Onderhoudsfactuur is niet verplicht ... Aankoopbonnen oliën en filters is voldoende voor als je zelf onderhoud uitvoert bijvoorbeeld. Dan heb je geen dealerfactuurV schreef:Km stand staat op het onderhoud factuur. Nog nooit problemen gehad.
Grtz V
![Neutral :-|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Moderator: GVN
Onderhoudsfactuur is niet verplicht ... Aankoopbonnen oliën en filters is voldoende voor als je zelf onderhoud uitvoert bijvoorbeeld. Dan heb je geen dealerfactuurV schreef:Km stand staat op het onderhoud factuur. Nog nooit problemen gehad.
Grtz V
Een kopie van de aankoopfactuur moet je er wel bij geven... en in geval een okkazie staan daar het aantal kilometers op.Aankoopbonnen oliën en filters is voldoende voor als je zelf onderhoud uitvoert bijvoorbeeld. Dan heb je geen dealerfactuur
In theorie is dat allemaal wel juist.Gerard L schreef:Heel simpel te bewijzen hoor.
Kilometerstand opvolgen...... en je dan op controle laten komen met je motor om de kilometerstand na te zien.
Ze kennen de afstand woon-werk, en dan is het rekeningetje gemakkelijk gemaakt.
Zo is dat.Als je CORRECT aangeeft kan je ALLES bewijzen. Als je begint te foefelen val je door de mand.
Eentje die ik ook ken van aan de toogEen vriendelijke heer heeft me haarfijn uitgelegd wat ik diende aan te geven " ... Welke ambetantenaar is me datte ...
Snap ik niet...Gerard L schreef: Ik gaf mijne Deauville aan..... hij is nog lang niet afgeschreven, maar toch reeds verkocht.
Nu koop ik een andere (R1200RT).
Op de belastingsaangifte van volgend jaar bereken ik gewoon het verschil tussen de nieuwe aangifte, en het bedrag dat de staat me onlangs terug betaalde. enz.....
Akkoord, maar ben van overtuiging als men alles correct aangeeft ze niet moeilijk doen. Nog nooit op controle moeten gaan.Nick schreef: Onderhoudsfactuur is niet verplicht ... Aankoopbonnen oliën en filters is voldoende voor als je zelf onderhoud uitvoert bijvoorbeeld. Dan heb je geen dealerfactuur
In punt 12 van de cirulaire moto'shla schreef:.......Waar staat geschreven in de wet dat het 5 jaar is voor een nieuwe?
.
+1hla schreef:ze babbelen veel en beloven nog meer maar doen meestal niets serieus en dat is meestal niet goed......
Klopt volledig en ondertussen schrijven ze hunne Porsche Panamera Hybryd verder af op 5 jaar en 130% , zonder er ooit elektrisch mee te rijden. Onze motoren verbruiken minder dan een auto , pakken minder plek in , zorgen voor minder file en staan niet onnodig te draaien in de file aan scholen enzo.hla schreef:......Een echte fiscalist boekhouder voor bedrijven, die begrijpen en geloven totaal niets van wat motars allemaal mogen en kunnen doen.
"klopt totaal niets van, dat KAN NIET!" zijn normale uitspraken.......
Er zijn er al verschillende die controle hadden , oa ikzelf. En als je facturen hebt om de boel te bewijzen en komt niet af met onrealistische getallen , valt dat wel mee zenne. Het feit dat er na controle geen probleem is en dat interne beroepszaken bij de fiscus gelijk krijgen , bewijst uw ongelijkhla schreef:....Gewoon doordoen zonder achterom kijken.
Ik zeg dit inderdaad al jaren, maar tot op heden heeft nog niemand mijn ongelijk kunnen bewijzen.
.........Diegene die de fiscale afschrijfproblemen hebben meegemaakt weten hoe het spel gespeeld wordt en zijn hun illusies kwijt!
Als u kiest voor de aftrek van uw werkelijke kosten, kunt u zowel uw motorfiets als uw beschermende motoruitrusting afschrijven. Een nieuwe motorfiets is in principe afschrijfbaar op 5 jaar, de uitrusting op 3 jaar. Degressief afschrijven is toegelaten.
Is nog steeds die van 2008-2009st1100 schreef:En in de infobrochure 'motorfiets' van de FOD finacien :
Die is te groot om hier te uploaden maar via Pm kan ik u die wel doorsturen.
Ben je zelfstandiger Of werknemer?st1100 schreef:....Maar sindsdien staat m’n motor op m’n belastingsbrief......