voor de nieuwe Beemers en hun olie
Moderator: GVN
hij zwijgt omdat een vat ruwe olie momenteel aan 72.52 dollar staat...
als je weet dat een boxer massa's liters olie verbruikt weet je wel genoeg
ik zie in de toekomst nog meer zwijgers: na het zomerreces staat de ruwe olie aan 80 dollar of meer het vat.
weten jullie hoeveel winst exxon mobil vorig jaar gemaakt heeft? 36 miljard usd. hiervan is er 300 miljoen usd naar de aftredende ceo gegaan.
wat kan het kapitalisme toch mooi zijn... voor die enkelingen
als je weet dat een boxer massa's liters olie verbruikt weet je wel genoeg
ik zie in de toekomst nog meer zwijgers: na het zomerreces staat de ruwe olie aan 80 dollar of meer het vat.
weten jullie hoeveel winst exxon mobil vorig jaar gemaakt heeft? 36 miljard usd. hiervan is er 300 miljoen usd naar de aftredende ceo gegaan.
wat kan het kapitalisme toch mooi zijn... voor die enkelingen
brit schreef:hij zwijgt omdat een vat ruwe olie momenteel aan 72.52 dollar staat...
als je weet dat een boxer massa's liters olie verbruikt weet je wel genoeg
ik zie in de toekomst nog meer zwijgers: na het zomerreces staat de ruwe olie aan 80 dollar of meer het vat.
weten jullie hoeveel winst exxon mobil vorig jaar gemaakt heeft? 36 miljard usd. hiervan is er 300 miljoen usd naar de aftredende ceo gegaan.
wat kan het kapitalisme toch mooi zijn... voor die enkelingen
Brit, kijkt gij niet een beetje zwart door al die olie
amai zeg
ne leuke bende, zeg dat wel ! Het begint allemaal met een tip van Walter en wa ne boterham da daarop volgt .. prima.
Ik schrok ook wel even na mijn overstap van Honda naar Beemer. Oliepeil nakijken? wat oliepijl? hoe oliepijl? ... Mijn verbazing was er wel degelijk. Die nieuwe reactie aanleren is na 3 jaar nog geen makkelijke zaak. Ook nu nog kijk ik mijn oliepijl na, na een vermoedelijke verplichte daling (mijn aantal km's kunnen mij die info geven). Maar ik zit er zeker niet alle dagen op te staren. Da zouden nogal wa koffiekes zijn. De prijs per liter olie zou dan pas echt stijgen, he.
Volgens mijne dealer moet 'm wel minstens 50 km gereden hebben, dan 5 minutekes (in't boekske 15 min) laten rusten, op de middenbok en checken.
Allé mannen, geniet zonder mate van de mooie dagen
Ik schrok ook wel even na mijn overstap van Honda naar Beemer. Oliepeil nakijken? wat oliepijl? hoe oliepijl? ... Mijn verbazing was er wel degelijk. Die nieuwe reactie aanleren is na 3 jaar nog geen makkelijke zaak. Ook nu nog kijk ik mijn oliepijl na, na een vermoedelijke verplichte daling (mijn aantal km's kunnen mij die info geven). Maar ik zit er zeker niet alle dagen op te staren. Da zouden nogal wa koffiekes zijn. De prijs per liter olie zou dan pas echt stijgen, he.
Volgens mijne dealer moet 'm wel minstens 50 km gereden hebben, dan 5 minutekes (in't boekske 15 min) laten rusten, op de middenbok en checken.
Allé mannen, geniet zonder mate van de mooie dagen
Allemaal op de moto
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Whatever...In ne moto van 15000 euro kap ik geen olie van 3.16euro en nee, Castrol R4 komt niet uit dezelfde raffinaderij, maar 't is uwe moto, dus doe maar héTOERBAARD schreef:het gaat hier wel degelijk om vol-synthetische olie,
trouwens is marly dan geen betrouwbaar of gekend merk ?
als jij meer wil betalen zal dat alleen de olieverkoper / dealer rijker maken
misschien komt jouw -dure- olie wel uit dezelfde raffinaderij ???
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Dat komt omdat er ook veel over te zeggen valt en omdat veel motards er wel mee bezig zijn...Tenslotte is de moto voor velen hun lieveling en die dient dan ook vertroeteld te worden. Voor mij is het een werkpaardje, maar ik heb voldoende respect voor mechaniek om een goede kwaliteit olie te gebruiken. Ik vind het spijtig dat mensen die een moto van 15000 euro kopen dan te gierig zijn om er goeie (helaas ook dure ) olie op te doen, koop dan een jap en gooi er olie in van de GB, who cares.....bdemeyer schreef:Danny zijn stilte wil veel zeggen
Die olietopic is echt kapotgediscussiëerd. Het lijkt wel een religieus onderwerp.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
YOO
Tja, wat is een "deftig" oliemerk, ik denk dat je eigenlijk een beetje kan stellen dat een merk dat niet of nooit in de racerij te vinden is, moeilijk kan stellen dat ze veel aan R&D doen, auto- en motoraces zijn nog altijd de beste manier om bep. kwaliteiten van olie te weten te komen.
Anderzijds, een merk zoals bv. Elektrion heeft (weliswaar als sponsor) ook een tijdje in de Belgische racescene gezeten, ik zeg wel als sponsor, want de wagen zelf reed met Castrol
En dat kan ik begrijpen als ik weet wat die olie met de motor van m'n R 19 16V heeft gedaan, 'k zal maar zeggen dat 'm daarna nooit meer gereden heeft
Ik heb vertrouwen in "grote" merken zoals Castrol, Mobile1, Shell, Esso, Elf e.d, en al die andere merken zoals Marly, Elektrion en consoorten, kweenie zulle, maar 't zal nooit in mijnen moto komen, mijn gedacht
Grtz, Philip!
Tja, wat is een "deftig" oliemerk, ik denk dat je eigenlijk een beetje kan stellen dat een merk dat niet of nooit in de racerij te vinden is, moeilijk kan stellen dat ze veel aan R&D doen, auto- en motoraces zijn nog altijd de beste manier om bep. kwaliteiten van olie te weten te komen.
Anderzijds, een merk zoals bv. Elektrion heeft (weliswaar als sponsor) ook een tijdje in de Belgische racescene gezeten, ik zeg wel als sponsor, want de wagen zelf reed met Castrol
En dat kan ik begrijpen als ik weet wat die olie met de motor van m'n R 19 16V heeft gedaan, 'k zal maar zeggen dat 'm daarna nooit meer gereden heeft
Ik heb vertrouwen in "grote" merken zoals Castrol, Mobile1, Shell, Esso, Elf e.d, en al die andere merken zoals Marly, Elektrion en consoorten, kweenie zulle, maar 't zal nooit in mijnen moto komen, mijn gedacht
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
[quote="Dirk Pauwels"]...Tenslotte is de moto voor velen hun lieveling en die dient dan ook vertroeteld te worden. [quote]
Dat is het hem juist. Rede komt er niet meer aan te pas.
Als je het rationeel bekijkt zijn BMW motoren vrij primitief van concept en bouw en vergen niets speciaals qua onderhoud. Lage toeren, lage temperaturen, lage compressie, droge koppeling, oliebeurt om de 10000Km; daar hoeft geen hoog-technologische olie in.
Of toch ?
Dat is het hem juist. Rede komt er niet meer aan te pas.
Als je het rationeel bekijkt zijn BMW motoren vrij primitief van concept en bouw en vergen niets speciaals qua onderhoud. Lage toeren, lage temperaturen, lage compressie, droge koppeling, oliebeurt om de 10000Km; daar hoeft geen hoog-technologische olie in.
Of toch ?
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
100% gelijk, ik zeg ook niet dat er olie van 20euro in moet, maar een half synth van een goed merk (en Marly reken ik daar nie bij ) moet er toch minstens in, bovendien is het een lucht/olie gekoelde motor, dus kan ie in de zomermaanden bv in de stad of in de file ook behoorlijk warm worden, warmer dan een watergekoelde motor. Dus die lage temperaturen, kweenie zenne, denk dat ie in extreme omstandigheden wel eens naar de 130-140°c kan gaan.bdemeyer schreef:Dirk Pauwels schreef:...Tenslotte is de moto voor velen hun lieveling en die dient dan ook vertroeteld te worden.
Dat is het hem juist. Rede komt er niet meer aan te pas.
Als je het rationeel bekijkt zijn BMW motoren vrij primitief van concept en bouw en vergen niets speciaals qua onderhoud. Lage toeren, lage temperaturen, lage compressie, droge koppeling, oliebeurt om de 10000Km; daar hoeft geen hoog-technologische olie in.
Of toch ?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
inderdaad enkel voor die ceo van exxonmobil, niets extra voor de werknemersbrit schreef:hij zwijgt omdat een vat ruwe olie momenteel aan 72.52 dollar staat...
als je weet dat een boxer massa's liters olie verbruikt weet je wel genoeg
ik zie in de toekomst nog meer zwijgers: na het zomerreces staat de ruwe olie aan 80 dollar of meer het vat.
weten jullie hoeveel winst exxon mobil vorig jaar gemaakt heeft? 36 miljard usd. hiervan is er 300 miljoen usd naar de aftredende ceo gegaan.
wat kan het kapitalisme toch mooi zijn... voor die enkelingen
spijtig anders had ik mij ne moto kunnen bijkopen
mvg Gunter
Ps ik heb ook goede ervaringen met Castrololie
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98
clublid
clublid
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Akkoord Dirk. Daarom doe ik er ook half synthetische in. Maar Marly is goed genoeg voor mijDirk Pauwels schreef: maar een half synth van een goed merk (en Marly reken ik daar nie bij ) moet er toch minstens in, bovendien is het een lucht/olie gekoelde motor, dus kan ie in de zomermaanden bv in de stad of in de file ook behoorlijk warm worden, warmer dan een watergekoelde motor. Dus die lage temperaturen, kweenie zenne, denk dat ie in extreme omstandigheden wel eens naar de 130-140°c kan gaan.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
YOO
Grtz, Philip!
P.S: Ik heb ll. Marly in mijnen auto gekapt, en ik voel, en hoor 't verschil wel degelijk zulle
En waarom staat er dan op die buskes olie van ne liter een ander merk, nml. MotulStoffel schreef:@ Koppel uwen dealer heeft een contract met Marly
Stoffel
Grtz, Philip!
P.S: Ik heb ll. Marly in mijnen auto gekapt, en ik voel, en hoor 't verschil wel degelijk zulle
Laatst gewijzigd door Koppel!! op 24 apr 2006, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Volledig mee eens. Gewoon eens die tussenschotten in sommige bovenkamers eens openzetten en al die vragen en zorgen zullen vlugger opgelost zijn. Cfr banden, remblokken, kuisproducten, bezine en misschien vergeet ik er nog enkeleTOERBAARD schreef: die marly-olie ( nee ik heb daar geen aandelen !! ) voldoet aan dezelfde
kwaliteitnorm als jouw dure olie hoor, kijk maar na op de verpakking !
Stoffel
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
whatever makes you happy Maar dan gaan jullie ook niet mogen zagen over slechte remmen, olieverbruik, beschadigde krukas - en nokkenaslagers en slechte motorprestaties door vervuilde benzine filter en kaskleppen, om nog maar te zwijgen over de koolafzetting op de kleppen en zittingen.Stoffel schreef:Volledig mee eens. Gewoon eens die tussenschotten in sommige bovenkamers eens openzetten en al die vragen en zorgen zullen vlugger opgelost zijn. Cfr banden, remblokken, kuisproducten, bezine en misschien vergeet ik er nog enkeleTOERBAARD schreef: die marly-olie ( nee ik heb daar geen aandelen !! ) voldoet aan dezelfde
kwaliteitnorm als jouw dure olie hoor, kijk maar na op de verpakking !
Stoffel
en ik ben gelukkig niet diegene die aan jullie moto's hoeft te sleutelen of de kosten moet dragen. Goedkoop is soms duurkoop, maar meestal ondervind je dat pas na een tijdje....Na 22 jaar met de moto heb ik dat ondertussen wel al geleerd.
ander onderwerp zeker....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Wie zegt hier dat ik alles goedkoop koop , wil gewoon eens duidelijk maken dat iedereen een menig heeft als het over kwaliteit gaat. Voor de ene is dat het beste en voor de andere is het andere het betere product. Gezien mijn dealer al jaren met dat merk van olie werkt en steeds tevreden klanten (met uitzondering van diegene die het tegendeel proberen te beweren) heeft, blijf ik het vertrouwen in mijn dealer bewaren. Misschien wat eenzijdig bekeken maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar No hard feelings
Stoffel
Stoffel
Laatst gewijzigd door Stoffel op 24 apr 2006, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Ik zei toch "whatever makes you happieeeeee".....TOERBAARD schreef:ik moet stoffel bijtreden
die olie is gewoon gelijkwaardig,
geloof me maar!
mijn volgende remblokken liggen klaar-carbon lorraine-ook misschien niet goed genoeg?
tanken doe ik meestal bij esso -expres de goedkoopste pompen in de regio kempen en antwerpen - te goedkoop dus ook niet goed ???
en toch vind ik Marly geen kwaliteitsolie....nem keikop hé? Kweethet..... Zoals de Stoffel zegt: Iedereen heeft recht op zijn eigen mening hé
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Poperingse roots!! Dur de comprenureDirk Pauwels schreef:Ik zei toch "whatever makes you happieeeeee keikop hé? Kweethet.....TOERBAARD schreef:ik moet stoffel bijtreden
die olie is gewoon gelijkwaardig,
geloof me maar!
mijn volgende remblokken liggen klaar-carbon lorraine-ook misschien niet goed genoeg?
tanken doe ik meestal bij esso -expres de goedkoopste pompen in de regio kempen en antwerpen - te goedkoop dus ook niet goed ???
Stoffel
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mar 2024, 19:02
- Woonplaats: ASSE
Re:IElektrion op de auto was ook Elektrion IN de auto.(CARLIER racing.)
Koppel!! schreef: ↑23 apr 2006, 01:35 YOO
Tja, wat is een "deftig" oliemerk, ik denk dat je eigenlijk een beetje kan stellen dat een merk dat niet of nooit in de racerij te vinden is, moeilijk kan stellen dat ze veel aan R&D doen, auto- en motoraces zijn nog altijd de beste manier om bep. kwaliteiten van olie te weten te komen.
Anderzijds, een merk zoals bv. Elektrion heeft (weliswaar als sponsor) ook een tijdje in de Belgische racescene gezeten, ik zeg wel als sponsor, want de wagen zelf reed met Castrol
En dat kan ik begrijpen als ik weet wat die olie met de motor van m'n R 19 16V heeft gedaan, 'k zal maar zeggen dat 'm daarna nooit meer gereden heeft
Ik heb vertrouwen in "grote" merken zoals Castrol, Mobile1, Shell, Esso, Elf e.d, en al die andere merken zoals Marly, Elektrion en consoorten, kweenie zulle, maar 't zal nooit in mijnen moto komen, mijn gedacht
Grtz, Philip!