GS1200 kruissnelheid
Moderator: GVN
GS1200 kruissnelheid
Hi Gser's,
Ik begin er aan te denken mijn RT om te wisselen voor een GS 1200. Ik ga echter regelmatig op reis en ben een beetje bang voor de mindere windbescherming op de autostrade. Wat is zo ongeveer een aangename kruissnelheid van de GS ? Ik probeer zoveel mogelijk de autosnelwegen te mijden maar soms moet je es een dagske kilometers malen om ergens te geraken. Kan je met de 1200 op een aangename manier (lawaai, turbulentie) een hele dag 130 aanhouden ? Ik ben van plan te testrijden maar zo'n lange duur ritten kan je dan moeilijk doen. Zijn er hier die de vergelijking met de RT kunnen maken ? Greetz.. en merci
Ik begin er aan te denken mijn RT om te wisselen voor een GS 1200. Ik ga echter regelmatig op reis en ben een beetje bang voor de mindere windbescherming op de autostrade. Wat is zo ongeveer een aangename kruissnelheid van de GS ? Ik probeer zoveel mogelijk de autosnelwegen te mijden maar soms moet je es een dagske kilometers malen om ergens te geraken. Kan je met de 1200 op een aangename manier (lawaai, turbulentie) een hele dag 130 aanhouden ? Ik ben van plan te testrijden maar zo'n lange duur ritten kan je dan moeilijk doen. Zijn er hier die de vergelijking met de RT kunnen maken ? Greetz.. en merci
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
op een GSA staat een grotere ruit en is de been bescherming breder
daardoor vang je minder wind dan op een gewone GS
testrijden is volgens mij de boodschap
daardoor vang je minder wind dan op een gewone GS
testrijden is volgens mij de boodschap
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
De windbescherming op de 12GS valt best mee. 130 (en meer) aanhouden geeft geen enkel probleem. Ik kwam van een RT, en het viel echt wel mee. Alleen bij regen merk je meer verschil: natte knieen en laarzen. Op mijn huidige GSA zijn enkel mijn voeten nog nat, en (raar maar waar), mijn linker bil.
Echter vergeet de andere verschillen niet !! (veel belangrijker) Je hebt gewoon meer fun. De GS is gewoon stukken speelser ... Vroeger reed ik met de motor (RT), nu "speel" ik meer ...
De meerprijs voor de GSA is ook het overwegen waard omdat deze nog meer bescherming biedt: hoger windscherm, bredere tank en de "zijflappen" houden regen en wind goed opzij ...
Echter vergeet de andere verschillen niet !! (veel belangrijker) Je hebt gewoon meer fun. De GS is gewoon stukken speelser ... Vroeger reed ik met de motor (RT), nu "speel" ik meer ...
De meerprijs voor de GSA is ook het overwegen waard omdat deze nog meer bescherming biedt: hoger windscherm, bredere tank en de "zijflappen" houden regen en wind goed opzij ...
kruissnelheid
130 à 140 km/u is perfect haalbaar als kruissnelheid
ben vorig jaar op vakantie geweest, goed bepakt en bezakt én passagier
twee dagen na elkaar ruim 1100 km gereden, moeiteloos
mvg
khwb
ben vorig jaar op vakantie geweest, goed bepakt en bezakt én passagier
twee dagen na elkaar ruim 1100 km gereden, moeiteloos
mvg
khwb
Re: kruissnelheid
JE kan 160 aanhouden als je bepakt en bezakt zijt..khwb851 schreef:130 à 140 km/u is perfect haalbaar als kruissnelheid
ben vorig jaar op vakantie geweest, goed bepakt en bezakt én passagier
twee dagen na elkaar ruim 1100 km gereden, moeiteloos
mvg
khwb
ook 1200 km op een dag gedaan. (Bratislava - huis)
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 14:42
- Locatie: La douce France
- Contacteer:
Al twee jaar achter elkaar Provence en terug op een uurtje of tien, bakske leeg bakske vol en vooruit, geen enkel probleem. Er zit natuurlijk wel wat meer leven in ne GS maar dat maakt het nu net zo leuk.
'kZou zeggen geen appelen met peren vergelijken.
Oh ja en als het regent dan ziet ge er niet uit en uwe GS ook niet , maar ik heb hier al gelezen dat ne GS vuil "MOET" zijn.
Al bij al ik heb het mij nog gene moment beklaagt, tijdens een weekje Normandië vorig jaar met vrienden nog eens omgeruild met ne R1150RT, neen dank je, was blij terug op mijne traktor te zitten.
Succes met je keuze en tot in den draai....
'kZou zeggen geen appelen met peren vergelijken.
Oh ja en als het regent dan ziet ge er niet uit en uwe GS ook niet , maar ik heb hier al gelezen dat ne GS vuil "MOET" zijn.
Al bij al ik heb het mij nog gene moment beklaagt, tijdens een weekje Normandië vorig jaar met vrienden nog eens omgeruild met ne R1150RT, neen dank je, was blij terug op mijne traktor te zitten.
Succes met je keuze en tot in den draai....
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
Back to basics...
OK mannen bedankt voor de info. Klinkt allemaal positief. Een testrit zal moeten beslissen.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 14:42
- Locatie: La douce France
- Contacteer:
Ook ik was gecharmeerd door de GS.
Inmiddels heb ik al 2 testritten met een GS1200 achter de rug.
Ik ben wat teleurgesteld.
Naar mijn smaak en voorkeur is de RT gewoon completer en leuker. Vooral de bescherming is een minpunt.
Zo zie je maar.
Ik ga wel ooit nog eens de GSA proberen.
Inmiddels heb ik al 2 testritten met een GS1200 achter de rug.
Ik ben wat teleurgesteld.
Naar mijn smaak en voorkeur is de RT gewoon completer en leuker. Vooral de bescherming is een minpunt.
Zo zie je maar.
Ik ga wel ooit nog eens de GSA proberen.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola