MIO 168 op moto ?
Moderator: GVN
MIO 168 op moto ?
Ik heb een jaartje terug een Mio168 PDA met ingebouwde GPS gekocht
(in de Liddl , maar ik zie dat alle grote ketens , bv Carrefour, Makro, Aldi
dit zelfde type al hebben verkocht )
Zijn er hier nog mensen op dit forum met zelfde type PDA, die dit gebruiken voor GPS op hun moto ?
Indien ja, hoe hebben jullie die mechanisch bevestigd ?
(enkele foto's ?)
Wat is jullie ervaring ; is dit toestel geschikt/bestand tegen de trillingen ?
by the way: ik heb een R1550RT
alvast bedankt, Jan
Zijn er hier nog mensen op dit forum met zelfde type PDA, die dit gebruiken voor GPS op hun moto ?
(enkele foto's ?)
alvast bedankt, Jan
Geen gezaag , maar wel een BMW graag!
Re: MIO 168 op moto ?
Jan,SOLDER schreef:Ik heb een jaartje terug een Mio168 PDA met ingebouwde GPS gekocht
(enkele foto's ?)
alvast bedankt, Jan
Een R 1550 RT = een Uniek exemplaar.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Solder, Alle gekheid op een stokje.SOLDER schreef:Ik heb een jaartje terug een Mio168 PDA met ingebouwde GPS gekocht
(enkele foto's ?)
alvast bedankt, Jan
In deze topic wordt dikwijls gesproken over het gevaar om schokgevoelige toestellen het best niet op de motor te gebruiken.
Mischien ff het lezen waard voor je besluit om uw toestel te plaatsen.
Ik heb echter geen ervaring met de eventuele plaatsing.
Gr, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Iron Gonzo
dit is geen gekheid op een stokjeironjakke schreef:Solder, Alle gekheid op een stokje.SOLDER schreef:Ik heb een jaartje terug een Mio168 PDA met ingebouwde GPS gekocht
(enkele foto's ?)
alvast bedankt, Jan
In deze topic wordt dikwijls gesproken over het gevaar om schokgevoelige toestellen het best niet op de motor te gebruiken.
Mischien ff het lezen waard voor je besluit om uw toestel te plaatsen.
Ik heb echter geen ervaring met de eventuele plaatsing.
Gr, Jakke.
maar de realiteit
electronische toestellen zijn rap naar de kl**t*n bij de minste schok
vroege kon je daar nog zelf eens een componentje vervangen, maar nu is het niet meer mogelijk door de evolutie van de ellectonica
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Micro-trillingen zorgen voor 'metaalmoeiheid' in de solderingen, zodat ze na verloop van tijd hun contact verliezen.
"DEMPING" is het orderwoord, de ronde RAM-bol is daar een goed voorbeeld van. Ook al gezien dat men een lapje rubber monteert tussen de klem die om de stuurhelft gevezen zit.
Ik heb nog nooit een Garmin of een TTR vanbinnen opengewerkt gezien, maar ik denk dat men intern toch ook al iets van demping aangebracht zal hebben. Dat is nu net wat ontbreekt bij anderen zoals Mio om op de motor te kunnen gebruiken.
Succes met de montage !
"DEMPING" is het orderwoord, de ronde RAM-bol is daar een goed voorbeeld van. Ook al gezien dat men een lapje rubber monteert tussen de klem die om de stuurhelft gevezen zit.
Ik heb nog nooit een Garmin of een TTR vanbinnen opengewerkt gezien, maar ik denk dat men intern toch ook al iets van demping aangebracht zal hebben. Dat is nu net wat ontbreekt bij anderen zoals Mio om op de motor te kunnen gebruiken.
Succes met de montage !
Solder,
Kijk hier even....
http://users.skynet.be/CajeRT/pda-gps.htm
Gebruik mijn PDA op deze manier ruim twee jaar op mijn RT, zonder probleem. De arm is iet of wat flexibel en vangt zo de hevigste schokken op. Ook op de snelweg aan hogere snelheid is er geen probleem aangezien het scherm voor afscherming zorgt.
ps. enige probleem dat ik heb is dat de PDA ruis geeft op de intercom van zodra ik zo'n standaard laadkabel voor de wagen gebruik om de PDA van stroom te voorzien. Daarom gebruik ik de PDA enkel op op batterij maar ben ik na 2 uur wel uitgezongen
Tips zijn dus meer dan welkom.
Greetz,
Johnny - CajeRT -[/url]
Kijk hier even....
Gebruik mijn PDA op deze manier ruim twee jaar op mijn RT, zonder probleem. De arm is iet of wat flexibel en vangt zo de hevigste schokken op. Ook op de snelweg aan hogere snelheid is er geen probleem aangezien het scherm voor afscherming zorgt.
ps. enige probleem dat ik heb is dat de PDA ruis geeft op de intercom van zodra ik zo'n standaard laadkabel voor de wagen gebruik om de PDA van stroom te voorzien. Daarom gebruik ik de PDA enkel op op batterij maar ben ik na 2 uur wel uitgezongen
Greetz,
Johnny - CajeRT -[/url]
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ik heb ook nog zo een systeem van ram mount liggen. Prima systeem, maar heb momenteel geen pda meerCaje RT schreef:Solder,
Kijk hier even....
ps. enige probleem dat ik heb is dat de PDA ruis geeft op de intercom van zodra ik zo'n standaard laadkabel voor de wagen gebruik om de PDA van stroom te voorzien. Daarom gebruik ik de PDA enkel op op batterij maar ben ik na 2 uur wel uitgezongenTips zijn dus meer dan welkom.
Greetz,
Johnny - CajeRT -[/url]
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid