nieuw voor mij GT K 1600
Moderator: GVN
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
nieuw voor mij GT K 1600
Ik had een ducati multistrada 1200S , ik ga hem inruilen op een bmw k1600 GT bj 2012 en ongeveer 35000 km op de teller , zijn er zaken die ik speciaal in het oog moet houden als ik hem vrijdag ga ophalen ?
zaken waar er gekende problemen mee zijn en zaken waar men van zegt , als die eropzitten moet je hem laten staan ?
Dank bij voorbaat
zaken waar er gekende problemen mee zijn en zaken waar men van zegt , als die eropzitten moet je hem laten staan ?
Dank bij voorbaat
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Re: nieuw voor mij GT K 1600
de vorige duo en haar kroost??als die eropzitten moet je hem laten staan ?
sorry weinig verstand van een 1600 maar 't lijkt me een hele stap van den Duc naar de Bahnstormer
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Ik heb een 2013. Ik heb er nog geen problemen mee gehad dus kan ik niet veel tips geven over hetgeen kapot kan gaan. Ik veronderstel dat het reguliere onderhoud op tijd gedaan is en eventuele terugroepacties uitgevoerd zijn. Voor de rest eens kijken naar de algemene staat (banden, krassen, olieverlies, enz). Ook eens kijken of de radiator mooi proper is. Een vuile radiator kan problemen geven in warm weer. Is gekend bij de 1600's.
Bij sommige klakt de versnellingsbak nogal luid en er zijn mensen die daar niet kunnen mee leven. Ik heb er geen last van, ik rij altijd met oordoppen en muziek.
Voor de rest. Ik vind het nog altijd de meest fantastische motor die ik ooit gehad heb. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om een nieuwe 1600 te kopen maar ik lees dat de euro4 modellen veel minder leuk rijden (vooral kracht en gasrespons) dan de euro3.
Bij sommige klakt de versnellingsbak nogal luid en er zijn mensen die daar niet kunnen mee leven. Ik heb er geen last van, ik rij altijd met oordoppen en muziek.
Voor de rest. Ik vind het nog altijd de meest fantastische motor die ik ooit gehad heb. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om een nieuwe 1600 te kopen maar ik lees dat de euro4 modellen veel minder leuk rijden (vooral kracht en gasrespons) dan de euro3.
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Misschien heb ik pech gehad. Eind 2011 model 2012 gekocht... zalige machine (wanneer alles in orde is)
- knoppenwinkels links en rechts vervangen
- 2 waterpompen
- startproblemen (alsof je met een onvoldoende opgeladen batterij wilde starten) die nooit zijn opgelost geraakt. Verschillende keren voor binnen geweest, maar toen deed het probleem zich niet voor.
- deksel remolie lekt en vervangen
- probleem oververhitting zelf na grondig spoelen van radiator raakte niet opgelost.
- 0,5L olie op 2000km
Na 2 jaar verkocht wegens geen vertrouwen meer ... op iets minder dan 30k
Ik hoop dat jij meer geluk hebt en er veel plezier aan beleeft
- knoppenwinkels links en rechts vervangen
- 2 waterpompen
- startproblemen (alsof je met een onvoldoende opgeladen batterij wilde starten) die nooit zijn opgelost geraakt. Verschillende keren voor binnen geweest, maar toen deed het probleem zich niet voor.
- deksel remolie lekt en vervangen
- probleem oververhitting zelf na grondig spoelen van radiator raakte niet opgelost.
- 0,5L olie op 2000km
Na 2 jaar verkocht wegens geen vertrouwen meer ... op iets minder dan 30k
Ik hoop dat jij meer geluk hebt en er veel plezier aan beleeft
A Saint has a past... a Sinner has a future...
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Hallo
Ik rijd met het model 2012 en heeft nu een 80 000 km.
Positief: lange afstandsmotor, ruime zit ook voor een duo, zeer goede ergonomie, zeer krachtige motor (zowel vermogen als koppel), zeer goede remmen, meedraaiende koplamp is geen must maar best meegenomen, instelbaarheid vering, goede lichaamsbescherming, correct benzineverbruik, zeer betrouwbaar, rijdt als een sneltrein.
Negatief: luide versnellingsbak, soms storende lastwissel (eigen aan het model en niet schadelijk), koppeling vraagt gewenning maar daarna ok, dure optionele topkoffer, niet goedkoop in onderhoud, kortere ritten vragen meer attentie van de berijder
Ik ben een zeer tevreden GT rijder.
Groetjes
Ik rijd met het model 2012 en heeft nu een 80 000 km.
Positief: lange afstandsmotor, ruime zit ook voor een duo, zeer goede ergonomie, zeer krachtige motor (zowel vermogen als koppel), zeer goede remmen, meedraaiende koplamp is geen must maar best meegenomen, instelbaarheid vering, goede lichaamsbescherming, correct benzineverbruik, zeer betrouwbaar, rijdt als een sneltrein.
Negatief: luide versnellingsbak, soms storende lastwissel (eigen aan het model en niet schadelijk), koppeling vraagt gewenning maar daarna ok, dure optionele topkoffer, niet goedkoop in onderhoud, kortere ritten vragen meer attentie van de berijder
Ik ben een zeer tevreden GT rijder.
Groetjes
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Mijn K1600 GT is van 13-2-2012 en heeft nu 160.000 km gelopen.
Altijd onderhoud bij de dealer gehad (Keram).
Vele dingen gehad die het begaven.
Lekkend afsluitdekseltje
Lekkende waterpomp
Trillende linker spiegel
Multicontroller defect
Ruitmechanisme vernieuwd (speling)
Reset cruisecontrol defect
Stuurschakelaars links en rechts vernieuwd
Voorwiellagers kapot (66.000 km)
Cruisecontroleschakelaar defect
Radiateur vervangen (corrosie) 90.000 km – 5-12-2015
Ontluchtingsdop kardan vervangen (lekkage)
Draad zadelverwarming gebroken
Ruitmechanisme speling
Staafbobine cilinder 5 kapot
Drie kwart is onder garantie verholpen.
Positief aan de motor is de kracht, en het geluid en het benzineverbruik.
Negatief de versnellingsbak en de lastwissels reacties.
Voorlopig blijf ik er mee doorrijden.
Altijd onderhoud bij de dealer gehad (Keram).
Vele dingen gehad die het begaven.
Lekkend afsluitdekseltje
Lekkende waterpomp
Trillende linker spiegel
Multicontroller defect
Ruitmechanisme vernieuwd (speling)
Reset cruisecontrol defect
Stuurschakelaars links en rechts vernieuwd
Voorwiellagers kapot (66.000 km)
Cruisecontroleschakelaar defect
Radiateur vervangen (corrosie) 90.000 km – 5-12-2015
Ontluchtingsdop kardan vervangen (lekkage)
Draad zadelverwarming gebroken
Ruitmechanisme speling
Staafbobine cilinder 5 kapot
Drie kwart is onder garantie verholpen.
Positief aan de motor is de kracht, en het geluid en het benzineverbruik.
Negatief de versnellingsbak en de lastwissels reacties.
Voorlopig blijf ik er mee doorrijden.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Heb ook een model 2012 met 55.000km
preventief werd ooit in garantie vervangen:
oliepijlknop
waterpomp
knoppen zowel linker als rechterhandvat
voor de rest een heerlijke motor. Verbruik olie als ge begint te peren.
preventief werd ooit in garantie vervangen:
oliepijlknop
waterpomp
knoppen zowel linker als rechterhandvat
voor de rest een heerlijke motor. Verbruik olie als ge begint te peren.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Model 2014 gehad (verkocht 2016)
-Prachtige motor -zeer tevreden over geweest
-enkel probleem met starter gehad(nooit in panne gestaan)-3x starterkoppeling vervangen-derde keer vernieuwd onderdeel BMW en probleem opgelost.
-waarom geen volgende K1600 meer gekocht? verliefd geworden op de GSA
Voor de rest een dijk van een motor. Verkocht op ca 45.000km
-Prachtige motor -zeer tevreden over geweest
-enkel probleem met starter gehad(nooit in panne gestaan)-3x starterkoppeling vervangen-derde keer vernieuwd onderdeel BMW en probleem opgelost.
-waarom geen volgende K1600 meer gekocht? verliefd geworden op de GSA
Voor de rest een dijk van een motor. Verkocht op ca 45.000km
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Deze morgen vertrokken met de ducati multistrada en terug gekomen met een bmw k1600 GT
Motor is een bj 04/ 2012 en heeft 33000 km op de teller.
Motor is begin 2017 vanuit Frankrijk naar België gekomen , het onderhouds boekje is ingevuld zowel in F als in B
Hoe kan ik weten of hij nog steeds geknepen is of niet ?
Hij schakelt goed , rijd goed , geen probleem om neutraal te vinden
ben momenteel zo blij als een hond met 3 lullen
Motor is een bj 04/ 2012 en heeft 33000 km op de teller.
Motor is begin 2017 vanuit Frankrijk naar België gekomen , het onderhouds boekje is ingevuld zowel in F als in B
Hoe kan ik weten of hij nog steeds geknepen is of niet ?
Hij schakelt goed , rijd goed , geen probleem om neutraal te vinden
ben momenteel zo blij als een hond met 3 lullen
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Als ie uit Frankrijk komt is de kans heel groot dat ie geknepen is en gebleven is. Je kan langs de dealer om hem te laten uitlezen. Om zo uit de hand te voelen of ie geknepen is ligt moeilijker. Het verschil zit hem vooral in de hoge toeren. Je zou dus eens het kot open moeten zetten. Vanaf 5000-6000 gaat een open 1600 er heel hard vandoor en klinkt ie als een losgeslagen monster. Wel zeker zijn dat ze niet staan te flitsen want anders mag je al een tijdje te voet gaan.
Proficiat trouwens.
Proficiat trouwens.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
Re: nieuw voor mij GT K 1600
Ja dat weet ik dus niet , is toch al een jaar of 2 in B , zou kunnen dat de vorige het laten doen heeft ....Flat Twin Power schreef:Als ie uit Frankrijk komt is de kans heel groot dat ie geknepen is en gebleven is. Je kan langs de dealer om hem te laten uitlezen. Om zo uit de hand te voelen of ie geknepen is ligt moeilijker. Het verschil zit hem vooral in de hoge toeren. Je zou dus eens het kot open moeten zetten. Vanaf 5000-6000 gaat een open 1600 er heel hard vandoor en klinkt ie als een losgeslagen monster. Wel zeker zijn dat ze niet staan te flitsen want anders mag je al een tijdje te voet gaan.
Proficiat trouwens.
flitsers , ppff , ik wist niet dat er in west vlaanderen zoveel stonden , op de 6 maand dat ik hier woon hebben ze mij al 3x weten wonen
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan