aankoop R1200RT twijfels

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

krisbr

Bericht door krisbr »

ik heb mijn 1200 rt vanaf september 05 ik ben er zeer tevreden over echt een plezier om mee te rijden.

enige probleem bij mij zijn ook ook de spiegels : als niemand achterop zit gaat het nog maar als ik mijn ega meeneem zie ik omzeggens niets van wat er achter mij op de weg gebeurd!! ( en dit zegt niets over de maten van mijn ega , zij is zo mager als een lat !)

tot nog toe heb ik nog geen oplossing gevonden sprieten plaatsen natuurlijk maar dat vind ik dan weer niet mooi maarja veiligheid gaat voor estetiek he ( dus als er geen andere oplossing is zullen het toch sprieten worden he)

groeten
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

de RT's zijn Kings of the Road... wordt de laatste dagen voortdurend aangesproken of het nu wel te doen is op de moto met dit weer: ja dus op de RT 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Neele

Bericht door Neele »

Klopt wat je daar zegt (schrijft) 8) 8)
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

:) I agree completely :!: :lol:
Maar iedereen mag met mij van mening verschillen hoor :!:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Ik weet niet of het aan de eerste modellenserie lag of dat ik gewoon geluk heb, maar de genoemde 'problemen' met de boordcomputer heb ik niet. Temperatuur geeft goed aan, verbruikscijfers kloppen tot op de druppel. Heb gelezen dat hiervoor een simpele software-update voldoende is. Problemen met de koppeling zijn sowieso onder garantie verholpen en het gedoe over uitvallende ABS blijkt behoorlijk te zijn ontkracht. Spiegels kunnen een probleem zijn, met mijn 1.78 meter heb ik er in ieder geval geen last van en al helemaal niet als ik alleen op de motor zit. Ook schijnen de problemen met de overslaande CD-speler opgelost te zijn. Zelfs op de kasseien van Antwerpen blijft mijn CD'tje werken zonder over te slaan. Ik stop er trouwens alleen originele in, geen kopieën. Zou dat wat uitmaken?

Ik heb wel een plooi in de buddy. Maar zijn dat niet gewoon gebruikssporen? Op mijn K1200RS zat een buddy (met plooi) die na vier jaar ging scheuren. Heb zonder mankeren een splinternieuwe buddy gekregen.

Als ik al een minpunt op moet noemen is het dat ik de RT niet echt 'mooi' vind. De grote zijvlakken voorop de kuip vind ik ronduit lelijk. Maar deze motor is ongekend in zijn luxe en in zijn wegligging. Dát heeft er voor gezorg dat ik voor deze motor koos...
Don't fix it if it ain't broken...
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

't zal nu wel zo zijn dat de meeste kinderziektes eruit zijn.
Ik heb geen last van mijn boordcomputer (nooit echt gehad) en de temperatuurmeter gaat nu toch ook goed (eindelijk :wink: )

Verder zijn er altijd aanpassingen nodig aan de lichaamsbouw van de bestuurder, maar dat is evengoed zo bij andere merken.
Ga maar eens kijken op het Panforum, daar zijn al evenveel "problemen" als bij onze BMW.
Ik heb gisteren nog een bestelling geplaatst voor een klein accesoirtje dat mijn rijplezier moet aanvullen.
'D as zoals een paar nieuwe laarzen. Die moeten ook ingelopen worden vooraleer ze goed zitten.
De moto moet op Uw lijf (en dat van de wederhelft) ingereden worden om alles gewoon te worden. En dan zal hij perfect rijden :lol:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Vin Diesel

Bericht door Vin Diesel »

Heb mijnen R1200RT sinds october/november vorig jaar, heb slechts 2000 km :oops: erop zitten, maar kan zeggen dat ik nog steeds probleemvrij rij.

Het enige wat tegenvalt ... maar dat viel bij elke motor tegen die ik ooit gehad heb ... is de zadel. Maar ik ben van plan om eens bij Wunderlich langs te gaan om dat pijnpunt te verlichten.

Dan is er nog het olieverbruik, maar dat wist ik al voordat ik em kocht, dus daarop stelt ge u in.

Voor de rest ... beste motor die ik ooit gehad heb. :wink:
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
HanzThePanz

Vin Diesel schreef:Dan is er nog het olieverbruik, maar dat wist ik al voordat ik em kocht, dus daarop stelt ge u in.
Ik hoop dat jullie me nog geloven, het wordt nu namelijk wel een érg positief verhaal... maar ik heb er nu 2500 km op zitten en mijn RT heeft nog geen druppeltje olie gebruikt. Ik rij elke dag woon/werk (slechts 20 km per dag) en ga elk weekend over provinciale wegen toeren in de omgeving. Vorige week naar Solingen (D) geweest en bijelkaar drie uur tussen de 140 / 180 op de autobahn geblazen.

Omdat ik hier en op alle andere fora las dat er flink olie wordt gezopen heb ik vanaf het begin een busje olie bij me. Maar tot nu toe dus nog niet hoeven gebruiken...
Vin Diesel schreef:Voor de rest ... beste motor die ik ooit gehad heb. :wink:
Daar ben ik het volmondig mee eens! Het lijkt wel of hij elke dag soepeler gaat rijden.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Het meeste olieverbruik komt van remmen op de motor (bijv; bergen)

Op de autoweg zal dat quasi niks zijn, en op de zondagse ritten hangt het er van af hoe "zondags" je rijdt.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Motor is OK, alleen het olieverbruik nog steeds te hoog na 12.600km.

Ik heb hem gekocht met 10.100km op de teller. Na 1.200km 0,4L bijgevuld, dan na 600km 0,32L en nu na 700km staat het peilglas weeral in het midden tussen max. en min.

Als dat zo doorgaat, schat ik dat ik tussen de 3 en 4L zal moeten bijvullen gedurende 10.000km.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
HanzThePanz

JH. schreef:Het meeste olieverbruik komt van remmen op de motor (bijv; bergen)
Klinkt logisch... Maar ik heb er dit weekend 1100 km in de 'bergen' bij de Moezel en in de Eifel op zitten (in totaal nu 3900 km gereden) en heb nauwelijks geremd en dus alleen maar op de motor afgeremd. Heb m'n motor net een uurtje af laten koelen en ben vol belangstelling op de knietjes gegaan om het peilglas te controleren.

Enne... nog steeds niks verbruikt!
Raarrrrrrrrr!!! :roll:
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

HanzThePanz schreef:
JH. schreef:Het meeste olieverbruik komt van remmen op de motor (bijv; bergen)
Klinkt logisch... Maar ik heb er dit weekend 1100 km in de 'bergen' bij de Moezel en in de Eifel op zitten (in totaal nu 3900 km gereden) en heb nauwelijks geremd en dus alleen maar op de motor afgeremd. Heb m'n motor net een uurtje af laten koelen en ben vol belangstelling op de knietjes gegaan om het peilglas te controleren.

Mag je de motor laten afkoelen?
Moet je toch kontroleren met warme motor?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
RBee

Bericht door RBee »

Niet vergeten koffie te drinken enzo. :)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
HanzThePanz

de witten schreef:[Mag je de motor laten afkoelen?
Moet je toch kontroleren met warme motor?
In het instructieboekje staat dit (nogal vage) verhaal:

"Hoe hoger de olietemperatuur, des te hoger is het oliepeil in het carter."

Mijn interpretatie is dus: niet meten bij een warme motor. Maar de volgende regel in het boekje zegt:

"De controle van het oliepeil bij koude motor of na een korte rit leidt tot een incorrecte interpretatie van de olievoorraad."

Noumoe? Niet meten bij een warme en niet meten bij een koude motor...???!!! Bij een lauwe dan? Na een uur is mijn motor nog steeds handwarm.

"Voor een correcte aanduiding van het motoroliepeil mag het peil alleen na een langere rit worden gecontroleerd."

Ja, nu is het helemaal vaag aan het worden. Wat is een langere rit? 10 km? 25 km? Of 100 km? Ik heb mezelf dus voorgenomen om het peil altijd op hetzelfde 'moment' te doen, dus bij een bedrijfswarme motor (na een kilometer of 10) en na ongeveer een kwartiertje/halfuur op de middenbok. Als je 'em de ene keer bij een koude en dan weer bij een warme motor meet krijg je rare metingen, tot zover lijkt me dat wel logisch. Maar ik blijf het een vage instructie vinden...
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

HanzThePanz schreef:

Zijde zeker dat het geen honda is :?: :shock:
Gele: wel snel , niet rap
HanzThePanz

Gele schreef: Zijde zeker dat het geen honda is :?: :shock:
Neeeee... Het móet een BMW zijn, Honda maakt niet van die mooie motoren! :wink:
George Michael

Bericht door George Michael »

Was vandaag even bij de dealer (siem de vos, Nieuwegein). Daar stond de nieuwe R1200S en de F800S. Ook de K1200GT stond daar natuurlijk. Heb boekjes meegenomen. Ook weer uitgebreid naar de R1200RT gekeken, moooooooi man! Hoe vaker ik hem zie hoe meer ik verliefd wordt. Er stond een donker blaauw metallic :D Nog mooier! Die wil ik hebben :!:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
HanzThePanz

MRKlomp schreef:Was vandaag even bij de dealer (siem de vos, Nieuwegein). [...] Er stond een donker blaauw metallic :D Nog mooier! Die wil ik hebben :!:
Moet je wel effe 1500 euro extra meenemen! Maar daar kan je hem dan bijvoorbeeld ook knalgeel of pimpelpaars voor laten spuiten...
patrickvandenbranden

Bericht door patrickvandenbranden »

Is de donkerblauwe uitvoering een standaardkleur? welk nummer heeft ie dan of is dit reeds de uitvoering 2007
Groetjes
pat
Groeten
Patrick Beemer
HanzThePanz

Volgens mijn dealer is donkerblauw géén standaardkleur, maar kan je hem dus voor 1500 euro in elke kleur krijgen die ja maar wil... :?

Ik val in herhaling, maar kennelijk was m'n vorige post dus niet duidelijk :wink:
Plaats reactie