Motard is man, arbeider en gaat naar de veertig
Moderator: GVN
Motard is man, arbeider en gaat naar de veertig
De motorrijder als lichtjes gezette arbeider van omstreeks veertig die niet buitenkomt met een machine onder de 1.000 cc. Een enquête bevestigt alle clichés.
Tussen maart en september vorig jaar werden 1.021 motorrijders bevraagd aan benzinestations. Uit de rondvraag kun je een profiel distilleren van de Vlaamse motorrijder. Negen op de tien zijn mannen. De meeste zijn dertigers en veertigers. 52 procent zijn arbeiders. Bij de heren rijdt bijna de helft met een machine boven de 1.000 cc. De typische motard is dus een mannelijke arbeider van rond de veertig jaar.
,,Helaas, alle clichés worden bevestigd'', moest Vlaams minister van Mobiliteit, Kathleen Van Brempt (SP.A) tot haar spijt vaststellen. Van de mannelijke motards zegt net geen vijfde de motor ook te gebruiken om naar het werk te rijden. Bij de vrouwen is dat slechts 6 procent. De volledige resultaten van de enquête verschijnen op 2 mei op de website http://www.imob.uhasselt.be. Ook al zijn ze graag stoer, de motorrijders gelden als de meest kwetsbare weggebruiker. Ze maken 1,1 procent van het verkeer uit maar tekenen voor 11,8 van de verkeersdoden. In 70 procent van de botsingen tussen auto's en motoren verklaart de autobestuurder de motor niet gezien te hebben. Het BIVV start daarom het tweede deel van de campagne ,,Verlies motorrijders niet uit het oog''.
,,Dit is een positieve campagne. Wat niet wegneemt dat de motorrijders met een attitudeprobleem rond snelheid zitten. Er komen dus ook politiecontroles'', waarschuwt federaal minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (SP.A). Verder brengt het BIVV de brochure ,,Open vizier op veilig motorrijden'' uit. Daarin staat uitleg over de wegkapiteins of het rijden in files.
bron : http://www.gentenaar.be/Article/Detail. ... D=G3JRCLSI
Tussen maart en september vorig jaar werden 1.021 motorrijders bevraagd aan benzinestations. Uit de rondvraag kun je een profiel distilleren van de Vlaamse motorrijder. Negen op de tien zijn mannen. De meeste zijn dertigers en veertigers. 52 procent zijn arbeiders. Bij de heren rijdt bijna de helft met een machine boven de 1.000 cc. De typische motard is dus een mannelijke arbeider van rond de veertig jaar.
,,Helaas, alle clichés worden bevestigd'', moest Vlaams minister van Mobiliteit, Kathleen Van Brempt (SP.A) tot haar spijt vaststellen. Van de mannelijke motards zegt net geen vijfde de motor ook te gebruiken om naar het werk te rijden. Bij de vrouwen is dat slechts 6 procent. De volledige resultaten van de enquête verschijnen op 2 mei op de website http://www.imob.uhasselt.be. Ook al zijn ze graag stoer, de motorrijders gelden als de meest kwetsbare weggebruiker. Ze maken 1,1 procent van het verkeer uit maar tekenen voor 11,8 van de verkeersdoden. In 70 procent van de botsingen tussen auto's en motoren verklaart de autobestuurder de motor niet gezien te hebben. Het BIVV start daarom het tweede deel van de campagne ,,Verlies motorrijders niet uit het oog''.
,,Dit is een positieve campagne. Wat niet wegneemt dat de motorrijders met een attitudeprobleem rond snelheid zitten. Er komen dus ook politiecontroles'', waarschuwt federaal minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (SP.A). Verder brengt het BIVV de brochure ,,Open vizier op veilig motorrijden'' uit. Daarin staat uitleg over de wegkapiteins of het rijden in files.
bron : http://www.gentenaar.be/Article/Detail. ... D=G3JRCLSI
En hier vind je het persbericht:
http://www.mobielvlaanderen.be/persberi ... php?id=146
http://www.mobielvlaanderen.be/persberi ... php?id=146
2 van jouw kaliber evenaren het profielXavier schreef:Rijd heel het jaar door, maar ik ben niet bevraagd...wellicht verhindert het rijbereik van mijn RT-ke meerdere tankstops.![]()
Ik ben weer een buitenbeentje als 20-er op een RTKathleen mag altijd eens achterop
want het zou de enige sos zijn die ik in mijn buurt verdraag
Er zijn in jou stad toch knapper sossen zulle!
Ik ben ook niet bevraagd geweest en voldoe maar voor de helft aan het profiel, ben geen arbeider!
Stoffel
Buiten het probleem met de snelheid, beantwoord ik volledig aan het profiel zoals opgegeven.
Ik heb Kathleen al een paar keer persoonlijk ontmoet en moet zeggen dat het een toffe en joviale madam is die zelf uit een arbeidersgezin komt.
Haar vader was Ceelbaas ( ploegbaas ) aan de Antwerpse haven.
Ik heb Kathleen al een paar keer persoonlijk ontmoet en moet zeggen dat het een toffe en joviale madam is die zelf uit een arbeidersgezin komt.
Haar vader was Ceelbaas ( ploegbaas ) aan de Antwerpse haven.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
hla
- Contacteer:
Ik geloof niet in dergelijke statestieken.
1021 mensen ondervraagt op ........ Met hoeveel motars zijn we in België
Als 500 man van de 1000 aan een profiel beantwoorden, dan zou dit theoretische een goede richtwaarde moeten zijn voor de totale bevolking.
Alleen teld dit maar indien het aantal gevraagde personen een voldoende groot percentage uitmaakt van de werkelijke hoeveelheid.
Met vragen aan 5 of 10% van de betrokken groep kun je niets bewijzen.
Enquêtes bewijzen meestal wat ze WILLEN bewijzen, en dat stemt niet veel overeen met de werkelijkheid.
Ik geloof er dus niets van
1021 mensen ondervraagt op ........ Met hoeveel motars zijn we in België
Als 500 man van de 1000 aan een profiel beantwoorden, dan zou dit theoretische een goede richtwaarde moeten zijn voor de totale bevolking.
Alleen teld dit maar indien het aantal gevraagde personen een voldoende groot percentage uitmaakt van de werkelijke hoeveelheid.
Met vragen aan 5 of 10% van de betrokken groep kun je niets bewijzen.
Enquêtes bewijzen meestal wat ze WILLEN bewijzen, en dat stemt niet veel overeen met de werkelijkheid.
Ik geloof er dus niets van
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
Flat Twin Power
enquetes zijn de ideale manier om iets te laten uitschijnen op de manier die men van voorop heeft vastgelegd.
maw de resultaten worden al op voorhand voor het grootste gedeelte bepaald.
en hoe kleiner het ondervraagde percentage van de doelgroep, hoe makkelijker men de resultaten kan manipuleren.
ik zie dit soort artikels dus gewoon als bladvulling.
naar mijn eigen mening gebeurt dit soort manipulatie in tal van 'oncontroleerbare' activiteiten, zoals allerhande verkiezingen bijvoorbeeld.
zo ook in tv shows waar de kijker kan 'meebeslissen' via sms. wie gaat dat in werkelijkheid controleren? de gerechtsdeurwaarder zal er wel bij zitten, maar dat is ook maar een mens hé?
ieder zijn idee, dus ik het mijne...
maw de resultaten worden al op voorhand voor het grootste gedeelte bepaald.
en hoe kleiner het ondervraagde percentage van de doelgroep, hoe makkelijker men de resultaten kan manipuleren.
ik zie dit soort artikels dus gewoon als bladvulling.
naar mijn eigen mening gebeurt dit soort manipulatie in tal van 'oncontroleerbare' activiteiten, zoals allerhande verkiezingen bijvoorbeeld.
zo ook in tv shows waar de kijker kan 'meebeslissen' via sms. wie gaat dat in werkelijkheid controleren? de gerechtsdeurwaarder zal er wel bij zitten, maar dat is ook maar een mens hé?
ieder zijn idee, dus ik het mijne...
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
Flat Twin Power
-
Iron Gonzo
kunnen we geen protest brief sturen
wie dat deze pol gedaan heeft zit er volgens mij serieus naast
wie dat deze pol gedaan heeft zit er volgens mij serieus naast
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Boskrabber
Die poll heeft als resultaat iets wat voor iedereen een klein beetje past. Ne moto van 1000cc of meer, kan ik toch niet aan doen dat BMW zo ene van 1200cc maakt. Dat ik man ben, kan ik ook niets aan doen, tenzij met een geslachtsoperatie.
De gemiddelde leeftijd ben ik al lang gepasseerd, kan ik ook niet terug draaien en werken moet ik al jaren niet meer doen.
Zodus die poll trekt op geen kl.ten
De gemiddelde leeftijd ben ik al lang gepasseerd, kan ik ook niet terug draaien en werken moet ik al jaren niet meer doen.
Zodus die poll trekt op geen kl.ten
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Uit het rapport:
Dit onderzoek werd uitgevoerd door de Motorcycle Action Group (MAG) die instonden voor de bevraging van 1000 motorrijders en het Instituut voor Mobiliteit van de Universiteit Hasselt die de resultaten hebben verwerkt. Het uiteindelijke rapport kwam tot stand door de medewerking van de Motorcycle Action Group, medewerkers van de Mobiliteitscel van het Departement Leefmilieu en Infrastructuur van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap en het kabinet van minster Van Brempt.
Voor zij die een mailke willen sturen....
Instituut voor Mobiliteit (IMOB)
Universiteit Hasselt
E-mail: imob@uhasselt.be
Dit onderzoek werd uitgevoerd door de Motorcycle Action Group (MAG) die instonden voor de bevraging van 1000 motorrijders en het Instituut voor Mobiliteit van de Universiteit Hasselt die de resultaten hebben verwerkt. Het uiteindelijke rapport kwam tot stand door de medewerking van de Motorcycle Action Group, medewerkers van de Mobiliteitscel van het Departement Leefmilieu en Infrastructuur van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap en het kabinet van minster Van Brempt.
Voor zij die een mailke willen sturen....
Instituut voor Mobiliteit (IMOB)
Universiteit Hasselt
E-mail: imob@uhasselt.be
Wie gelooft dit hier?

en deze conlusie
In vergelijking met de resultaten van het onderzoek verplaatsingsgedrag Vlaanderen gebruiken de motorrijders in de onderzochte steekproef het openbaar vervoer minder als dagelijks vervoermiddel. Het dagelijks gebruik van de fiets scoort met 7% (tegenover 25%) heel laag t.o.v. de respondenten uit het onderzoek verplaatsingsgedrag. Er is bijna geen verschil in het gebruik van de auto. Voor het wekelijks gebruik worden de verschillen kleiner voor het gebruik van de auto en de fiets. Het wekelijks gebruik van het openbaar vervoer verschilt sterk tussen onze steekproef (2%) en de resultaten van het onderzoek verplaatsingsgedrag Vlaanderen (9%). Hieruit kan besloten worden dat motorrijders even vaak dan gemiddeld de auto gebruiken, maar beduidend minder vaak fietsen of het openbaar vervoer nemen
Wees blij dat je niet gemiddeld bent - als iedereen gemiddeld zou zijn zou de wereld er nogal saai uitzien mijn gedacht. Wiskundig is het gemiddelde de optelsom van alle individuen gedeeld door hun aantal. Het is dus een theoretische waarde.
Zie het zo - als je met uw ene voet in een emmer ijswater bij 0 °C staat en met uw andere voet in een emmer met water van 60 °C dan sta je dus met uw voeten in water van gemiddeld 30 °C wat u een confortabel gevoel zou moeten geven. Maar in realiteit is dat dus niet zo.
Enfin, ik ben blij dat ik geen grijze muis ben en niet op de top van de gauss-curve zit.
Zie het zo - als je met uw ene voet in een emmer ijswater bij 0 °C staat en met uw andere voet in een emmer met water van 60 °C dan sta je dus met uw voeten in water van gemiddeld 30 °C wat u een confortabel gevoel zou moeten geven. Maar in realiteit is dat dus niet zo.
Enfin, ik ben blij dat ik geen grijze muis ben en niet op de top van de gauss-curve zit.
Toch beleefd en pseudo-wetenschappelijk hoe ze het hier stellen. Op het forum van de Hobbyist werd het even anders verwoord:"BMW, een ouwe-lullen-motor?"
En niemand die hier boos van werd. Natuurlijk, na een zekere leeftijd wordt men zo snel niet meer boos

Met dank aan de jonge rakkers, die ons gemiddelde toch nog een beetje naar beneden halen...
Met dank aan de jonge rakkers, die ons gemiddelde toch nog een beetje naar beneden halen...
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Campi schreef:'t Is graag gedaan...Met dank aan de jonge rakkers, die ons gemiddelde toch nog een beetje naar beneden halen
Geen probleem om mijn steentje hiertoe bij te dragen (34j)
Maar als we voort gaan doen met zulke post, dan wordt het hier een datingsite.... mss een tip voor een nieuw topic...
Beemerman zoekt Beemervrouw om samen met de beemer te gaan beemeren op beemertreffens, beemerforumritten, en beemerbijeenkomsten.
Voor beemerfoto, klik op het beemerlogo..
PS; indien geen beemer, gelieve zicht te onthouden en op het rijstkokerforum gaan zoeken