ik ben Sven, en heb (om bij bmw te blijven...) zowat 8 jaar met een 850rt rondgereden en nadien nog eens een dikke 8 jaar met een 1150rt - de leukste van al!
ben inmiddels halfweg naar de 60 toe en rij al 36 jaar met de motor rond...
ergens tussen kortenberg en zaventem is mijn woning gelegen.... en ik heb het grote genoegen om elke dag van de brusselse ring te mogen gebruik maken om op mijn werk te geraken- zucht !!
met heel veel spijt heb ik verleden jaar mijn 1150rt overgelaten bij wingene motors en een C 650 GT gekocht.
die honderden keren schakelen en koppelen op de ring om thuis te geraken werden er stilaan teveel aan. niet ieder gefrustreerde aanschuivende automobilist in de file is zo welwillend om een grote motor met zijkoffers door te laten...
thuis was ik bezig om een honda amigo helemaal op te maken.... en na een jaar zanstralen, spuiten, motorblok terug in elkaar en en en .... ben ik daar weken mee naar 't werk gereden langs het fietspad natuurlijk

toen had ik iets van : handig! gewoon gas geven en remmen

vandaar de weloverwogen aankoop van de 650GT.
Al meer dan een jaar rij ik er nu mee rond ....'t was natuurlijk stevig aanpassen, maar nu- 't is gewoon superfun!
alleen- ik mis mijn " lepeltjes"! - lees de pinkervleugeltjes in 't geel die je links en rechts op de rt met je duim kon induwen om je richting aan te geven- zelfs mer dikke winterhandschoenen aan!
ik mis ook serieus die handige openklapbere handgreep halverwege de motor om hem op de middenbok te trekken!?
Hoe jullie het doen weet ik niet, maar na een jaar proberen met de 650GT krijg ik hem nog steeds niet op de middenbok getrokken zonderr mijn stuur te moeten loslaten.
Portebagage achteraan is dan de enige houvast om dat ding recht te houden ....
Ben zelf 1m 82 met vrij lange armen, maar dat lukt me gewoon niet- heb er absoluut geen " stabiel gevoel" bij om die op zijn middenpoot te krijgen.
Hoe doen jullie dat? , aanpassingen gemaakt of of....?
elke reaktie meer dan welkom!
bedankt alvast...
groetjes, Sven