Trillen linker spiegel.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Yves
Contacteer:

Trillen linker spiegel.

Bericht door Yves »

Hallo, ik heb nu al zo'n 10 dagen mijn R1150R en ben er ongelooflijk tevreden over. Heb inmiddels zo'n 1100 km, maar moet nog wachten tot volgende week vrijdag (12/06) om zijn eerste onderhoud (ik mocht tussen de 800 en de 1500 binnenkomen, dus dat is geen probleem). Maar, er is toch iets dat op mijn lever ligt. Vanaf zo'n 3000, à 3500 toeren begint de linkerspiegel te trillen, niet veel, maar genoeg om een wazig beeld te krijgen. Met de rechterspiegel is niks mis, daar heb ik continu een klaar en scherp beeld. is daar zelf iets aan te doen, of moet ik een vervanging vragen bij de dealer? Want dit is echt wel storend, zeker bij wisselen rijstrook :shock:

Met vriendelijke groeten,
Yves
Laatst gewijzigd door Yves op 03 mei 2006, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

na een deftig onderhoud zou het al vele minder moeten zijn
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pietpret

Bericht door pietpret »

eb het zelfde probleem. Viel eerste duizend kilometer het meeste op omdat het met vorige( Honda Deauville ) niet voorkwam. Went wel maar is inderdaad niet optimaal. Zeker op autostrade voel ik me er niet echt veilig mee. En zeker voor dit merk kan dit niet

Er bestaan blijkbaar ook meer hoekige model voor op r1150r. Mogelijk heeft hier iemand ervaring mee.
Onderhoud zou dit oplossen??? Bij mij toch niet

Voor de rest geen kwaad over dit machientje
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

@ Pietpret, heb je het over zulke spiegels ?

Afbeelding

Volgens een US forum zijn dit spiegels van de K-reeks.
Zouden deze spiegels eveneens hier te verkrijgen zijn, zien er wel heftig uit :)

Yves
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Ik heb zo'n spiegels gemonteerd (op aanraden van rusor).

Van trillingen heb ik niet zo'n last meer.

Je moet er met een dremel wel een hoek uit frezen (uit de arm van de spiegel) als je je shoke nog voor de volle 100% wil gebruiken.

't Ziet er alleszins veel beter uit dan de originele spiegels maar het is nog steeds opletten geblazen voor de dode hoek.

Ik denk niet dat ze van een K komen, best eens vragen aan Rusor. Bij BM center (Zedelgem) wisten ze onmiddellijk over welke spiegels ik het had toen ik zei: "er zouden andere spiegels bestaan die..."

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
pietpret

Bericht door pietpret »

Yves
Heb ze gezien op een Duitse versie met chroom pakket . Spiegels waren dus ook in chroom. Voor de rest gelijkaardige vorm.

Scherm op foto dat van Wunderlich???
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
Lacrimosa

Bericht door Lacrimosa »

Ik heb nog zo'n paar spiegels liggen (zoals op de foto)
Moest iemand interesse hebben...

Ze stonden vroeger op mijn Rockster maar ik heb ze vervangen door van die kleine ronde spiegeltjes aan de stuurgewichten.
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

@ pietpret: Foto komt van een US-forum over de R1150R, zou echt niet weten of dit een scherm is van Wunderlich.

@ Lacrimosa: Ga het eerste onderhoud afwachten (volgende week vrijdag), indien trilling weg is zou ik niets veranderen want ben feitelijk tevreden met de standaardvorm. Indien de trilling aanblijft zou ik wel de spiegels willen overkopen van je (baat het niet...enz)

groetjes,
Yves
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

De getoonde spiegels heb ik een paar jaar geleden ook gekocht voor op mijn (ex) K1200RS van 1997. Ze kostten toen 175 euro. Op mijn RS zaten er van die lollies op die ik echt niet mooi vond. In 2000 kwam er een nieuwe K1200RS uit en in het eerste jaar zaten daar die rechthoekige spiegels op. Ook op de R1100S meen ik. Een K1200 trilt al helemaal niet, dus ik kan je niet vertellen of deze spiegels beter zijn. Ik heb ze alleen gekocht omdat ik ze veel mooier, sportiever vond...
Laatst gewijzigd door HanzThePanz op 04 mei 2006, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't fix it if it ain't broken...
Danny

Bericht door Danny »

@Lacrimosa

wat moeten ze nog kosten die spiegels...? :wink:
Lacrimosa

Bericht door Lacrimosa »

Spiegels zijn perfect in orde, geen krassen, er ontbreekt alleen een moer om de één spiegel vast te zetten, maar die is perfect vervangbaar.

Voor 30 euro mogen ze weg!
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Als Yves en Danny zouden twijfelen, dan wil ik wel als derde in de rij aanschuiven. Als ze op mijn R850R willen passen tenminste. Maar daarvoor zou ik wel kunnen langsbrommeren. If not, kan iemand mij vertellen waar die dingen nieuw te krijgen zijn (BMW?), want die chroomspiegels op mijn machine passen daar helemaal niet op.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

LOMAX schreef: [...] kan iemand mij vertellen waar die dingen nieuw te krijgen zijn (BMW?), want die chroomspiegels op mijn machine passen daar helemaal niet op.
Inderdaad... gewoon bij de BMW-dealer! Maar reken er niet op dat je ze daar ook voor 30 euro kan kopen :?
Don't fix it if it ain't broken...
LOMAX

Bericht door LOMAX »

HanzThePanz schreef:
LOMAX schreef: [...] kan iemand mij vertellen waar die dingen nieuw te krijgen zijn (BMW?), want die chroomspiegels op mijn machine passen daar helemaal niet op.
Inderdaad... gewoon bij de BMW-dealer! Maar reken er niet op dat je ze daar ook voor 30 euro kan kopen :?
:cry:
LoMax komt nochtans van "Low cost, Maximum pleasure" :wink:
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Ik denk dat het zo'n 140€ was.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Lacrimosa

Bericht door Lacrimosa »

Bon, zonder tegenbericht wacht ik eerst op een reactie van Yves, daarna staan Danny en LoMax in de wachtrij.
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

Lacrimosa, je hebt een PM.

Mvg,
Yves
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

Bedankt Lacrimosa voor de schitterende spiegels, ze staan als een plaatje op mijn 1150R ! :D :D :D

Yves
PS: En doe de groeten aan uw pa, een héél vriendelijke mens !
Lacrimosa

Bericht door Lacrimosa »

Graag gedaan, altijd plezant als ge iemand een plezier kunt doen!

Veel plezier ermee:)
Plaats reactie