Cardan of koppeling slijtage
Moderator: GVN
Cardan of koppeling slijtage
gezien ik geen kenner ben van techniek nog een vraagje. Bij het vertekken vanuit stilstand en soms bij het schakelen (1150RT) hoor ik vaak een soort slag/tik bij het loslaten van de koppeling. Ik denk dat het komt van de cardan. Is dit normaal of te wijten aan slijtage? Mijn bike heeft 38.000km.
1150RT Silver bike
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Slijtage op 38.000Km ? zou mij verwonderen. Het is eerder een manifestatie van de karakteristieke nevengeluiden bij een boxer. Je moet echt strelend omgaan met gas, koppeling en schakelpedaal om deze geluidjes te vermijden.
Maar je hebt ons niet verteld of dit geluid spontaan is opgetreden of er altijd is geweest.... Ik gok op het tweede.
Maar je hebt ons niet verteld of dit geluid spontaan is opgetreden of er altijd is geweest.... Ik gok op het tweede.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Heb ook een 3 tal weken een 1150RT van 2003 met 12000km op de teller en ondervind hetzelfde "probleem".Ik vermoed dat het van de cardan afkomstig is daar het duidelijk achteraan te horen is.Ook bij terugschakelen maakt de versnellingsbak nogal wat geluid,laat maar zeggen een "klak" geluid.Denk dat het eigen is aan een boxermotor en een cardan.
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Spel is er op de ovebrenging in zijn totaal. Doe de test : motor af, in eerste versnelling en dan het achterwiel heen en weer draaien Bij mij levert dit een goeie 5 cm spel op (ter hoogte van het loopvlak van de band) Iemand minder ?Mc schreef: Kan het spel zijn op de cardan of koppeling of lijkt dat voor jullie onwaarschijnlijk?
Sensueel omgaan met gas en koppeling is de boodschap. Als je niet zeker bent laat een ander boxerrijder eens met je machien rijden.
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96