Naast het standaard boordgereedschap nam ik vorig jaar mee:
- bandenreparatieset
- oliefiltersleutel
- een set schroevendraaiers
- een aantal ringsleutels
- wat tie-wraps
- een stukje Duct-tape
- een meter of twee ijzerdraad
- mijn kit met torx bitjes
- reserve zekeringen
- en bovenal.... een bus motorolie (die van 1L krijg je overal in)
Heb het niet nodig gehad maar je zal er maar staan...en dan wil ik het graag kunnen fiksen In ieder geval veel plezier met de reis!
En een papieren onderbroek en gom. Plaatsbesparende en scheelt hem in de was bij het terugkeren.
Zeker niet vergeten een bus WD40, die krijg je ook overal kwijt. Heb die in Schotland menig maal gebruikt of anderen hebben die gebruikt.
Ik heb altijd het volgende bij:
Boordgereedschap.
Bandenreparatieset.
Tie- wraps.
ijzerdraad.
Stevige tape.
500ml olie.
En waar ik al meerdere keren iemand een plezier mee gedaan heb zijn extra snelbinders + van die riempjes om een rol mee vast te maken.
vb: slot van koffer kapot, kofferbevestiging afgereden, ....
In Februari nog iemand verder geholpen met deze riemen, gsa volledig bepakt en laten omvallen....kofferhouder stuk...
Prettig verlof !
Allen, bedankt voor de reacties.
Ik ga alles eens goed bekijken, op een lijstje zetten, en dan, om een aanhangwagen te vermijden, een selectie maken van wat ik mee ga nemen.
Zomaar niks is maar niks en is het noodlot wat uitdagen.
'k Zal, als ik klaar ben mijn uiteindelijk lijstje, het hier posten.
Laatst gewijzigd door Rafèrté op 30 apr 2006, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Kleine tip: als ge dergelijk tool koopt: laat de goedkope (uit de Hubo bakken ed) best liggen...die zijn onmiddelijk kapot en dus compleet waardeloos. De echte stuff kost echter een aardige stuiver.
Nog kleinere tip: zo ne Leatherman is wel degelijk géén goedkoop gedoe, is wel prima kwaliteit, maar als ge is iets kapot rijdt aan uwe moto, dan gaat ge zien dat uwe Leatherman net niet dat itemke of toolke heeft om uw masjien te repareren De wet van Murphy zekers
Grtz, Philip!
P.S: En ik spreek uit ervaring
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Op mijn laatste vakantie kreeg ik plots speling op de triangel aan de voorkant van m`n GS, had ik een steeksleutel 22 (of 23) nodig en inbus 7. Mooi dat die niet in een standaard pakket zitten. Geen dealers op corsica dus op naar Mr Bricolage die de benodigde gereedschappen had. Helaas had ik ook geen momentsleutel bij maar vast is vast
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
BMW? Gereedschap?
1. Het boordgereedschap in de BMW dient om collega-motard met pech te depaneren.
2. De vele koffers en tanktassen op de meeste BMW's dienen om spullen voor anderen mee te nemen, of om bij tussenstops de helmen en handschoenen van anderen in op te bergen.
3. Het alarm en de beugel- en kettingsloten bij een BMW: mag ik mijn Duc aan uwe BMW vasthangen, gij hebt precies toch alles voorhanden
En de verplichte tape, om kapotgevallen kuipdelen en spiegels tijdelijk vast te plakken? Lang leve de naked boxer
tenzij je de motor onderweg een revisie gaat geven.
boordgereedschap en bandenset volstaan , en olie is overal te koop.
De rest is ballast.
Vind ik ook. Of ge moest op expeditie gaan naar Noord-Ossetië.
Een rolleke Duck-tape en wat ty-raps , dat kan nog net samen met het boordgereedschap. En een goei bijstandsverzekering.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS