R1200RT - Prijzen en opties

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Danny

Bericht door Danny »

peter00000001 zei;
Of misschien zelfs ne Gold....
R1100 zei;
JA maar dat is gene BOXER he
ge krijgt er zelfs vier cylinderkes meer voor...in boxermodel gemonteerd :wink:

Hoedanook de basisprijs is een normaal te noemen prijs, de rest zijn ook dingen waar je ook zonder kan en later rustig verder kan bijplaatsen...
neem 't van mij aan ik zwem zeker niet in 't geld maar koop maar eens een toerbuffel met dezelfde populariteit tegenwoordig daar moet je voor dokken... waar vraag is... daar stijgt de prijs (on)evenredig :?
de witten
Contacteer:

Re: prijzen USA

Bericht door de witten »

Luc VG

Dat ziet der niet slecht uit hé, der is nu een verschil met de dollar van 33.62 %

We moeten nog het probleem van de invoer oplossen en tis in de schakoges ( de handtas )

Laat ons zeggen dat de prijs van de moto met europa hetzelfde is, maar volgens pascal kan der nog ernstig geklapt worden met de dealers.

Dit doen we voorlopig niet.

Kan der niemand een link met het inporteren van moto's van de US?
Van Duitsland marcheerd da goed en kan ik alle details geven maar USA?

Danny als het gaat organiseer je dan een reis? ik stel voor de route 66 af te rijden om 6000 km te hebben.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
tvandenberghe

Bericht door tvandenberghe »

Toen ik in augustus 2003 mijn 1150RT kocht, koste de radio 878 €. De radio voorbereiding zit in bovenstaande prijs.

De aparte radiovoorbereiding is voor de mensen die enkel de luidsprekers en de antenne willen.

Dat de radio nu nog eens duurder is geworden, zal BMW wel verklaren door dat de bediening van de radio nu volledig kan tijdens het rijden. Zie de knoppen aan de linkerzijde.

Of dit echter een veantwoorde prijs is :(
R 1200 RT
R 1150 RT
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Koers euro tegenover dollar naar record: 1,3048
t'is maar dat je het weet.
2005 R 1200 RT $15,262 / $17,490
2005 R 1200 RT 11.696EUR / 13.453EUR.
Ik hoop dat ik goed gerekend heb want het is niet mijn sterkste kant koersen vergelijken.
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 21 dec 2004, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WouteRS

Bericht door WouteRS »

R1100RS,

Vergeet niet je reis naar Amerika, deimporttaksen en de homologatie te rekenen.
Bovendien zien de Belgische Dealer je al komen met je Kilometerteller in Mile.... :!: :!: ge gaat mogen betalen voor uw stukken, herstellingen en onderhoud!!! En je garantie, daar ben ik nog niet zo zeker van dat je die in België kunt opeisen. :?: :?:
Laatst gewijzigd door WouteRS op 21 dec 2004, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

bedankt voor mijn geklungel recht te zetten :oops: :oops: WouterRS
ssssssssssssssssttttt :roll:
Ik heb het ondertussen aangepast dan valt het niet op :D :roll:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WouteRS

Bericht door WouteRS »

Graag gedaan, R1100Rs. 8)
Intussen heb ik mijn correctie ook uit mijn bericht gehaald. :lol:
Anders lijk ik wel een idioot die iets wil corrigeren wat niet gecorrigeerd hoeft te worden. :oops:
Danny

Bericht door Danny »

zelfs al koop je hem goedkoper in de States, invoeren, BTW, homologatie en zelfs mogelijke aanpassingen om hem gehomologeerd te krijgen, je eigen vervoer, de motor laten vervoeren hmmm en wie weet wat zien we nog over 't hoofd. de miles teller is geen probleem en de garantie geld wereldwijd dus das een zorg minder pfff, de rest daar zou ik bang van hebben en op 't eind van de rit zou je wel eens flink bescheten kunnen zijn... :roll: :roll: dan maar liever effe langer sparen :wink:
chiepe

Bericht door chiepe »

Heeft er al iemand besteld...?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ze hebben hem ook ontdenkt over de plas...

First Look: BMW R1200RT
12/3/2004
By Brian Korfhage

BMW will debut two of their newest models this week at the Bologna motorcycle show in Italy, the R1200ST and R1200RT. Both models are slated to go on the market for 2005.

Both new bikes are based around the motor in recently introduced R1200GS. The RT, which BMW calls its "travel touring" mount, will arrive first. The ST is a sportier version that is claimed to be 66 pounds lighter than the RT model. It replaces the R1150RS model in BMW's lineup.

Earlier this year, BMW introduced the R1200GS adventure-tourer as the first model in a new Boxer line of motorcycles. In our test of the new GS, the 1170cc flat-Twin proved to be significantly more powerful than the older-tech 1130cc mill, and the bike lost a huge amount of weight.

BMW is now instituting this plethora of new technology to the 2005 R12000RT to vault it toward the pinnacle of touring excellence. The new Boxer is the same unit featured in the R1200GS and BMW claims 16% more power than previous engine models. BMW claims 110 horsepower and 85 lb-ft of torque for the 1200RT thanks to a new intake system, new silencers, and modified camshafts.

The latest electronic Boxer engine technology is carried over to the 1200RT. Some of the highlights include electronic engine management that boasts both anti-knock control as well as separate oxygen sensors controlling the air/fuel mixture individually for each cylinder. The anti-knock control enables riders to run on lower fuel grades down to 95 RON without suffering any damage. The new electronic engine control and dual-plug heads also boosts gas mileage, according to BMW.

Cradling the new Twin is a redesigned two-piece tubular steel spaceframe, with the engine existing as a load-bearing unit. The front portion of the chassis is a welded steel structure, while the rear is made of straight steel tubes welded to one another. New cast aluminum wheels are lighter, contributing to a 505-pound claimed dry weight, a huge 44-pound reduction compared to the old model.

Suspending the front end is the BMW Telelever suspension system that has anti-dive properties engineered into it. Out back, the rear end is suspended by a shock that has travel-dependant damping, a feature first seen on the 2002 R1150GS Adventure. Like the new 1200GS, the new RT uses BMW's Evo-Paralever, a much lighter shaft-drive system that is also more rigid than previous. BMW says the system is "hardly heavier" than a conventional chain and swingarm.

Bringing the 1200RT to a stop is BMW's EVO brake system featuring the partly-integrated version of its Integral ABS brakes. Up front is a set of 320mm discs, while the rear is a 265mm single disc.

While the new engine technology is one of the most impressive aspects of the new model, the on-board controls are top of the line. For 2005, BMW is offering an on-board computer which gives the rider addition display functions including outside temperature, black ice warning signal, average fuel consumption, average speed, and an oil level warning. While the standard controls exist on the 1200RT (including the controversial opposing turn signal buttons), BMW is offering an anti-theft device as standard equipment on the 2005 model. Simply removed the key from the ignition and the electronic software deactivates both fuel injection and the ignition.

Those looking to take the 1200RT on long trips will be happy to know that 32-liter hard-shell cases come standard on the 2005 model. The case supports are integrated into the body of the motorcycle, which makes the 1200RT look as good in sport mode as it does when touring. A choice of two seats and two mounting positions offer a range of seat heights between 30.7 and 33.1 inches. Together with a higher and wider electrically-operated adjustable windshield (with a range of 5.5 inches), the new RT should be able to fit almost anyone.

BMW, ever the company of opulence, offers a host of extras for rider willing to dish out the cash. Some of the most interesting goodies include an additional power point, heated grips and seat, radio with CD player, on-board computer, cruise control and Navigator 2 GPS. Also optional is BMW's Electronic Suspension Adjustment. ESA enables riders to adjust the spring preload and damper rate with the touch of a button, even while riding.

The R1200RT is expected to arrive in the U.S. in March of 2005. It will be available in three color schemes: Granite Grey Metallic, Dark Graphite Metallic, and Piemont Red Metallic. As of this date, BMW hasn't announced pricing information.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

US versie :

Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

En even in detail het frame van de nieuwe R1200RT :

Afbeelding

@ your service :wink:
Iron Gonzo

dat ziet er naar uit om veel varianten op te bouwen. :D
alaaf slaapkoppen :P
TRIUMPH TROPHY SE
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Bart, ben je gaan ijsberen in Bredene. :wink:
Afbeelding
Nolle

Bericht door Nolle »

John schreef:Amaai, amaai!! Da's véél geld! En zeker voor dienen radio-CD speler! Ik heb op één van mijn K'tjes ook ne radio/cassette met 6 CD lader geplaatst. Nen Pioneer, van de hogere klasse. Dat heeft me juist getelt 130 €urokes gekost. Met afstandsbediening op het stuur en al!
Hallo ik ben ook een kersverse RT 1150 rijder en ik vond de prijs voor een pre radio uitrusting + (radio casette !) ook te gortig.
kan ik wat meer info krijgen over die installatie van die pioneer ? bv heb ik een speciale houder nodig voor in mijn opbergvak , welk type pioneer heb je gestoken , welke geluidsboxen heb je gemonterd ? is het een originele BMW antenne die je gemonteerd hebt ? eventueel hoe heb je de montage uitgevoerd ?
alvast bedankt op voorhand.

Arnold.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Allez vooruit, we zullen dat hier eens uit de doeken doen hé. Maar eerst had ik het graag gehad over je avatar. Frank gebruikt hetzelfde ontwerp en ik denk dat die daar niet gelukkig mee is. Dus om geen verwarring op het forum te hebben graag iets anders aub. Nu dus de radio... je neemt een tweedehands Pioneer, Sony, Grundig of gelijk wat (mag ook nieuw zijn maar dat kost gewoonlijk al wat meer) en plaatst dat ding in je opbergvak met behulp van een houder die je koopt bij BMW om het simpel te houden. Het moet wél een radio zijn met een draadgestuurde afstandsbediening! In je topkoffer tegen de scharnierzijde plaats je de CD speler vertikaal. Deze hang je op in rubbers tegen de schokken. Je koopt een tussenstuk dat vol weerstandjes zit om tussen de originele stuurbediening en de radio te plaatsen en je bent er. Wat je niet hebt is het display in je cockpit. Maar als je je radio wil zien terwijl je aan't rijden bent is weer een ander verhaal :wink:
Nolle

Bericht door Nolle »

John schreef:Allez vooruit, we zullen dat hier eens uit de doeken doen hé. Maar eerst had ik het graag gehad over je avatar. Frank gebruikt hetzelfde ontwerp en ik denk dat die daar niet gelukkig mee is. Dus om geen verwarring op het forum te hebben graag iets anders aub. Nu dus de radio... je neemt een tweedehands Pioneer, Sony, Grundig of gelijk wat (mag ook nieuw zijn maar dat kost gewoonlijk al wat meer) en plaatst dat ding in je opbergvak met behulp van een houder die je koopt bij BMW om het simpel te houden. Het moet wél een radio zijn met een draadgestuurde afstandsbediening! In je topkoffer tegen de scharnierzijde plaats je de CD speler vertikaal. Deze hang je op in rubbers tegen de schokken. Je koopt een tussenstuk dat vol weerstandjes zit om tussen de originele stuurbediening en de radio te plaatsen en je bent er. Wat je niet hebt is het display in je cockpit. Maar als je je radio wil zien terwijl je aan't rijden bent is weer een ander verhaal :wink:
Thanks ! en ik ga mijn avator dadelijk gaan aanpassen !
prettige feestdagen nog....
doov

Bericht door doov »

Prijs in NL:
EURO 17890,00
Prijzen zijn excl. kosten rijklaar maken en registratiekosten. Wijzigingen voorbehouden S.E.& O. 01/2005

Leuk he, dat verenigde Europa.
Blijf wel wat langer rondrijden op mijn 1150 RT
doov

Bericht door doov »

Ik heb het nog even nagekeken. De 1200 wordt in NL precies 1000 euro duurder dan de 1150. Wat is de prijsstijging in Belgie?
Frank K

Bericht door Frank K »

R1150RT : 15.450€
R1200RT : 16.150€

prijsstijging, model zonder opties: 700€
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
brit

Bericht door brit »

Frank K schreef:prijsstijging, model zonder opties: 700€
die prijsstijging vind ik wel meevallen...

maar die radio, zoooooooooooooo duur... :shock:
(als we er blijven over mekkeren zal hun euro mssch vallen in bornem...)
Panther

Bericht door Panther »

(als we er blijven over mekkeren zal hun euro mssch vallen in bornem...)
Ik denk niet dat ze zullen luisteren.
Gewoon niet kopen. De enige taal dat ze spreken is die van de money.
Er zijn genoeg alternatieve oplossingen (en waarschijnlijk beter)
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Apropos de manne, zou de ESA vering de moeite zijn en/of zijn geld waard :cry: :?: :?: :cry: :?:
En heu, Peter, doe een bleuke een plezier, verduidelijk die alternatieven even als je wilt aub :?: Je maakt ons wel benieuwd zenne :wink:

Groetjes,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Frank K

Bericht door Frank K »

Apropos de manne, zou de ESA vering de moeite zijn en/of zijn geld waard
Volgens de test in Motoren & Toerisme (ja ik weet het...zijn niet altijd objectief :wink: ) zou dit systeem fantastisch zijn.
Door een simpele druk op een knop kan je de vering van je machine aanpassen aan de bezetting/belading. Nu moet je aangepast gereedschap gebruiken voor hetzelfde en voor kortere ritten sla je deze bedoening al eens vlug over.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Allez, dan toch effe bemoedigend niefs ... :wink:

Thanks Frank :!:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Plaats reactie