R1100RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gooz

R1100RT

Bericht door gooz »

Pas een R1100RT aangeschaft van 2000 met 29.000km op zijne teller,wat ik denk toch niet zoveel is voor zo een moto hé,heb wel het volgende probleempje,bij het rijden maakt hij soms schokkende bewegingen of houd hij zich in,kent iemand dat probleem ook? bedankt voor de eventuele reacties
En toch zweer ik bij BMW
jakke

Bericht door jakke »

Hé Diertje,

Vooreerst proficiat met uwen Beemer en veel veilige km gewenst.

Ik had ook eerst de indruk dat er iets haperde.
Maar naarmate ik de Boxer beter gewoon ben geworden ondervond ik dat enkel bij het trager rijden, in de bebouwde kom, het een kwestie van de juiste versnelling is. Als je het echter hebt bij hoge snelheid dan zullen de echte techneuten op het forum u wel verder helpen.

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
gooz

Bericht door gooz »

hoi,eerst en vooral bedankt voor je reactie, het is inderdaad in de bebouwde kom dat ik er veel last van heb maar bij hoge snelheid schokt hij wel niet zoveel maar houd zich in,ook heb ik in andere versnellingen proberen te rijden maar ik bleef dat gevoel hebben.Zal ook wel zijn dat ik hem gewoon moet worden maar fijn rijden is het voor de moment niet hé
En toch zweer ik bij BMW
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

diertje8
wreed wel gekomen hier op het forum
proficiat met uw 1100RT

hoe lang heeft hij stil gestaan?????
mischien eens best alle filters vervangen (benzine, olie, lucht)
bougies ook eens vervangen
en dan eens alles laten afstellen.
als je hem bij een dealer hebt gekocht, kan je dat melden en onder uw garantie laten bewerkstelligen.
suc6 en veel rijgenot
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Hoi .Eeuuuu een moto van 2000 met zo weinig km is een heurtje aan.
Ik bedoel enkel dat de eigenaar geen jaar ddor rijd, slechts bij mooi weer.
Zo mensen rijden dan enkel in het groot verlof, maar maken dan een reis mee met wat km's.Zo een moto die enkel in deze toestand wordt gebruikt dient zeker een groot grondig nazicht.Wil niet zeggen dat het een slechte koop is, enkel de moto zelf moet wat opnieuw ingereden worden.
Wens je veel plezier en veel Km
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
gooz

Bericht door gooz »

hoe lang hij stil heeft gestaan weet ik niet maar de dealer verzekerde mij er wel van dat hij een grote beurt heeft gehad,heb ik natuurlijk wel het raden naar he.Ik denk dat ik na die zes maanden waarborg en hij heeft het dan nog eens goed ga laten nakijken bij een officiele BMW verdeler.wie weet.Tis nu ook weer niet dat het echt niet te doen is om ermee te rijden maar heb toch graag dat hij vlotjes bolt,daarvoor had ik een honda deauville en die bolde wel vlot,vandaar dat ik mischien ook een verkeerd gevoel heb,zal de eigenschappen van de bmw nog moeten leren kennen zekers?? :lol:
En toch zweer ik bij BMW
gooz

Bericht door gooz »

dirk-sus,thanx voor je reactie,ik weet wie ermee gereden heeft,vandaar dat ik hem met veel vertrouwen heb gekocht.Hij kwam met die moto alleen buiten als hij zekers was dat hij niet vuil zou worden :D ,zet hem naast een showroom model en je ziet niet welke de nieuwe is :wink: Ik denk eerder dat ik hem nog moet los rijden en dat hij nu teveel naar zijn hand nog staat,we zien wel
En toch zweer ik bij BMW
Neele

Bericht door Neele »

diertje8 welkom bij de beemerclub :D
Da nazicht van een dealer........daar heb je zeker het raden naar. Luchtfilter/bougies kan je zelf eens bekijken en als die niet echt 100% eruitzien (vervangen of kuisen) dan weet je al voldoende :? Vertrouwen hebben in een dealer :? Oliepeil in 't oog houden en bijvullen indien nodig.
Trouwens.............wij willen een foto zien :D :D :D
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

@diertje

Welkom in de wondere wereld van klingklangklong versnellingsbakken, ratelende motoren en dan het legendarische KFRen !
KFR staat voor konstant fahr rücklen, of met andere woorden: te weinig en te grote cilinders. Subobtimale inspuiting en verbranding in een bepaald toerenbereik en koppel. In 3de aan 60 km/u bijvoorbeeld.

Ik heb vanalles geprobeerd om er vanaf te geraken: bougies, codestekker, 95/98RON, micrometisch afstellen van kleppen, bypassschroeven en gaskleppen.

Het is uiteindelijk opgelost door er niet meer op te letten :wink:
Ik zou het niet anders meer willen...
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
George Michael

Bericht door George Michael »

Heb ook een 1150RT gekocht die lang had stilgestaan, ongeveer een heel jaar! Eerste eigenaar was een zgn. 'mooi-weer-rijder'. Heb er nu ondertussen 6.000km mee gereden. Olieverbruik is in die km's sterk afgenomen. Eerste paar 1.000km dacht ik: 'o,jee, hij zuipt olie'. Marr nu blijft het peil al contant net boven het bolletje. Hij rijdt nu veel soepeler. Motoren houden duidelijk niet van stilstaan. Ben trouwnes iemand die het hele jaar doorrijdt, dus de motor kan zijn lol niet op!
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Dat bedoel ik ook,een moto is niet gemaakt om stil te staan.
MRKLomp heeft dat hier juist omschreven.
Sorry als ik je verkeert beschreef,ik bedoel het net zoals onze vriend.
Twijfel zeker niet aan u koop,je moto moet inderdaad opnieuw wat los komen en je zal merken dat je een pracht stuk tussen je benen hebt.
Nog veel KM moto plezier.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

en je zal merken dat je een pracht stuk tussen je benen hebt
:oops: :oops: :oops: :wink:

Idd, ik heb mijn RT ook gekocht van iemand die er het laatste 1,5 jr niet mee gereden had, dit soort probleem heeft de mijne wel niet, doch de remolie was gekristaliseerd => alles ok nu en vandaag leuk toerke mee gedaan met konstant een smile op mijn face :lol: met uitzondering van die marktkramer die gedurende 10' (leek méér...) met een gemiddelde snelheid van 40 km/u voor mijn koplamp reed (en néén, kon hem niet inhalen wegens wegenwerken... :twisted: )
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
SJHELDER

stotteren...KKF

Bericht door SJHELDER »

:idea: Hallo ik las het topic en bedaht ineens dat ik daar eens wat van gelezen heb. Dit is copy-paste, en de link naar de site;

http://www.duursma-bmw.nl/pages/sub_brisk/main.htm

Indien u ook uw BMW boxer KFR vrij wilt hebben....... Omdat een perfecte synchronisatie van de beide gaskleppen een voorwaarde is voor de goede werking van de bougies, wordt elke motorfiets eerst gesynchroniseerd alvorens de bougies gemonteerd worden. Tevens wordt, afhankelijk van model, een andere code-stekker gemonteerd waarmee de programmering van de Motronic (injectie computer) aangepast wordt. De kosten voor het perfect afstellen inclusief twee Brisk bougies en eventueel een code stekker vanaf plm 50 euro, e.e.a afhankelijk van het type motor en de hoeveelheid werk.

NIEUW : Nu ook Brisk bougies voor de R1150 2-Spark en R1200 modellen!

De Achtergrond

De reden dat de moderne BMW boxers enigszins onregelmatig lopen bij constante snelheden in het toerengebied van 2000-3000, is dat de BMW's aan zeer hoge milieu eisen voldoen. De motoren lopen daarom op een relatief arm mengsel waardoor de standaard gemonteerde bougies niet altijd volledig in staat zijn deze arme mengsels te ontsteken. Gevolg is het onregelmatig lopen.

De Brisk bougies kunnen, door de gepatenteerde constructie, deze arme mengsels wel ontsteken waardoor de motor wel zeer gelijkmatig loopt(zie foto impressie). Bijkomend voordeel is dat het brandstofverbruik, afhankelijk van de rijstijl tot 10% kan dalen en het gebruik van de choke meestal niet nodig is.
Het is ALTIJD mooi weer om te rijden!
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Hoi,

de Brisk bougies geven een beetje verbetering, maar dienen alle 20000km ten laatste vervangen te worden.
Ik heb er in de 1100GS ook mee gereden. In combinatie met een secure synchroniatie is er wel wat verbetering.

Bij interesse ,ik heb nog een set nagelnieuwe Brisk bougies voor een 1100 te koop. :wink:
gooz

Bericht door gooz »

hoi allemaal,bedankt voor al jullie reacties,het probleem is opgelost en hij bolt als een horlogeke,de vorige eigenaar had blijkbaar iets verkeerd getankt en nu alles zuiver is gemaakt,nieuwe kaarjes en een nieuw filtertje heb ik geen problemen meer.ben al blij dat het niets erger was en de prijs viel ook mee.NIETS,had zes maanden waarborg :wink:
En toch zweer ik bij BMW
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

de vorige eigenaar had blijkbaar iets verkeerd getankt
Bier :?: :lol:

Eind goed al goed, en nu rijden maar :!:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie