Gelukkig had ik nog niets getekend toen het bericht kwam dat alle leveringen voor enige tijd opgeschoven werden...
Ik schafte me toen een Honda 600 aan en heb hier ondertussen meer dan 20000 km mee gereden. Tot vandaag heb ik ongeveer 700 euro's uitgegeven aan onderhoud, inclusief 2 nieuwe rubbers, remblokken en filters. Geen enkel moment heeft hij me in de steek gelaten en een verbruik noteer ik gemiddeld aan 4,8 l/100 km.
Het wordt stilaan terug kriebelen om het hoofd richting BMW te draaien. Info en respons op vragen geven me de indruk dat ik niet goed snik ben. Ik hoor en lees veel over problemen en hoge onderhoudskosten terwijl een overname na enkele jaren een minimale waarde aangeeft. Bij andere merken voor overname moet je ook al niet zijn want de gevestigde waarden Honda, Suzuki of Yamaha willen hem niet en anderen bieden een peulschil gezien de aankoopprijs.
Hopelijk kan de hernieuwde start met aangepast model zorgen voor meer vertrouwen in wat eens als vooruitstrevend werd genoemd?
Kan iemand de pluspunten opnoemen die mij overhalen terug bij de Beier te gaan shoppen? Ik zou wel graag terug BMW rijden maar dan wel in 100% vertrouwen en zonder mijn geldbeugel geplunderd te zien...
Groeten,
Wilbike