Nu was er zon, maar heb ik condensvlek op mijn 2720

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Nu was er zon, maar heb ik condensvlek op mijn 2720

Bericht door Boskrabber »

De voorbije week tweemaal de volle zon lang op mijn scherm van de 2720 gehad en lap een ovale condensatie-vlek van 2cm op 7cm in het midden van het scherm. Het rotte is als de zon op het scherm zit, men niets ziet onder die vlek, na drie kwartier eindelijk de vlek opgelost.

Van de 2610 had ik al gehoord dat er condensatie was, maar ik had gedacht dat ze dat al zouden opgelost hebben met de 2720. Niet dus
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ha de mannen van Biggenhaat

volgens Garmin USA gaat het om vocht dat bij de produktie in het toestel geraakt is (luchtvochtigheid)

Wat je kan doen:
zet je 2720 op zijn beanbag
buig hem naar voor
dan zie je achteraan in het verschuifbaar deel van je houder 4 kleine gaatjes vrijkomen, langs daar kan vocht er uit, maar er niet in.
bewaar je GPS zo op een droge plaats

helpt deze remedie niet... dan is er nog de garantie die dit probleem volledig dekt.

Groetjes

Fluppie
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

In Februari Z-Spanje gereden, temperaturen van -5 tot +25 zon, sneeuw, regen kortom alle omstandigheden. Dit fenomeen nog niet gehad, hopende dat het zo blijft.
Grtz, Fred.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=7265
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Hallo Fred,

je hebt het niet, dus zal het niet meer komen, en voor boskrabber, als je hem terugbrengt naar je dealer, fototje meenemen.

Fluppie
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

Thanks Fluppie,
Ik kan het missen gelijk de Quest 2 !
Fred.
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Verleden tijd , ik zou zelfs zeggen, voltooid verleden tijd.

Fluppie
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Bij mij was ook alles ok totdat de zon goed op het scherm scheen.

Die 4 gaatjes gezien en hopelijk betert het.

Bedankt
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Je hebt het nooit in de auto, en alleen als de zon schijnt.
Eventueel sluit je hem op in een plastiek zak, met een pakje vochtabsorberende korrels, zoveel mogelijk lucht uit de zak verwijderen


Fluppie
Sven-GS
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 nov 2005, 23:18
Locatie: Maldegem-Kleit

Bericht door Sven-GS »

Ja, we hebben deze week ook een eerste toestel weer gehad van een klant, met een overdereven grote condensvlek. toestel is opgestuurd, en zal omgeruild worden in garantie. Is wel geen automatisme, bij dit vochtprobleem. Want zoals gezecht kan het vaak opgelost worden, door het toestel te laten ontluchten via de gaatjes aan de achterkant, zoals hier eerder beschreven.
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
Sven-GS
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 nov 2005, 23:18
Locatie: Maldegem-Kleit

Bericht door Sven-GS »

Ja, we hebben deze week ook een eerste toestel weer gehad van een klant, met een overdereven grote condensvlek. toestel is opgestuurd, en zal omgeruild worden in garantie. Is wel geen automatisme, bij dit vochtprobleem. Want zoals gezecht kan het vaak opgelost worden, door het toestel te laten ontluchten via de gaatjes aan de achterkant, zoals hier eerder beschreven.
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Sven-GS schreef:Ja, we hebben deze week ook een eerste toestel weer gehad van een klant, met een overdereven grote condensvlek. toestel is opgestuurd, en zal omgeruild worden in garantie. Is wel geen automatisme, bij dit vochtprobleem. Want zoals gezecht kan het vaak opgelost worden, door het toestel te laten ontluchten via de gaatjes aan de achterkant, zoals hier eerder beschreven.
Sven,
Zorg dat bij mij het vocht er uit is hé.
Ik kom er deze week om. :wink:

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jan f
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 mar 2006, 19:51
Locatie: Baal vl-brabant

Bericht door jan f »

ik had hetzelde probleem als Boskrabber en ben hem nu ook aan het verluchten,afwachten. fluppie bedankt voor den tip.
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Sven-GS schreef:Ja, we hebben deze week ook een eerste toestel weer gehad van een klant, met een overdereven grote condensvlek. toestel is opgestuurd, en zal omgeruild worden in garantie. Is wel geen automatisme, bij dit vochtprobleem. Want zoals gezecht kan het vaak opgelost worden, door het toestel te laten ontluchten via de gaatjes aan de achterkant, zoals hier eerder beschreven.
Dat zal wel wat duren zeker, vooraleer het in orde komt. Zo'n vier kleine gaatjes achteraan voor zo'n grote vlek vooraan.
Nog een geluk dat het alleen gebeurt als de zon er vol op schijnt.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Plaats reactie