Xenon in je Beemer?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

John
Contacteer:

Bericht door John »

Van een dealer zou je toch mogen verwachten dat hij weet waarover hij praat. Deze gaat duidelijk de mist in :lol:
De warmte ontwikkeling van Xenongas is beduidend minder dan van Halogeengas. Daarom gaan die Xenonlampen beduidend langer mee.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Montage van het Xenon systeem levert geen enkel probleem op voor de standaard koplamp reflector. Door het lage stroomverbruik vanhet systeem ligt ook de temperatuur die de lamp bereikt aanzienlijk lager dan de standaard halogeenlamp.

bij xenon spreekt men wel over kleurtemperatuur
dit zijn dus de K waarden. door met die temperaturen te spelen krijg je
ofwel helder wit licht of een beetje blauw getint enz....

ga daar maar eens mee naar uw dealerke en geef hem dan een trap ondser zijn kont richting bijschooling
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny

Bericht door Danny »

niet alleen de dealer ook in het touring magazine stond dat een xenon tweemaal zo warm werd... :roll:
Iron Gonzo

verwarring is rap gemaakt
met kleurtemperatuur en gewone gemeten temperatuur.
een eind redactie controleerd de teksten of ze passen in het kadertje en zo verdwijnt er hier en daar soms een belangerijk stukse :?
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

K1200LT schreef:Strikt genomen mag het niet.

De koplampen zijn standaard voorzien van een halogeenlamp en zij ook zo gehomologeerd.

De optiek is zodanig aangapast dat het strooilicht onder bepaalde waarden moet bijven.

Als je in de optiek van een halogeenlamp een xenonlamp gaat monteren zal het strooilicht vér boven die grens liggen.

Eigenlijk mag het dus niet omdat de motor niet meer voldoet aan de homologatievoorschriften. Als de motor van uit de fabriek is voorzien van xenon is het wél in orde, omdat de optiek dan specifiek voor de krachtigere xenon lamp is ontwikkeld.
Volgens de letter van de wet mag het inderdaad niet, maar als we daar naartoe kijken dan mogen we 90 procent van de motorfietsen aan de kant zetten waar een en ander op staat dat niet gehomologeerd is, bijvoorbeeld, andere uitlaat, witte pinkers, bijkomende verstralers, enzovoort enzoverder.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Rikkes schreef:
Eigenlijk mag het dus niet omdat de motor niet meer voldoet aan de homologatievoorschriften
Mijn dealer geeft mij de raad om geen xenonlamp te installeren omdat het binnenwerk van de lamp (de optiek) de hogere temperaturen van de xenon niet zou aankunnen :shock: en zou "smelten". :roll:

Ondertussen zijn er toch al enkele beemers uitgerust met een dergelijke lamp. Graag enige reactie of deze stelling opgaat of niet.
Ik rijd nu al een paar duizend kms rond met mijn xenon en alles is ok. Btw, sommige dealers hebben ondertussen ook al xenonkits in de rekken liggen...

enne..al eens aan uw koplamp gevoeld als je met je mistlichten rijdt? :shock:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Rikkes schreef:Mijn dealer geeft mij de raad om geen xenonlamp te installeren omdat het binnenwerk van de lamp (de optiek) de hogere temperaturen van de xenon niet zou aankunnen :shock: en zou "smelten".
Na anderhalf jaar met de xenon erin is er nog steeds niets gesmolten.
Danny

Bericht door Danny »

gewoon eens dimmen met de lichten en je handen op 't glas houden je zal gauw 't verschil merken tussen gloeilamp en xenon... :wink:
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Xavier schreef:"eigenlijk mag het niet" maar ik wordt liever gezien dan "ik had je niet gezien" :evil:
Een gezonde stelling, liever op tijd gezien worden dan.....
tijdens de dag rij ik altijd met het groot licht aan in afwachting
van de plaatsing van de Xenon. :shock: 8)
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Bij deze dan de nieuwe slogan...

"Beter goed gezien, dan voor altijd gezien." BIVV mag mij contacteren.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Rikkes

Bericht door Rikkes »

Ok

ik ben al wat geruster met die warme lamp :wink:

De Franse wegen zullen in juni een pak meer verlicht zijn 's nachts ! 8)
R1150RT 10/2004
pat
Contacteer:

Plaatsing

Bericht door pat »

Ik wou eens even horen of er soms nog een gezamelijke plaatsing van de xenonlampen komt waarvan in het begin van de bestelling over werd gesproken.
Indien er geen gezamelijke plaatsing komt zit ik wel met een probleem want ik heb er totaal geen verstand van hoe ge er moet aan beginnen.
Het gaat om een 1100RT en een 650GS.

In het slechtse geval zal ik op mijn blote knieën aan mijne dealer moeten vragen of hij ze wil plaatsen.

Groeten Patje en Nadje
Wilrijk
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
Oneshark

Re: Plaatsing

Bericht door Oneshark »

pat schreef:Ik wou eens even horen of er soms nog een gezamelijke plaatsing van de xenonlampen komt waarvan in het begin van de bestelling over werd gesproken.
Indien er geen gezamelijke plaatsing komt zit ik wel met een probleem want ik heb er totaal geen verstand van hoe ge er moet aan beginnen.

In het slechtse geval zal ik op mijn blote knieën aan mijne dealer moeten vragen of hij ze wil plaatsen.

Groeten Patje en Nadje
Wilrijk
Yep Pat.... zelfde vraag reeds gesteld aan betrokkene.. :shock:
wachten op nieuws zal de boodschap zijn :roll:
Lid BMW MC Vl
Iron Gonzo

blijkbaar zijn de meeste die dit vragen uit de omgeving van antwerpen
dus ik denk dat je best een locatie in het antwerpse zoekt :idea:
TRIUMPH TROPHY SE
Fox30

Re: Plaatsing

Bericht door Fox30 »

pat schreef:Ik wou eens even horen of er soms nog een gezamelijke plaatsing van de xenonlampen komt waarvan in het begin van de bestelling over werd gesproken.

Groeten Patje en Nadje
Wilrijk
Patje,

ik heb wel geen Xenon besteld, maar heb wel de beide topics (1e bestelling en 2e bestelling) gevolgd.
Ik heb Pvde recent geholpen met zijn extra mistlichten, althans met het aansluiten ervan. Ik heb zelf een R1150RT en heb gezien hoe het was gemonteerd bij Pvde.
Ik wil wel helpen, maar heb er niet de ruimte voor. 'k heb ook wel niet veel tijd.
Als je er echt niet uitgeraakt, hoor ik het wel.
Als je plaats hebt geraken we er misschien we samen uit.
andrevh

Bericht door andrevh »

i.v.m. temperatuur van xenon lamp:
ik heb op m'n 1100GS een zelfbouw xenonlamp geplaatst d.w.z.
een optiek van een 1100GS genomen, het voorste glas verwijderd, een bi-xenonlamp ingebouwd (ex renault espace), een plexiglas gemaakt en dit in de plaats van het gewone glas gezet
dit werkt al een paar duizend kilometers perfect zonder dat mijn plexi gesmolten of vervormd is
geweldige lichtopbrengst zowel op kruis als op groot licht
geeft een veiliger gevoel tijdens het rijden, auto's die anders voor men neus de straat op komen, blijven nu staan zodra ze men lampke zien schijnen

groetjes
André
Oneshark

Bericht door Oneshark »

IRON GONZO schreef:blijkbaar zijn de meeste die dit vragen uit de omgeving van antwerpen

Yep Bart het mag ook regio Gent zijn hoor :shock:

(Nu efkens wachten op repliek)

:D :D :D :wink:
Lid BMW MC Vl
Iron Gonzo

Oneshark schreef:
IRON GONZO schreef:blijkbaar zijn de meeste die dit vragen uit de omgeving van antwerpen

Yep Bart het mag ook regio Gent zijn hoor :shock:

(Nu efkens wachten op repliek)

:D :D :D :wink:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 2095#82095
:wink:
TRIUMPH TROPHY SE
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

Gegroet collega's,

Heb het hele toppic doorgelezen en ik wil ze ook op mijn R1100S,
Als ik het goed begrijp heb ik enkel de ballast nodig en de conversielamphouder H7 nodig. Mijn lampies gaan automatisch aan (twin spark)
Iemand de juiste link om te bestellen?

Greetz!
Iron Gonzo

beste Bart

de aankoop is in massa gedaan
daardoor is die prijs zo goedkoop.

ik vrees dat je te laat bent.
groetjes Bart
TRIUMPH TROPHY SE
Bart Bever

IRON GONZO schreef:beste Bart

de aankoop is in massa gedaan
daardoor is die prijs zo goedkoop.

ik vrees dat je te laat bent.
groetjes Bart
Jaja, weet ik maar ik wil ze toch hebben en vermits iedereen te spreken is over leverancier van jullie setjes wil ik dezelfde. De meerprijs zal ik wel bijleggen... had dan ook maar sneller nen duits moeten kopen he :roll:

greetz!
Iron Gonzo

best eens contact nemen met john :idea:
TRIUMPH TROPHY SE
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Bart,

link van hun site:
http://www.meccatune.nl/shop/MECCATUNE/ ... CHTING.htm

Best toch eens contact nemen met John, kan misschien iets regelen met leverancier.

Marc
Marc

R1250RT 2020
Bart Bever

Thx kerels, zonet den John lastiggevallen.. :D
betaburned

problems...

Bericht door betaburned »

Jongens,

Ik heb zopas opnieuw (tweede keer) mijn digitaal indicatiepaneel foutu geholpen (aanduiding benzine / oliet°) op mijn RT 1150. Ook de claxon is eraan voor de moeite. :evil:

Het viel mij nu op dat de unit is stilgevallen bij het opstarten van de moto. (want sindsdien werkt het klokje ook niet meer)...

Ik kan mij niet herinneren of het vorige keer (voor ongeveer 2 maanden zoiets) voor of na de installatie van de xenon was. Ik herinner mij wel dat hij toen bij het starten niet de versnelling goed weergaf & nadien even later volledig is uitgevallen al rijdend. Ik wel nog niet gechecken of het gewoon de zekering zelf is die het begeven heeft.

Heeft er iemand nog al dit probleem gehad? Ik heb ook geen bijkomende zekering geinstalleerd tussen de lamp & de voeding.

Enfin, alvorens het systeem over te plaatsen naar mijn 1200 (in bestelling) wou ik toch zeker zijn dat ik daarmee in de toekomst mijn BC niet om zeep help, want dan wordt het een dure grap.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Plaats reactie