels zaten in jou zak - moto stond in de weg - en hij had zich vergist in het gewicht en liet hem vallen. Dan kan de familiale tussenkomen op voorwaarde dat je niet meer onder hetzelfde dag woont en voorwaarden afhankelijk van je verzekering.
Je zal ook een franchise moeten laten vallen van iets meer dan 200€ en er is kans dat de verzekering dat eens goed uitpluist. Dus als ze een fout vinden in de verklaringen, kan je naar je geld fluiten, van de verzekering buitengesmeten worden en nog eens voor het gerecht komen voor oplichting. Mijn raad: enkel de koffer lakken en nieuwe berschermer? Voor de prijs van die franchise die je zal verliezen, moet dat al betaald kunnen worden. Indien je tank zou beschadigd zijn en nog enkele stukken, dan zou ik het risico nemen, maar niet voor jouw schade.
Je kan je verzekering nog voor andere zaken nodig hebben - hopelijk nooit.
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Pvde schreef:Die cilinderbeschermer demonteren en opschuren met een schuurpapiertje met fijne korrel en water (opslissen zoals ze zeggen).
Het resultaat zal waarschijnlijk zo zijn dat je er bijna niets meer van ziet :idea:
Dan hoef je niet onmiddelijk een nieuwe te kopen :wink:
Houdoe
\

Juist ! Heb ik ook al gedaan. De afwerking is zelfs nog te verbeteren door te overspuiten met satijn zwarte lak.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Werner Von C.
Contacteer:

@ Pvde & Bob => thx 4 the tip, dat ga ik zéker doen, en als 't gelukt is post ik een fotoke, en anders ook... :lol:
Highlander

Bericht door Highlander »

Jongens,jongens zo duur gaat dat niet zijn hoor voor een 10O euro is deze zeker opnieuw gelakt.
Als je met de verzekering moet werken heb je ook een franchise.
Werner Von C.
Contacteer:

Highlander ik hoop dat ge gelijk hebt...
Ondertussen is zoeken naar die zwarte beschermstrips die zovelen op hun koffers hebben...effe Nonkel Google bezoeken :lol:
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Campi is het deze stootbeveiliging voor de koffers :?: deze kosten +/-100€
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie