ik vind die datacards schandalig duur, ongehoord ! ik heb ook een SP III maar mocht ik het herdoen dan ook zo'n nieuw model waar je niet verplicht ben om een card van Garmin te gebruiken !Erik schreef:Zomaar een voorbeeld: GPSCity.com levert ook de Europese versie van de 2610.Stoffel schreef:Heb je een idee qua prijzen voor een 2610 in de US? Of heb je ergens eens ite waar ik eens kan snuffelen? Stoffel
Ik heb er eerder een 256 MB Datacard voor mijn Garmin Streetpilot III Deluxe (SP3+) gekocht.
Gezamelijke aankoop Garmin 2610
Moderator: GVN
-
Nolle
-
de Ron
groepsaankoop GPS
Hallo, iedereen,
misschien kan degene die hier op de site de groepsaankoop wil organiseren eens zijn licht gaan opsteken bij de FJR-rijders. Ik kocht
er als groepsaankoop een 2610 voor 900 Euro ! Toch een mooie prijs
denk ik. Als je daar een adres kan loskrijgen waar ze de aankoop
plaatsten kan je misschien wel aan dezelfde aantrekkelijke prijs
kopen. Er zou een 512 MB kaart bijzitten. Voor een stroomdraad voor
de motor kwam er eventueel nog 55 Euro bij.
groeten,
Ronny.
misschien kan degene die hier op de site de groepsaankoop wil organiseren eens zijn licht gaan opsteken bij de FJR-rijders. Ik kocht
er als groepsaankoop een 2610 voor 900 Euro ! Toch een mooie prijs
denk ik. Als je daar een adres kan loskrijgen waar ze de aankoop
plaatsten kan je misschien wel aan dezelfde aantrekkelijke prijs
kopen. Er zou een 512 MB kaart bijzitten. Voor een stroomdraad voor
de motor kwam er eventueel nog 55 Euro bij.
groeten,
Ronny.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Juist Ron. Ik ben op dat forum te weten gekomen van die groepsverkoop. En idd 900 euro voor de 2610. Dat ziet er niet slecht uit
Bartf, een forumbezoeker, heeft zijn 2610 aan laten huis komen via "Sportextreme". 760 euro voor de Europeese versie verstuurd uit Denemarken, alles in.
Alles houdt risico's in, ik weet dat, ook die groepsaankoop. Er zal altijd wel één tussen zitten die mee op kar springt, maar als de centjes op tafel moeten komen zijn ze in geen verte te bespeuren( vraag het maar eens aan John).
Nu, dat laatste kan voorkomen worden: centjes op voorhand te betalen, denk ik.
Bartf, een forumbezoeker, heeft zijn 2610 aan laten huis komen via "Sportextreme". 760 euro voor de Europeese versie verstuurd uit Denemarken, alles in.
Alles houdt risico's in, ik weet dat, ook die groepsaankoop. Er zal altijd wel één tussen zitten die mee op kar springt, maar als de centjes op tafel moeten komen zijn ze in geen verte te bespeuren( vraag het maar eens aan John).
Nu, dat laatste kan voorkomen worden: centjes op voorhand te betalen, denk ik.
-
de Ron
inderdaad Martin,
toen ik op de kar sprong bij de FJR rijders was er duidelijk afgesproken dat alle bestellers voor een bepaalde datum moesten gestort hebben. Voor degenen die dit deden werd er dan ook een toestel besteld... de anderen vielen uityeraard uit de boot. Op deze manier kan je wel een veiligheid inbouwen denk ik.
groeten,
en voor allen feesten als beesten op 't einde van het jaar !!!!!!!!!!!!!!!
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,
Ronny
toen ik op de kar sprong bij de FJR rijders was er duidelijk afgesproken dat alle bestellers voor een bepaalde datum moesten gestort hebben. Voor degenen die dit deden werd er dan ook een toestel besteld... de anderen vielen uityeraard uit de boot. Op deze manier kan je wel een veiligheid inbouwen denk ik.
groeten,
en voor allen feesten als beesten op 't einde van het jaar !!!!!!!!!!!!!!!
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,
Ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Re: groepsaankoop ?
Hoe lang duurde het vooraleer je bevesting kreeg? Ik heb bij Aspid een 2610 besteld, tesamen met de luxe opbergzakspul. De steun koop ik hier wel ergens.frederik schreef:ga eens naar http://www.aspidshop.com kijken, hoeveel de gps daar verkocht wordt. Verzendingskosten zit in de prijs.
Ik ben er heel tevreden over.
Zo blijkt dat een groepsaankoop niet meer nodig te zijn !!!
Totale prijs was +/- 823 euro incl. btw en verzendingskosten (die overigens gratis was).
Hallo,
Nog een Belgisch adres gevonden voor aankoop van Garmin.
http://www.unastra.be/?p=aanbiedingen&menuid=2&id=1
Nog een Belgisch adres gevonden voor aankoop van Garmin.
http://www.unastra.be/?p=aanbiedingen&menuid=2&id=1
Hey Jurgen,
Alles naar wens?
Wat betreft bovenstaand berichtje, is inderdaad al een stuk minder dan in andere zaken. Ik vraag me wel af of hun producten via de Belgische invoerder aan de man gebracht worden, of die via internationale bestellingen gaan, zoals de klassieke adressen Aspid en dergelijke.
Alles naar wens?
Wat betreft bovenstaand berichtje, is inderdaad al een stuk minder dan in andere zaken. Ik vraag me wel af of hun producten via de Belgische invoerder aan de man gebracht worden, of die via internationale bestellingen gaan, zoals de klassieke adressen Aspid en dergelijke.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Mocht ik nu toch maar via mijn zaak aan die dingen kunnen geraken, dan waren we van dat gedoe af... maar Garmin beschermt goed zijn dealerkanaal, anders was het al een prijzenoorlog geweest en verdienden ze er niet meer aan... leven en laten leven
Tja, misschien brengt Tom Tom zijn GO wel uit met waterdichte versie, die kan ik dan wel weer hebben, en een waterdichte PDA, zou ook nog eens een uitvinding zijn
Tja, misschien brengt Tom Tom zijn GO wel uit met waterdichte versie, die kan ik dan wel weer hebben, en een waterdichte PDA, zou ook nog eens een uitvinding zijn
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Misschien interessant vanwege zijn prijs en de 1Gb kaart ... http://www.futurumshop.com/index_garmin.html
Ik kocht ooit es een polshartslagmeter bij deze site en geen enkel probleem gehad. Zijn er die andere ervaring hebben met deze site? Zo ja .. wat?
Ik volg dit op de voet want ik koop mij er binnenkort een 2610 .. of een 26.0?
Maar ... ik wil de gps ook in de wagen gebruiken en deze zomer plannen we (gezin) een reis naar Oostenrijk. Nu blijken de toestelen 2650 & 2660 een "geheugen" te hebben die het uitvallen in gebergte en tunnels kan overbruggen ...? Wat is daar van aan of wordt dit overroepen en voldoet een 2610 ruimschoots ? En wat met de harde schijf in de duurdere 2650 .. vormt dit echt een probleem op de moto (trillingen) want de gps komt uiteraard in de eerste plaats op m'n R1100R ? types? Wat mij betreft stel ik mij héééél tevreden met een 2610 .... !! maar dan moet hij wel voldoen,,,, ook soms es met de auto in de bergen dus.
Iemand raad ? thx , peter
Ik kocht ooit es een polshartslagmeter bij deze site en geen enkel probleem gehad. Zijn er die andere ervaring hebben met deze site? Zo ja .. wat?
Ik volg dit op de voet want ik koop mij er binnenkort een 2610 .. of een 26.0?
Maar ... ik wil de gps ook in de wagen gebruiken en deze zomer plannen we (gezin) een reis naar Oostenrijk. Nu blijken de toestelen 2650 & 2660 een "geheugen" te hebben die het uitvallen in gebergte en tunnels kan overbruggen ...? Wat is daar van aan of wordt dit overroepen en voldoet een 2610 ruimschoots ? En wat met de harde schijf in de duurdere 2650 .. vormt dit echt een probleem op de moto (trillingen) want de gps komt uiteraard in de eerste plaats op m'n R1100R ? types? Wat mij betreft stel ik mij héééél tevreden met een 2610 .... !! maar dan moet hij wel voldoen,,,, ook soms es met de auto in de bergen dus.
R 1100 R
Bij http://www.top-foto.de is een Sandisk Extreme III van 1 gig 119 euro !Heeel vriendelijke mensen daar in Düren..spreekt perfect NEderlands als je belt om uitleg!!
Ja, zie enkele postings eerder in dit forum.Rodge schreef:Is die Aspidshop in Spanje een goede plaats om een 2610 te kopen..;Amaai,het verschil in prijs!! Iemand ervaring met een aankoop daar?
Sumier: gekocht en betaald met Visa op dinsdag en een kleine week later stond er een koerier met een pakje voor mijn deur te trappelen.
-
dirk bruijns
- Contacteer:
torro schreef: Nu blijken de toestelen 2650 & 2660 een "geheugen" te hebben die het uitvallen in gebergte en tunnels kan overbruggen ...? Wat is daar van aan of wordt dit overroepen en voldoet een 2610 ruimschoots ? En wat met de harde schijf in de duurdere 2650 .. vormt dit echt een probleem op de moto (trillingen) want de gps komt uiteraard in de eerste plaats op m'n R1100R ? types? Wat mij betreft stel ik mij héééél tevreden met een 2610 .... !! maar dan moet hij wel voldoen,,,, ook soms es met de auto in de bergen dus.
Peter, er bestaat niets zoals een geheugen die een back-up levert.
Onder normale omstandigheden krijgt je gps signalen van een aantal satellieten, waarmee het bliksemsnel zijn positie en snelheid kan bepalen, en de cursor kan aansturen op het display.
Stel nu dat je in een tunnel rijdt, dan valt het ontvangen signaal weg.
Dat kun je al snel merken, want de cursor zal nog wel bewegen gedurende 5 seconden, maar de aangegeven snelheid zal constant blijven, ook al ga je in de remmen. Na 5 sec. zegt de SPIII : "satellietontvangst weggevallen".
Die 2650 en 2660, die hebben behalve de satelliet-gegevens nog een andere bron van informatie, en dat is namelijk je kilometer-teller + het contact van het achteruitrijlicht. Wanneer het gps-signaal wegvalt, zal de 2650/60 overschakelen op de gegevens die afkomstig zijn van de kilometerteller (digitale pulsen) en die verrekenen naar snelheid en voortbeweging. Indien je achterruit zou gaan rijden, blijven die pulsen wel dezelfde up and down flanken te hebben als vooruit rijden, maar het contact van de witte achteruitrijlichten zorgt ervoor dat je GPS rekening houdt met een achteruit-beweging.
De GPS vergelijkt ook regelmatig intern de verschillende signalen, buiten het zicht van de display om, om kleine correctie's door te voeren, zodat de aangegeven positie altijd "het meest accuraat" is.
Een 2650 of 2660 met een harde schijf van 2 Gb .... zeer twijfelachtig om dit op de moto te gebruiken. Ik heb er géén ervaring mee, maar ik voel aan mijne natte technische teen dat al die kleine fijne miniscule mechanische bewegingen die de leeskop van de harde schijf moet maken, een beetje raar kunnen verlopen. Ik kan verkeerd zijn, maar gebruik op de moto wordt toch ten stelligste afgeraden, zonder afdoende mechanische bescherming.
De toestellen met harde schijf worden zelfs door de belgische importeur afgeraden voor motorgebruik, als je werkelijk zo veel geheugen nodig hebt koop dan eerder een 2610 met 2 GB Compact flash, maar zelfs dat is grote luxe.
Ook de extra's van de 2620 zijn duur voor het voordeel dat ze brengen. Vooral voor het gebruik dat Torro vraagt. In de bergen heb je meestal goede ontvangst, de sleuf moet echt heel nauw zijn voor je een ontvangstprobleem hebt. Maar op dat moment moet je waarschijnlijk niet veel keuzes maken tussen verschillende wegen die zich aandienen. Ik heb in de alpen nog nooit een probleem gehad.
Waar het systeem wel nuttig is is in de stad, tussen hoogbouw waar je wel veel keuzes hebt tussen verschillende wegen. Als dat probleem zich voordoet is het trouwens meestal opgelost met een externe antenne van ongeveer 40 eurotjes. Dus behalve als je veel in de stad rijd kan je met een gewone 2610 zeer ver komen, en ook in de stad trek ik zeer goed mijn plan er mee.
groetjes
philipe
Ook de extra's van de 2620 zijn duur voor het voordeel dat ze brengen. Vooral voor het gebruik dat Torro vraagt. In de bergen heb je meestal goede ontvangst, de sleuf moet echt heel nauw zijn voor je een ontvangstprobleem hebt. Maar op dat moment moet je waarschijnlijk niet veel keuzes maken tussen verschillende wegen die zich aandienen. Ik heb in de alpen nog nooit een probleem gehad.
Waar het systeem wel nuttig is is in de stad, tussen hoogbouw waar je wel veel keuzes hebt tussen verschillende wegen. Als dat probleem zich voordoet is het trouwens meestal opgelost met een externe antenne van ongeveer 40 eurotjes. Dus behalve als je veel in de stad rijd kan je met een gewone 2610 zeer ver komen, en ook in de stad trek ik zeer goed mijn plan er mee.
groetjes
philipe
bij deze laatste toestellen zit oa een hoekversnellingsmeter die het toestel in staat stelt te meten of hij het hoekje omgaat (figuurlijk dan) bij wegvallen van de gps-signalen. Daarnaast zit er ook een kabel bij die verbonden wordt met de snelheidsmeter, en één die verbonden wordt met de achteruitversnelling.
Voor het motorrijden heb ik mijn twijfels over het nut, voor wie veel in de stad rijdt is er mogelijks toch een voordeel, blijft af te wegen of het prijsverschil de moeite waard is.
Philipe
Voor het motorrijden heb ik mijn twijfels over het nut, voor wie veel in de stad rijdt is er mogelijks toch een voordeel, blijft af te wegen of het prijsverschil de moeite waard is.
Philipe
hey,, "merci" "fluppie" en "dirk" !!!!!! een duidelijker uitleg kon niet
hoe dan ook, jullie hebben me een prima omschrijving gegeven (mail en forum) waar ik heel wat aan heb !!!! Het ziet er dus naar uit dat het een 2610 zal worden, meteen met een zo groot mogelijke gegeugenkaart. "Fluppie" jij merkt op, een gegeugenkaart van 2GB ? idd een flinke brok opslagcapaciteit, maar staat er op de stite van "garmin" (even doorklikken tot aan de 2610) niet te lezen; en ik citeer <<Accepteert geheugenkaartjes tot 1 GB>> ? Zelfs 1GB lijkt mij al voldoende maar toch even navragen?
hoe dan ook, jullie hebben me een prima omschrijving gegeven (mail en forum) waar ik heel wat aan heb !!!! Het ziet er dus naar uit dat het een 2610 zal worden, meteen met een zo groot mogelijke gegeugenkaart. "Fluppie" jij merkt op, een gegeugenkaart van 2GB ? idd een flinke brok opslagcapaciteit, maar staat er op de stite van "garmin" (even doorklikken tot aan de 2610) niet te lezen; en ik citeer <<Accepteert geheugenkaartjes tot 1 GB>> ? Zelfs 1GB lijkt mij al voldoende maar toch even navragen?
R 1100 R
je kan daar de geheugenkaart in kwijt die je wil meer dan 2 gig heeft geen zin want er staat minder dan 2 gig gegevens op de CD's die je meegeleverd krijgt.
Denk eens na over de volgende kombinatie: originele kaart (512) gebruik je voor eilanden, + belgië, en Nederland en Frankrijk tot de veerdiensten.
op de 1 gig kaart, zet je het vasteland, je krijgt er net niet alles op.
Ik vind persoonlijk dat er een race aan de gang is voor geheugenkaarten, ik twijfel aan de zinvolheid daarvan. Ik heb jarenlang tevreden rondgetuft met een 128 kaart. Dan vraagt iedereen naar een 256, nu 512 de standaard is wordt gevraagd naar 1 gigkaarten.
Vraag maar eens aan je verkoper hoeveel materiaal je op 512 kwijt kan: dat is de benelux + zwitserland + oostenrijk + alles wat daar onderweg tussenzit, en nog heel flink wat overschot.
Als je me echter zegt dat je zo weinig mogelijk op de PC wil zitten, wel dan grote geheugenkaarten. Maar weinig PC is een groot stuk van de gebruiksmogelijkheden van je Garmin links laten liggen.
In elk geval veel plezier met de aankoop.
Groetjes
Philipe
Denk eens na over de volgende kombinatie: originele kaart (512) gebruik je voor eilanden, + belgië, en Nederland en Frankrijk tot de veerdiensten.
op de 1 gig kaart, zet je het vasteland, je krijgt er net niet alles op.
Ik vind persoonlijk dat er een race aan de gang is voor geheugenkaarten, ik twijfel aan de zinvolheid daarvan. Ik heb jarenlang tevreden rondgetuft met een 128 kaart. Dan vraagt iedereen naar een 256, nu 512 de standaard is wordt gevraagd naar 1 gigkaarten.
Vraag maar eens aan je verkoper hoeveel materiaal je op 512 kwijt kan: dat is de benelux + zwitserland + oostenrijk + alles wat daar onderweg tussenzit, en nog heel flink wat overschot.
Als je me echter zegt dat je zo weinig mogelijk op de PC wil zitten, wel dan grote geheugenkaarten. Maar weinig PC is een groot stuk van de gebruiksmogelijkheden van je Garmin links laten liggen.
In elk geval veel plezier met de aankoop.
Groetjes
Philipe
idd, overschot van gelijk betreffende de geheugenkaarten. Het lijkt me idd niet echt logisch om alles wat Europa is op de geheugekaart te proppen ... Want ik denk niet dat er iemand is die zomaar even langs vb Spanje rijdt op 'een zonne zondag' en dan meteen nog es Nederland 'meepikt' Dergelijke ritten ; of beter reizen ; plan je en dan is er voldoende tijd om net die landen op te slaan die denkt aan te doen.
Noord Frankrijk, Nederland (of zeg maar Zeeuws Vlaanderen) en eventueel nog es (Zuid) Engeland zijn als dagtrip prima aan te doen met m'n "Westhoek" als uitvalsbasis. Op reis, dan weet ik vooraf wel of het nu 'zuid - noord - oost of west wordt ; of beter, welke landen het niet zullen worden en dan kom ik er zelfs met 512kb. Trouwens al es gelet op de vrije val qua prijs per kb. Dus starten met de standaard 512 en als ik die ooit es echt van doen heb ... 1GB dan maar.... ? Lijkt me een verstandige en prijsbewuste gedachte.
greetz, peter.
Noord Frankrijk, Nederland (of zeg maar Zeeuws Vlaanderen) en eventueel nog es (Zuid) Engeland zijn als dagtrip prima aan te doen met m'n "Westhoek" als uitvalsbasis. Op reis, dan weet ik vooraf wel of het nu 'zuid - noord - oost of west wordt ; of beter, welke landen het niet zullen worden en dan kom ik er zelfs met 512kb. Trouwens al es gelet op de vrije val qua prijs per kb. Dus starten met de standaard 512 en als ik die ooit es echt van doen heb ... 1GB dan maar.... ? Lijkt me een verstandige en prijsbewuste gedachte.
greetz, peter.
R 1100 R
Die "grote geheugenkaarten" is een verkoopsargument. Bij Notter bv. wordt de SP2610 verkocht met een 2GB-kaart waarop al gans Europa staat, klaar voor gebruik. Als een gebruiker die SP2610 configuratie koopt enkel om overal in Europa zijn weg te vinden, dan is ie daarmee gerustgesteld, en heeft ie al dat "gedoe" met activatie, unlock-codes, Mapsource software, etc... niet nodig. Hij heeft zelfs geen PC nodig. Zo zie je, voor elk wat wils