....
op 08/09/2004 -
Klopt het dat er hier in België flitspalen zijn die je frontaal "pakken" ? In het buitenland, o.a. Duitsland, bestaan ze. Indien ja, zijn die dan op de één of andere manier te herkennen ? Kwestie van dan niét in de remmen te moeten gaan, en er even naar te kunnen wuiven...
.....
wat de onbemande camera's betreft , sorry ik weet het niet .Bij de bemande camera's weet ik het wel . Deze flitsen inderdaad langs de twee rijrichtingen . Goed opgemerkt een motor heeft vooraan geen n° plaat . Maar let wel op wanneer ze met interceptie werken. Dat gebeurt bij ons geregeld . dan is er bijna geen ontsnappen meer aan voor motorrijders. Het beste is nog steeds zoveel mogelijk de spelregels respecteren .
....
In Belgie is het nog altijd verboden om langs voor te flitsen, dit wegens verblindingsgevaar. Ook omdat er nog geen geagreëerde toestellen bestaan die enkel met infrarood werken . Dit in tegenstelling tot de andere landen (Duitsland Zwitserland) waar ze deze wel bezitten en het wettelijk toegestaan is. Groeten
.....
op 12/09/2004 Neen, frontaal flitsen is in België wettelijk verboden, en dit door de wet op de privacy. De overheid mag zonder rechterlijke toestemming niet registreren waar een persoon zich op een bepaald ogenblik bevindt. Wordt je wagen op een beppalde plaats geflitst, dan is dit geen bewijs dat jij daar ook werkelijk was: iedereen kan met je wagen rijden.
In Duitsland bijvoorbeeld is dit anders. Daar flitst men wel frontaal, en neemt men ook een detailfoto van de bestuurder.
==============
Wat ik wil duidelijk maken --> waarschuwing :
er wordt wel degelijk in beide richtingen geflitst, en ook op de kop !!!!