Achterwiel R1150RT uitbouwen
Moderator: GVN
-
Fox30
Achterwiel R1150RT uitbouwen
Hoi,
hoe bouw je het achterwiel uit?
Ja, 4 bouten loszetten, dat weet ik wel, maar dan zit er ineens een grote moer van de cardanbehuizing en een remzadel in de weg.
'k heb nu voor de demontage de band afgelaten, maar is dat normaal?
De bout van de uitlaat loszetten was ook niet mogelijk want ik kon er met een inbusbout van 8 mm niet aan met het wiel op zijn plaats. En ik weet niet of je de uitlaat wel wat kunt verplaatsen zonder die bout?
Ja, 4 bouten loszetten, dat weet ik wel, maar dan zit er ineens een grote moer van de cardanbehuizing en een remzadel in de weg.
'k heb nu voor de demontage de band afgelaten, maar is dat normaal?
De bout van de uitlaat loszetten was ook niet mogelijk want ik kon er met een inbusbout van 8 mm niet aan met het wiel op zijn plaats. En ik weet niet of je de uitlaat wel wat kunt verplaatsen zonder die bout?
-
Jo De Paepe
Hallooo,, Al eens geprobeerd met een houten blok ,ongeveer een 5 cm. dik onder de stoel te plaatsen,het is dan wel eens even trekken om hem er op te krijgen,motor staat dan hoger en het wiel kan dan veel schuiner, zo deed ik het altijd met mijn 850 rt nu heb ik een motorlift gekocht in de makro en da werkt prima ,maar dan wel het onderste kuipdeel verwijderen,,groetjes
de motor moet niet hoger...
na de 4 bouten los te maken en de remklauw opzij te hangen kan je 't wiel tussen uitlaat en kardan doortrekken, een beetje links rechts wrikken en iemand effe je moto laten vasthouden of de zaak met gevoel uitvoeren, daarna kan 't wiel keurig naast het spatbord...
vergeet de vulring niet als je 't wiel weer plaatst, doe er een linkje vet aan dan blijven de gaten keurig tegenover mekaar zitten
na de 4 bouten los te maken en de remklauw opzij te hangen kan je 't wiel tussen uitlaat en kardan doortrekken, een beetje links rechts wrikken en iemand effe je moto laten vasthouden of de zaak met gevoel uitvoeren, daarna kan 't wiel keurig naast het spatbord...
vergeet de vulring niet als je 't wiel weer plaatst, doe er een linkje vet aan dan blijven de gaten keurig tegenover mekaar zitten
-
Iron Gonzo
beter kan ik het ook niet uitleggen
dus blijven proberen op de manier zoals hier boven beschreven
normaal moet het zo lukken zonder probleem
dus blijven proberen op de manier zoals hier boven beschreven
normaal moet het zo lukken zonder probleem
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Een gouden tipDanny schreef: vergeet de vulring niet als je 't wiel weer plaatst, doe er een linkje vet aan dan blijven de gaten keurig tegenover mekaar zitten
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: Achterwiel R1150RT uitbouwen
Als ik me niet vergis staat dit in het onderhoudsboekje van de RT met de nodige afbeeldingen bij.Fox30 schreef:Hoi,
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
En waar wij natuurlijk naar benieuwd zijn : welke band heb je gelegd, en hoeveel heeft 't je gekostFox30 schreef:Bedankt voor alle tips.![]()
Ik heb vandaag ook van de bandenboer vernomen dat de band zich zet, waardoor de oude band iets breder is dan de nieuwe (zelfde type).
En ja hoor, hij heeft gelijk. De nieuwe velg met band ging er veel vlotter tussen als de ouder er uit kwam.
Weer wat bijgeleerd.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Fox30
Ik heb de tip gevolgd van Harald:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ze+r1150rt
en ben zo bij de zeer vriendelijke en snelle GDF terechtgekomen in Aartselaar.
Mijn keuze was:
Bridgestone BT020 voor zowel vooraan als achteraan.
Waarom?
1. Dit type lag er op
2. Ik geraak niet wijs uit al de verschillende keuzes hier op het Forum.
3. Ik heb deze keuze voorgelegd aan de trainer van BMW Bornem tijdens de kursus ABS in December en hij beaamde dat dit wel bij mijn (rustige) rijstijl paste.
4. Banden waren uit voorraad leverbaar
Prijs 317,19 eur voor 2 banden, geplaatst, nieuwe ventielen, uitgebalanceerd en de obligatoire milieubelasting inbegrepen.
Als ik met de hele moto bij hem was langsgeweest denk ik dat ze 8 euro per wiel in- en uitbouwen bijtellen, wat ik ook niet veel vind.
Onmiddellijk gedetailleerde factuur meegekregen.
Tijdens het bandenleggen nog een goede babbel met de eigenaar gedaan en ook daar weer wat bijgeleerd.
Zeker een aanrader voor alle Antwerpenaren. En.. is tot 19 ur open!! Waar vind je dat nog?
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ze+r1150rt
en ben zo bij de zeer vriendelijke en snelle GDF terechtgekomen in Aartselaar.
Mijn keuze was:
Bridgestone BT020 voor zowel vooraan als achteraan.
Waarom?
1. Dit type lag er op
2. Ik geraak niet wijs uit al de verschillende keuzes hier op het Forum.
3. Ik heb deze keuze voorgelegd aan de trainer van BMW Bornem tijdens de kursus ABS in December en hij beaamde dat dit wel bij mijn (rustige) rijstijl paste.
4. Banden waren uit voorraad leverbaar
Prijs 317,19 eur voor 2 banden, geplaatst, nieuwe ventielen, uitgebalanceerd en de obligatoire milieubelasting inbegrepen.
Als ik met de hele moto bij hem was langsgeweest denk ik dat ze 8 euro per wiel in- en uitbouwen bijtellen, wat ik ook niet veel vind.
Onmiddellijk gedetailleerde factuur meegekregen.
Tijdens het bandenleggen nog een goede babbel met de eigenaar gedaan en ook daar weer wat bijgeleerd.
Zeker een aanrader voor alle Antwerpenaren. En.. is tot 19 ur open!! Waar vind je dat nog?
-
bmwfreakske