I-pod aansluiting en bediening

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
popken

I-pod aansluiting en bediening

Bericht door popken »

Heb dit weekend voor de eerste keer een trip gedaan met muziek (via hoofdtelefoon). Ik stond er vroeger sceptisch tegenover , maar ik moet zeggen dat het best aangenaam was.
De I-pod zat in mijn jaszak, daarop aangesloten een hoofdtelefoontje met bediening (Vol +/-, track +/-). Dit laatste is echter moeilijk (lees gevaarlijk) te bedienen. Heb heel het net afgezocht om een oplossing te vinden, waarbij de bediening (via kabel) op het stuur kan gebeuren, maar vind deze nergens.
Voeding is geen probleem vermits de batterij van m'n I-pod +/- 12 uur blijft werken.
Tweede vraagje: heb sinds kort een Evo 5 helm. In deze helm is blijkbaar een extra uitsparing om luidsprekertjes in te bouwen (ik dacht van Baehr). Het is niet mijn bedoeling om dit voor intercom te gebruiken, enkel voor muziek. Heeft hier iemand ervaring mee wat de geluidskwaliteit betreft? Meestal klinken zo'n speakers scherp vermits ze niet echt tegen het oor drukken, waardoor verlies in laagweergave.
Of blijf ik beter met een (oor)hoofdtelefoon werken ?
@l@in

Bericht door @l@in »

Popken,

Ik gebruik een "Airclick" van Griffin om mijn ipod te bedienen ,ge kunt het vastmaken ergens op je stuur (let op: het is niet waterdicht)
Groetjes,

@l@in

http://www.griffintechnology.com/products/airclick/
popken

Bericht door popken »

@ @l@in,

als ik het juist heb bestaat het toestelletje uit een receiver die onderaan de I-pod aangesloten word en de afstandsbediening die op het stuur gemonteerd word.
Vreet die receiver niet aan de batterij van je Ipod ?
@l@in

Bericht door @l@in »

Popken,

De receiver wordt bovenaan aangekoppeld en volgens mij gebruikt hij enkel stroom als je de afstandsbediening gebruikt, die is ook voorzien van een kleine batterij (na 2 jaar gebruik heb ik ze nog niet moeten vervangen)
popken

Bericht door popken »

ben vandaag ééntje gaan halen in een Apple winkel. Is nu wel de versie die onderaan erop klikt, en werkt op de nieuwere versies. Werkt trouwens prima.
thx voor de tip!
p@rick

Bericht door p@rick »

@l@in schreef:Popken,

De receiver wordt bovenaan aangekoppeld en volgens mij gebruikt hij enkel stroom als je de afstandsbediening gebruikt, die is ook voorzien van een kleine batterij (na 2 jaar gebruik heb ik ze nog niet moeten vervangen)
Alain,
Je zegt "na twee jaar heb ik de batterij nog niet moeten vervangen". Wààr heb jij je airclick dan gekocht ? Ik heb er verdorie zelf heel lang op moeten wachten, en wist van Griffin (de fabrikant) zélf dat de eerste Airclicks pas in de tweede helft van april 2005 in België geleverd werden, en ik heb de mijne effectief uit de eerste levering gehad, en dat was ergens rond 25 april 2005 dacht ik...

Ter illustratie een paar fotootjes, eentje hoe zo'n Airclick (ik had nog de vroegere versie die bovenaan opklikt) er uitziet...

Afbeelding

en op deze staat ie gemonteerd op de moto (op 'n rammountje dat ik nog had liggen) :

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
popken

Bericht door popken »

@ patrick

Heb de mijne gevonden (op voorraad) in een Apple winkel in St Niklaas. Het betreft wel de laatste versie (aansluiting onderaan). De door jou getoonde versie was daar ook op voorraad ...

welke luidsprekertjes op hoofdtelefoon gebruik jij ? Ben er naar op zoek.

thx
p@rick

Bericht door p@rick »

popken schreef:@ patrick

Heb de mijne gevonden (op voorraad) in een Apple winkel in St Niklaas. Het betreft wel de laatste versie (aansluiting onderaan). De door jou getoonde versie was daar ook op voorraad ...

welke luidsprekertjes op hoofdtelefoon gebruik jij ? Ben er naar op zoek.

thx
Ja, ondertussen zijn er ook Airclicks met dock-connector onderaan. Betekent wél dat je dan die dock-poort niet meer kan gebruiken voor andere aansluitingen, ik heb daar bv. een extern battery-packje op aangesloten, erg handig als je voor langer dan één dag op weg bent en je geen 220v-adapter hebt of die niet mee wil nemen.
Ik heb een intercomsysteem op mijn moto, en daar is die iPod dan ook op aangesloten, het geluid komt dus uit de twee Autocom-speakertjes die in mijn helm ingebouwd zijn.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie