Wie kan mij helpen met reisje Schotland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
smidje

Wie kan mij helpen met reisje Schotland

Bericht door smidje »

Graag hadden wij tweede week augustus een weekje schotland gepland
Wij zijn met twee koppels
heeft er iemand ervaring met bed & breakfrast ,moet er op voorhand veel
gepland worden?Nog nooit links gereden!!!
Misschien nuttige adressen

Groetjes Smidje R1200RT rijder
dolf

Bericht door dolf »

Wij gaan van 22 tot 29 mei, ook bed and breakfast, niets geboekt, enkel de ferry. De route hebben we wel uitgestippeld. Augustus is misschien wel drukker? Heb ook nog nooit links gereden, als we terug zijn laat ik wel weten of het meeviel.
R1200RT '05
smidje

Bericht door smidje »

Bedankt alvast voor reactie,ik moet nog even wachten.ik ben aan het herstellen van voorste kruisband operatie komende donderdag 3 weken geopereerd gaat nog niet om met beemer te rijden

Groetjes Smidje
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

wij hebben vorig jaar gedurende twee weken met 4 motoren doorheen schotland gereden.
ferry van zeebrugge tot edinburgh (rosyth). wij vaarden met 'fast ferrys' en dat is erg aan te raden. neem een kajuit zodat je deftig kan slapen.
het eten is tip top aan boord en alles is heel proper. ook de motoren staan keurig in het ruim, en niemand mag er komen tijdens de reis. dus je kan je bagage er lekker laten opzitten. wel ferry ruim op voorhand reserveren natuurlijk.
na 18 uur varen kom je uitgerust in schotland aan, en ben je klaar om je echte reis te beginnen.
wij hebben ook steeds op basis van b&b gelogeerd. niets vooraf geboekt. wij maakten gebruik van de 'trotter' reisgids voor schotland. hierin vind je een aantal adressen van oa b&b in tal van plaatsen. dus vonden we niet dadelijk iets vrij, dan raadpleegden we dit boekje en telefoneerden naar de vermelde adressen, tot we iets vonden.
eigenlijk heel simpel, maar ik moet wel zeggen dat wij in juni daar waren, en dan is het zowiezo veel minder druk. dus voor augustus zou dat wel eens anders kunnen uitdraaien.
links rijden valt best mee. maar toch steeds aandachtig blijven, tot op de laatste dag. op dag 13 hadden we toch nog bijna een ongeval omdat we niet opgelet hadden bij het vertrekken vanop een parking.
voor de rest is het een prachtig land, met fijne mensen en lekker eten en drinken.
wij deden 3300 km en bezochten elke dag enkele bezienswaardigheden.
de westkust is het mooist, dus zeker heenrijden. ook de eilanden zijn de moeite.
de ganse reisroute ga ik hier niet neertikken, voor evt meer info laat je maar iets weten.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Links rijden valt best mee, moeilijkste moment voor mij is starten s'morgens.
Wij verblijven de 2 eerste weken van augustus in Schotland.
Alle B&B's (10 verschillende) hebben we reeds geboekt.
Veel info over schotland zelf hier gevonden.
Spoedig hestel toegewenst en veel plezier met de voorbereiding.
En tot in Schotland misschien. :wink:
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Kexke

Bericht door Kexke »

Gevaarlijkst is 's morgens bij het wegrijden uit parking b.v. Ben je doodleuk (!) enkele honderden meters rechts aan het rijden, komt daar ineens een spookrijder op je af, met knipperende koplampen. Wat doet die gek? :oops:
Kleef dus een briefje "Links rijden!" goed in het zicht als je op de motor stapt.
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
peterb

Bericht door peterb »

Opletten aan de rotondes ! Ik ben zo ooit tijdens een Schotland trip bij aankomst op Engelse bodem een rotonde in de verkeerde richting opgedraaid . Ook het opnieuw vertrekken bv na een stop om even de kaart te bekijken vraagt iets meer aandacht dan gebruikelijk .

Verder heb ik nooit vooraf b&b's geboekt in schotland

Tip: zoek ook "Applecross" eens op op de landkaart - mooie helling, maar opletten voor de schapen
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

peterb schreef:Opletten aan de rotondes ! Ik ben zo ooit tijdens een Schotland trip bij aankomst op Engelse bodem een rotonde in de verkeerde richting opgedraaid . Ook het opnieuw vertrekken bv na een stop om even de kaart te bekijken vraagt iets meer aandacht dan gebruikelijk .

Verder heb ik nooit vooraf b&b's geboekt in schotland

Tip: zoek ook "Applecross" eens op op de landkaart - mooie helling, maar opletten voor de schapen
En je hebt er geen GSM ontvangst, ofwel moet je een ritje van 3 km de bergen in :lol: :lol: :wink:
De lammetjes zijn de gevaarlijkste van de 2, die lopen altijd rond en bij het minste geluid verschieten ze en rennen ze rechtstreeks naar de moeder en dit via de kortste weg. :roll:
Misschien het draadje Highlandbrothers of nieuwe expeditie Schotland 2006 eens nalezen of rechtstreeks een mailtje sturen naar Danny, die brave ziel helpt je zeker en vast wel.

Stoffel ;)
Afbeelding
Belga_ferf

Bericht door Belga_ferf »

Wij gaan met 2 LT's in juli voor 18 dagen. Wij hebben 4 B&B's vastgelegd in de 4 hoeken van Schotland. Vandaar doen we dan telkens daguitstappen tot we de hele streek gezien hebben. Voordeel is dat je geen bagage moet meesleuren overdag. Enkel de dag dat je je verplaatst naar de volgende B&B neem je bagage mee. We hebben ook gereserveerd om het avondmaal te gebruiken in onze B&B. De locaties zijn zo gekozen dat deze ook niet te ver van het dorp liggen zodat we s'avonds nog te voet een pint kunnen gaan drinken. Voor de overtocht hebben we gekozen voor Ijmuiden naar Newcastle (ferrie DFDS) Dit was 340 € goedkoper heen en terug voor 4 personen. Indien je niet reserveert, kom je misschien terecht in niemandsland en kan je s'avonds niet naar het dorp (alcohol en LT is streng verboden door mij) om te genieten van lokale pub.
Voor meer info hoor ik het wel.
Plaats reactie