R1100S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Russie

R1100S

Bericht door Russie »

Ben in het bezit van één R1100S van begin 2000, hij heeft ongeveer 45000 km op de teller. Wat mij een beetje verontrust is dat hij meer dan 7 l verbruikt per 100 km. Dat lijkt mij geweldig veel, tenzij jullie me gaan vertellen dat dit normaal is. Hiervoor had ik een R1100RS van '95 en deeze verbruikte maar rond de 5 l. Iemand een ideetje waar ik moet gaan zoeken, alle hulp is welkom.
Geert B

Bericht door Geert B »

Niet echt een hulp, maar met mijn S zit ik ook altijd tussen 6.5-7 L.
Zo'n S zet misschien, onbewust, aan tot een meer dynamisch rijstijl ?
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

Ik zit ook aan de 7l, op 175km blijft 'm branden...
Dienen Duits van mij zuipt bekan evenveel naft als olie!

2004, twinspark, 7800 km.

Greetz!
Boxer-twin
Contacteer:

Bericht door Boxer-twin »

Zelfde als hier boven. Ik hang ook meer aan het gas dan bij mijn GS :D De S zuipt ook wat meer olie.. :cry:
Russie

zuipen

Bericht door Russie »

Allé, ik voel me dan toch al wat minder alleen :wink:
boxeur

Bericht door boxeur »

Naar 't werk op d'autostrade zit ik met mijnen s aan 5,6L (103 km aan 130-140km/u; 4200-4400 tpm)

Na een dagje scheuren in de Ardennen zit ik soms aan 7,5-8L. Dus hangt allemaal een beetje af van het traject en de vlotheid van uw polsbewegingen van uw rechterhand.

Olie gebruiken doet hij niet. Ooit eens blauwe rook gezien bij een koude start en na 2 weken stilstand, maar dat lijkt mij volkomen normaal. Voor de rest: om de 10000 km binnen voor onderhoud en binnen die intervallen zakt het niveau in het kijkglaasje misschien 2mm.
S-tijn

Bericht door S-tijn »

Bij mij blijft het lampje ook branden op 170-180 km. Dat is dan wel bij woon-werk verkeer (10 heen en 10 terug). Bij lange ritjes naar de Ardennen gaat hij 200 km zonder pinken.

R1100S Twin Spark 2004
StievieR11S

Bericht door StievieR11S »

Bij die van mij ook van datte. 7 liter en soms iets meer ...

Dacht al dat ik een uitzonderlijke rijstijl had maar blijkbaar is dit het verbruiksniveau van een S.

Het verbruik daalt wel merkelijk als je een hele dag rustig toert zoals bvb op reis. Dan haal ik toch zo'n 220 é 230 km voor het lichtje opduikt ! Normaal na 170à180 km al van dat.

Komt dit overeen met het verbruik van een R ? Lijkt me logisch doordat je volledig tegen de wind in zit te duwen ...

S-groeten
Keep the blinking parts up !
S.

Bericht door S. »

7 à 7,5 is een maximum voor mij. Normaal duikt het lichtje op bij ongeveer 200km. Op reis of bij lange ritten haal ik 220/230km. Trouwens, het verbruik is niet echt een probleem, het is de prijs per liter waar ze iets zouden moeten aan doen ;-)
Geert B

Bericht door Geert B »

onze Duitse vrienden vragen het zich ook af :
http://www.s-boxer.de/forum/showthread. ... 276&page=2
maar komen op dezelfde resultaten ....

Iemand op het Duits forum meent te weten dat de kilometerteller van de S veel meer afwijkt dan die van de andere modellen ????? ttz, minder kilometers telt dan in werkelijkheid gereden ... ?
S.

Bericht door S. »

Awel, dat van die kms dat kan kloppen!! Ik ben dit weekend de Eifel onveilig gaan maken (sneeuw, koud & vooral veel regen) en op de dagelijkse ritjes van pakweg 250km zat ik er op het einde elke keer ongeveer 10km naast.... De VFR & de roadbook (That.nl) zaten wel op dezelfde lijn. Het kan natuurlijk ook zijn dat die mannen van That de roadbook gereden hebben met VFRs ;-)
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

de KM teller van de S komt dichter overeen met de werkelijkheid dan vele andere modellen. Afstand komt bij ongeveer overeen met de KM teller van de wagen. Met de GPS zit er een afwijking van +/- 8 % op, zowel de wagen als de S.
Vorig jaar ik met mijn S en mijn schone broer (met een jap) naar Oostenrijk gebold. Op 3000 km had hij bijna 200 km extra op de teller staan. Nochtans hebben we van A tot Z dezelfde route gereden en kom me nu niet vertellen dat het verschil schuilt in het feit dat hij zijn bochten ruimer neemt :wink:

Elke KM teller geeft te veel aan. In het tegenovergestelde geval kan de producent aansprakelijk gesteld worden bij te snel rijden.

LudwigS
Plaats reactie