TomTom Rider
Moderator: GVN
-
Bert Paffen
TomTom Rider
Goedemiddag,
ik ben in het bezit van een TomTom Rider (de motor variant van TomTom) , deze heb ik boven op mijn dashboard gemonteerd, dmv 2 gaatjes in het dashboard te boren.
de tomtom werkt met SD kaartjes, en ik heb er een origineel Rider kaartje bij gekregen met benelux erop.
Nu was het probleem dat ik, omdat ik vlak bij de grens woon, vaker duitsland in rijd dan belgie of luxemburg.
Nu heb ik van iemand de bestanden van meerdere Europeese maps ontvangen.
Ik heb dus nu alle bestanden die bij bijvoorbeeld duitsland of engeland nodig zijn.
Ook heb ik een 2GB sd kaart aangeschaft om alles op te plaatsen, mijn enige probleem is, dat is het toch niet aan het werken krijg. als ik de map info samen met de kopie van alle bestanden van het originele benelux kaartje zet, pakt hij duitsland niet, alleen benelux.
software om zoiets te installeren heb ik er niet bij.
kan iemand mij misschien hierbij helpen (Software of een andere manier waarop ik het wel werkend kan krijgen) ?
bvd.
Bert Paffen (BMW R 1150RT)
ik ben in het bezit van een TomTom Rider (de motor variant van TomTom) , deze heb ik boven op mijn dashboard gemonteerd, dmv 2 gaatjes in het dashboard te boren.
de tomtom werkt met SD kaartjes, en ik heb er een origineel Rider kaartje bij gekregen met benelux erop.
Nu was het probleem dat ik, omdat ik vlak bij de grens woon, vaker duitsland in rijd dan belgie of luxemburg.
Nu heb ik van iemand de bestanden van meerdere Europeese maps ontvangen.
Ik heb dus nu alle bestanden die bij bijvoorbeeld duitsland of engeland nodig zijn.
Ook heb ik een 2GB sd kaart aangeschaft om alles op te plaatsen, mijn enige probleem is, dat is het toch niet aan het werken krijg. als ik de map info samen met de kopie van alle bestanden van het originele benelux kaartje zet, pakt hij duitsland niet, alleen benelux.
software om zoiets te installeren heb ik er niet bij.
kan iemand mij misschien hierbij helpen (Software of een andere manier waarop ik het wel werkend kan krijgen) ?
bvd.
Bert Paffen (BMW R 1150RT)
-
Vin Diesel
Het probleem is heel simpel. Je moet een kaart kiezen via het menu. Er kan maar een kaart tegelijk gebruikt worden, Benelux of Duitsland.
Er zijn ook plus-kaarten. Bijvoorbeeld Benelux-plus is de Benelux samen met de hoofdwegen van Europa. Zo is er ook een van Duitsland.
Voor de kaarten heb je een code nodig, dus het is niet gezegd dat de gekopieerde kaarten werken.
Veel succes.
Er zijn ook plus-kaarten. Bijvoorbeeld Benelux-plus is de Benelux samen met de hoofdwegen van Europa. Zo is er ook een van Duitsland.
Voor de kaarten heb je een code nodig, dus het is niet gezegd dat de gekopieerde kaarten werken.
Veel succes.
-
TheViking
- Contacteer:
Ach wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben.
'k Heb eens LANG moeten zoeken naar een hotelleke net over de grens met Duitsland maar via België bereikbaar.
Hoe die Rider werkt weet ik niet maar op PDA moet je inderdaad ook manueel vertellen welke kaart hij moet gebruiken.
K.
'k Heb eens LANG moeten zoeken naar een hotelleke net over de grens met Duitsland maar via België bereikbaar.
Hoe die Rider werkt weet ik niet maar op PDA moet je inderdaad ook manueel vertellen welke kaart hij moet gebruiken.
K.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Niet echt akkoord: je kan meerdere kaarten op een SD geheugenkaart zetten en toch wel grensoverschrijdend werken. Zo zijn we in de eerste week van de paasvakantie naar Frankrijk getrokken met de TTrider. Vanuit Hechtel gaf ie al heel mooi aan hoe we moesten rijden (kortste weg) naar een stuk in Frankrijk. Geweldig mooie wegen gehad met soms een uur rijden zonder tegenliggersHet probleem is heel simpel. Je moet een kaart kiezen via het menu. Er kan maar een kaart tegelijk gebruikt worden, Benelux of Duitsland.
vive la France !
R1150RT 10/2004
En dat verhaal van de plus-kaarten dan?Rikkes schreef:Niet echt akkoord: je kan meerdere kaarten op een SD geheugenkaart zetten en toch wel grensoverschrijdend werken. Zo zijn we in de eerste week van de paasvakantie naar Frankrijk getrokken met de TTrider. Vanuit Hechtel gaf ie al heel mooi aan hoe we moesten rijden (kortste weg) naar een stuk in Frankrijk. Geweldig mooie wegen gehad met soms een uur rijden zonder tegenliggersHet probleem is heel simpel. Je moet een kaart kiezen via het menu. Er kan maar een kaart tegelijk gebruikt worden, Benelux of Duitsland.![]()
vive la France !
-
Vin Diesel
Even duidelijk maken :
Je hebt verschillende kaarten van landen zoals :
Benelux
Duitsland
Frankrijk
Italië
... etc
We zullen zeggen dat dit de basiskaarten zijn.
Van deze basiskaarten heb je ook nog "plus" versies.
De basiskaarten zijn gedetailleerd tot op straat niveau
De "plus" versies hebben daar boven op nog eens het hele wegennet ( tot en met "N"-wegen, geen straten ) en grote agglomeraties van Europa.
Concreet wil dit zeggen dat als je bv een Duitsland-plus kaart installeert je geen straten kunt zien in de overige landen, maar je kunt nog altijd navigeren naar eender welke "grote" bestemming binnen Europa en tot een welbepaalde straat in Duitsland.
Wanneer je echter een basiskaart Duistland installeert en je wil vanuit België navigeren, dan zal de TTR je mededelen dat je buiten de kaart zit en het niet mogelijk is een route aan te maken.
Tenzij je de laatste nieuwe SD kaart voor Europa aankoopt van TomTom, zul je nog altijd van basiskaart moeten wisselen bij het overschrijden van een landsgrens. Het aantal basiskaarten of "plus" kaarten dat je op een gewone SD kaart kunt krijgen is alleen beperkt door het geheugen van die SD kaart.
Je hebt verschillende kaarten van landen zoals :
Benelux
Duitsland
Frankrijk
Italië
... etc
We zullen zeggen dat dit de basiskaarten zijn.
Van deze basiskaarten heb je ook nog "plus" versies.
De basiskaarten zijn gedetailleerd tot op straat niveau
De "plus" versies hebben daar boven op nog eens het hele wegennet ( tot en met "N"-wegen, geen straten ) en grote agglomeraties van Europa.
Concreet wil dit zeggen dat als je bv een Duitsland-plus kaart installeert je geen straten kunt zien in de overige landen, maar je kunt nog altijd navigeren naar eender welke "grote" bestemming binnen Europa en tot een welbepaalde straat in Duitsland.
Wanneer je echter een basiskaart Duistland installeert en je wil vanuit België navigeren, dan zal de TTR je mededelen dat je buiten de kaart zit en het niet mogelijk is een route aan te maken.
Tenzij je de laatste nieuwe SD kaart voor Europa aankoopt van TomTom, zul je nog altijd van basiskaart moeten wisselen bij het overschrijden van een landsgrens. Het aantal basiskaarten of "plus" kaarten dat je op een gewone SD kaart kunt krijgen is alleen beperkt door het geheugen van die SD kaart.
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
-
dirk bruijns
- Contacteer:
dirk bruijns schreef:Bij het lezen van deze topic overviel me plots deze gedachte : "wat ben ik blij dat ik Garmin heb gekozen".
Foei Dirk... Ook Garmin heeft zijn up's en down's....
Ik ben blij dat ik voor Tomtom heb gekozen, en niet omdat de Garmin het soms ook laat afweten, maar omdat ik er tevreden over ben.
Als iemand problemen heeft met een GS, of LT.... zeg je toch ook niet...
'Ik ben blij dat ik een rt heb gekozen'
-
Vin Diesel
Misschien eens het Nederlands GPS forum (http://forum.gps.nl) lezen. Het is nochthans een Nederlands produkt, en toch staan ze niet te springen om hem te kopen....Ik sprak vorige week iemand, die werkt bij een service-centrum, waar ze veel (volgens hem veel te veel) TomToms in reparatie krijgen. En dan met name de 300 en de 700. Hij zou er zelf zeker nooit een kopen . . .
Dit ter info.
Please don't kill the messenger
Gr.P@ul
Laatst gewijzigd door P@ul op 29 apr 2006, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Motorcycle always a trusty friend
akkoord.... als tomtom gebruiker geef ik dit toe.kine schreef:Volgens mij is er één nadeel aan de tom tom rider en dat is het ontbreken van een luidspreker voor als je hem in de wagen wilt gebruiken.
Ik rij in de wagen met het basisoortje. Zit wel comfortabel en uitstekend te volgen als bestuurder.
Voordeel daarentegen voor de passagiers is dat ze steeds naar de radio kunnen blijven luisteren en niet gestoord worden door het aangeven van de richtingen...
Elk zijn smaak natuurlijk
-
dirk bruijns
- Contacteer: