Banden K1200RS
Moderator: GVN
Banden K1200RS
ik heb een tweedehandse K1200RS gekocht van 2003, en zag dat de achterband na 9000 km in het midden aan het wegslijten is. De achterband is ook een extra brede band. Heeft iemand een idee wanneer juist de band moet vervangen worden ?
-
BikerYhope!
Zonder maatgevend te willen zijn...
Zonder te willen beweren dat mijn bandenverbruik maatgevend is,
wil ik - als je er wat aan hebt - mijn ervaringen graag met je delen:
Toevallig is er vandaag bij een km-stand van 27.600 voor de 3de keer een achterband op m'n K1200GT gelegd. Da's dus 9000 km per band. Ik rijd met de band waarmee m'n motor door BMW is afgeleverd: een Michelin. Dit is geen sportieve (zachte) "plakband" met super veel grip, maar een band die net ietsje harder is en langer mee gaat.
Om je een idee te geven van mijn rijstijl (ook erg bepalend): afgelopen seizoen had ik tijdens een 3-daagse rit door de Benelux een bezineverbruik van slechts 1:19 (=geen typefout).
Ik heb een BMW-dealer wel eens horen zeggen dat hij politiemotoren elke 5000 km weer terugziet voor nieuwe banden. Die rijden op sportieve banden en trekken nogal eens een sprintje.
Ik laat m'n dealer regelmatig m'n banden controleren, maar ik heb begrepen dat je zelf aan de hand van een merkteken in het profiel van de band kunt nagaan of hij te kaal is.
Geen idee, wat "de gemiddelde rijder" voor een bandenverbruik heeft. Zou wel leuk zijn om te weten...
Toevallig is er vandaag bij een km-stand van 27.600 voor de 3de keer een achterband op m'n K1200GT gelegd. Da's dus 9000 km per band. Ik rijd met de band waarmee m'n motor door BMW is afgeleverd: een Michelin. Dit is geen sportieve (zachte) "plakband" met super veel grip, maar een band die net ietsje harder is en langer mee gaat.
Om je een idee te geven van mijn rijstijl (ook erg bepalend): afgelopen seizoen had ik tijdens een 3-daagse rit door de Benelux een bezineverbruik van slechts 1:19 (=geen typefout).
Ik heb een BMW-dealer wel eens horen zeggen dat hij politiemotoren elke 5000 km weer terugziet voor nieuwe banden. Die rijden op sportieve banden en trekken nogal eens een sprintje.
Geen idee, wat "de gemiddelde rijder" voor een bandenverbruik heeft. Zou wel leuk zijn om te weten...
banden K1200RS
Bedankt , zal er dus binnenkort aanzitten dus zo te horen , bandentype is voor mij nog een beetje een raadsel , daar ik vroeger met een 1150RT reed . Mijn rijstel is wel niet sportief en ben ook niet zo een zware , een éénzitter bovendien. Is die mezzler roadtec Z6 dan echt zo goed voor mijn rijstijl , of is een ander type beter. alvast bedankt voor de respons
-
BikerYhope!
Oef!
16.000 met ene band?!
Hoe doe je da
en hoever rijd je ze dan op ofwel hoeveel mm profiel heb je dan nog over:?:
-
Jo De Paepe
Tip: er is HIER klikken een aparte rubriek voor banden in dit forum
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
kilometervreters
ik weet niet hoe jullie het doen, maar met mijn K1200RS heb ik zowel met BT020, ME4 en Me6 met moeite 9.000 km. Hoe doen jullie het om die 13.000 en 15.000 km te halen met een band?
Re: kilometervreters
Eenvoudig : op 14000km denken "ik moet nieuwe banden steken" en dan mij nog 2000km lang afvragen dewelke...Luc D'hondt schreef:ik weet niet hoe jullie het doen, maar met mijn K1200RS heb ik zowel met BT020, ME4 en Me6 met moeite 9.000 km. Hoe doen jullie het om die 13.000 en 15.000 km te halen met een band?
Ik weet het niet. Ik heb mijn moto gekocht met 4200km op de teller, dus ga ik ervan uit dat dat de originele banden waren, en op 16325km (februari 2006) vervangen.
En dat was eigenlijk wat te laat!
Die BT020's bevallen mij wel. (heb er nu, 2 maanden later, nog net geen 4000km mee gereden)
K1200RS alias "The Yellow Cab"
Hangt allemaal erg af van het soort verkeer je doet. Lange woon-werktrajecten waar je niet voortdurend door de bochten scheurt, een veel optrekt+remt doen een band langer meegaan. Doe ook 15.000 km met set BT020. Vooraan kan ie nog even mee, achteraan is ie midden bijna aan het minimum. Nadeel van snelweg is ook hoger gemiddeld verbruik, ttz toch met mijn rijstijl 
-
YOwan
Rij ook met K12RS en doe ongeveer tussen de 10 en 12000 km. met mijn banden. Rij volgens mijzelf tamelijk normaal (= toeristisch volgens de ene, sportief volgens de andere
). Welk merk en/of type je er op legt : het 'gevoel' zit grotendeels 'tussen de oren'.
suc6 ermee
cu soon, doeiij
suc6 ermee
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!