nazicht R80RT
Moderator: GVN
nazicht R80RT
Ik ben sinds gisteren de fiere bezitter van een R80RT uit 1985. Wil de moto - na geslaagde eerste rit (behalve remmen) - binnendoen voor een nazicht. Wie weet een goede garagist in de buurt van Aalst?
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Het is algemeen geweten dat die "oude " boxers geen remmen hebben
Men kan ze "vertragers" noemen en ze kunnen beschouwd worden als de voorgangers van ABS remmen omdat je de wielen ermee niet kan blokkeren
Serieus. Een nazicht is noodzakelijk voor je veiligheid maar verwacht niet teveel. Ik heb de remafstand met mijn R100RT nooit korter gekregen dan 10 meter bij 60 km/u op de teller. Het voorwiel (dubbele schijf) kon ik niet geblokkeerd krijgen, het achterwiel wél (trommelrem).
Er zijn wel wat alternatieven om een beter remvermogen te bekomen: hoofdcilinder van een Japanse motor monteren, stalen remleidingen en gietijzeren schijven.
Ik wil wel een diagnose voor je stellen. Aalst is niet ver van Meise.
Serieus. Een nazicht is noodzakelijk voor je veiligheid maar verwacht niet teveel. Ik heb de remafstand met mijn R100RT nooit korter gekregen dan 10 meter bij 60 km/u op de teller. Het voorwiel (dubbele schijf) kon ik niet geblokkeerd krijgen, het achterwiel wél (trommelrem).
Er zijn wel wat alternatieven om een beter remvermogen te bekomen: hoofdcilinder van een Japanse motor monteren, stalen remleidingen en gietijzeren schijven.
Ik wil wel een diagnose voor je stellen. Aalst is niet ver van Meise.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
Iron Gonzo
ik heb de mijne toch al meermaals laten blokkeren gewild of ongewildomdat je de wielen ermee niet kan blokkeren
van mijn 60/5
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Synchro Bob
- Contacteer:
-
Synchro Bob
- Contacteer: