we zijn terug van de vogezen sinds gisteren en ik heb zojuist de banden van mijn GS nagekeken.
mijn voorste band is inderdaad zoals verwacht aan vervanging toe.
mijn achterste band heeft nog 2,8 mm.
ze hebben er beide 19350 km opzitten.
het gaat hier over Michelin T66 (voorganger anankee)
volgende dinsdag gaat ie binnen op groot onderhoud (20.000km) en ik had al een setje anakees laten wegleggen.
volgende maand ga ik mee met de promotierit de alpen in.
mijn vraag: zou ik enkel vooraan een nieuwe laten steken of voor én achter nieuw rubber laten leggen?
thanx voor het advies
nieuwe achterband of nog effe wachten?
Moderator: GVN
nieuwe achterband of nog effe wachten?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
Iron Gonzo
je kan nog verder rijden met de voorband tot de achterband ook versleten is
naar de graad van slijtage moet je (om dat wij dat niet zien) zelf bepalen wat uw rijstijl wordt
of als jet zekere voor het onzekere wil nemen
alle 2 de banden vervangen
naar de graad van slijtage moet je (om dat wij dat niet zien) zelf bepalen wat uw rijstijl wordt
of als jet zekere voor het onzekere wil nemen
alle 2 de banden vervangen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
één bij een dealer laat je "NOOIT" banden leggen tenzij je graag 150€ teveel betaald, aangezien ik hier kan uit afleiden dat jij dat wel doet spelen die paar mm's ook geen rol meer...
persoonlijk zou ik zeggen, verder op rijden de zomer staat voor de deur en bekijk de slijtageblokjes in 't profiel die zeggen nl alles
persoonlijk zou ik zeggen, verder op rijden de zomer staat voor de deur en bekijk de slijtageblokjes in 't profiel die zeggen nl alles
de controleblokjes tussen het profiel bij de voorste raken het wegdek, dus duidelijk aan vervanging toe.
bij de achterste hebben ze nog 2.8 mm vooraleer ze raken.
dan kan ik toch niet met de voorste blijven rijden tot ze bij de achterste ook raken? stel dat ik met deze voorband nog de alpen in trek volgende maand, en het weer zit echt tegen, dat vind ik niet verantwoord.
wat betreft nieuwe banden leggen bij de dealer kan ik het volgende zeggen.
ik heb prijs gevraagd bij banden Willems, die bekend staat voor zijn scherpe prijzen. awel, daar kosten ze me juist 30€ duurder (voor de twee samen) dan bij mijn dealer. zelfde merk, opgelegd en uitgebalanceerd. dan laat ik alles ineens bij de dealer doen hoor.
bij de achterste hebben ze nog 2.8 mm vooraleer ze raken.
dan kan ik toch niet met de voorste blijven rijden tot ze bij de achterste ook raken? stel dat ik met deze voorband nog de alpen in trek volgende maand, en het weer zit echt tegen, dat vind ik niet verantwoord.
wat betreft nieuwe banden leggen bij de dealer kan ik het volgende zeggen.
ik heb prijs gevraagd bij banden Willems, die bekend staat voor zijn scherpe prijzen. awel, daar kosten ze me juist 30€ duurder (voor de twee samen) dan bij mijn dealer. zelfde merk, opgelegd en uitgebalanceerd. dan laat ik alles ineens bij de dealer doen hoor.
Een 3-tal jaren terug prijs laten maken bij bmw-garage....bij Willems had ik voor die prijs bijna 2-setjes.
En wegens tijdgebrek (vertrek verlof) eens een voorband laten steken tesamen met onderhoud bij bmw.
Dan rekenen ze ten eerste 50 euro teveel op ene voorband + remklauwen demonteren 12,5 euro.
Dada mijnheer bmw.... niet meer bij den deze !
En voor 30 euro verschil mag zeker Willems het doen als ik daar geen tank moet voor leeg rijden.
Moest ik voor jou keuze staan: Nu nieuwe erop om op verlof te vertrekken, deze verslijten en daarna die 2,8 mm verder op rijden.
Willems legt die opzij, en monteerd die gratis terug.
Zo doet hij dat bij mij, ben wel al 20jaar klant.
(voel het ook aan de prijs).
En wegens tijdgebrek (vertrek verlof) eens een voorband laten steken tesamen met onderhoud bij bmw.
Dan rekenen ze ten eerste 50 euro teveel op ene voorband + remklauwen demonteren 12,5 euro.
Dada mijnheer bmw.... niet meer bij den deze !
En voor 30 euro verschil mag zeker Willems het doen als ik daar geen tank moet voor leeg rijden.
Moest ik voor jou keuze staan: Nu nieuwe erop om op verlof te vertrekken, deze verslijten en daarna die 2,8 mm verder op rijden.
Willems legt die opzij, en monteerd die gratis terug.
Zo doet hij dat bij mij, ben wel al 20jaar klant.
(voel het ook aan de prijs).
bandjes
als je mijn bescheiden mening vraagt: ik ga deze zomer ook naar de alpen en mijn voorband dient dan vervangen, mijn achterband heb ik er nog maar een paar duizend km op liggen. Wat ik steeds doe als ik op reis ga: ik leg 2 nieuwe banden, want de macadam in Frankrijk is veel ruwer dan in België, en in de Alpen heb ik graag goeie grip (hier trouwens ook) maar ik neem gewoon de nog niet versleten band weer mee naar huis. Als de reis voorbij is, leg ik gewoon de oude er weer op tot hij versleten is, en dan leg ik de vorige er terug op. Klinkt onnozel, maar is wel afdoende en zo vertrek je steeds met goeie banden op reis. Trouwens, ik doe dit ook met mijn remblokken. En zeg zelf: het kost 2x keer niks om je banden te laten wisselen. O ja, als je in omgeving van brugge woont: banden laten wisselen bij Profile tyre center ofte Puype in het Waggelwater: beste prijs en je mag gerust mijn naam gebruiken als referentie: je krijgt tot 40 % korting.
heb voor het zekere en de veiligheid gekozen en twee nieuwe banden laten leggen.
michelin anakees.
mijn achterste ging het toch maar een goei 1000 km meer uithouden, en dat was niet voldoende voor de alpenreis.
en bij slecht weer verkies ik toch zeker te zijn dat de band kontakt houd met de weg.
als ge door versleten banden een ongeval krijgt, hebt ge er uw leven lang spijt van en zeg je "had ik ze maar vervangen", maar dan is het te laat.
mijn veiligheid is me wat geld waard, dus kies ik voor zekerheid.
en met mijn vorige heb ik 19400 km afgelegd, dus zal ik maar niet klagen zekers?
michelin anakees.
mijn achterste ging het toch maar een goei 1000 km meer uithouden, en dat was niet voldoende voor de alpenreis.
en bij slecht weer verkies ik toch zeker te zijn dat de band kontakt houd met de weg.
als ge door versleten banden een ongeval krijgt, hebt ge er uw leven lang spijt van en zeg je "had ik ze maar vervangen", maar dan is het te laat.
mijn veiligheid is me wat geld waard, dus kies ik voor zekerheid.
en met mijn vorige heb ik 19400 km afgelegd, dus zal ik maar niet klagen zekers?